Οδηγούμε το νέο DS 4 1,5 BlueHDi EAT8 με 130 ίππους!

Μια άκρως ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποίησε η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της DS Automobiles στην Ελλάδα, μέλος του ομίλου Συγγελίδη, ώστε να παρουσιάσει τα δύο νέα μοντέλα της premium μάρκας που στόχο έχουν να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στην πολυτελή κατηγορία. Μάλιστα τόσο οι τιμές όσο και η ποιότητα κατασκευής των δύο γαλλικών μοντέλων αρκούν για να προκαλέσουν τρόμο και ταραχή στο γερμανικό κατεστημένο που κυριαρχεί στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων.

Τόσο ο κ. Συγγελίδης όσο και ο κ. Καββούρης εκθείασαν την DS Automobiles η οποία ειδικά στη χώρα μας πραγματοποιεί εξαιρετική πορεία πωλήσεων και οι Έλληνες φαίνεται ότι έχουν «αγκαλιάσει» τη μάρκα.

Η DS Automobiles επιταχύνει την ανάπτυξή της σε παγκόσμιο επίπεδο, παρουσιάζοντας το χαρισματικό DS 4 όσο και το υπερπολυτές DS 9 το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά αλλά όχι να οδηγήσουμε.

Οπότε η πρώτη οδηγική επαφή πραγματοποιήθηκε με το DS 4 το οποίο βασίζεται στην αξιόπιστη πλατφόρμα με την άριστη φήμη σε όλο τον κόσμο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογικής και μηχανολογικής ανωτερότητας που κερδίζει νέους φίλους για λογαριασμό της μάρκας.

Το DS 4 σχεδιάστηκε για να επαναπροσδιορίσει τις βασικές αρχές της κατηγορίας των Premium C μοντέλων και απευθύνεται σε πελάτες που προσελκύονται από δύο σχήματα αμαξώματος: το νέο ελκυστικό Coupé-SUV και το παραδοσιακό συμπαγές hatchback.

Το νέο γαλλικό μοντέλο έχει εξαιρετικά ισορροπημένες αναλογίες. Με μήκος 4,40 μέτρων, πλάτος 1,83 μέτρων, ύψος 1,47 μέτρα και μεγάλους τροχούς συνολικής διαμέτρου 720 χιλιοστών (με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ιντσών και τις 19 ίντσες να είναι μέρος του εξοπλισμού στα Trocadero και Performance Line), η συμπαγής εικόνα του μοντέλου είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και επιβλητική.

Το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από νέα φωτιστική “υπογραφή”. Οι πολύ λεπτοί προβολείς με το σύστημα DS MATRIX LED VISION, συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης που ακολουθεί το στρίψιμο του τιμονιού. Συμπληρώνεται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν.

Το προφίλ συνδυάζει ρευστότητα και αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές. Οι λαβές των θυρών στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζονται με γλυπτές επιφάνειες στα πλάγια.

Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα. Τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές ακμές, που δίνουν έμφαση στο C pillar του αμαξώματος, που έχει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα με το ένθετο έμβλημα της DS Automobiles. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα.

Μοναδική γαλλική πολυτέλεια

Το DS 4 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, με απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα και κορυφαία εργονομία, με κάθε μέρος να είναι ενσωματωμένο διαισθητικά, τόσο για τη λειτουργία, όσο και για την εμφάνιση. Αυτή η ρευστότητα στην όψη, διέπεται από καινοτομίες που στοχεύουν στη δημιουργία περιβάλλοντος πλήρους ηρεμίας στην καμπίνα επιβατών.

Το ταξίδι αναδεικνύεται σε υψηλή τέχνη με μια νέα προσέγγιση των χειριστηρίων ελέγχου, που είναι ομαδοποιημένα σε τρεις ζώνες για απλοποίηση της εμπειρίας. Τα ανάγλυφα ένθετα Clous de Paris, που είναι εμπνευσμένα από την υψηλής ποιότητας ωρολογοποιία, δίνουν έμφαση στα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

-Στο ταμπλό στα χειριστήρια του κλιματισμού DS AIR.

-Στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που ευθυγραμμίζονται με τους πλευρικούς αεραγωγούς και είναι ενσωματωμένοι στο άνω τμήμα των θυρών.

-Στο DS SMART TOUCH, μια οθόνη αφής 5 ιντσών που συνδέεται με το DS IRIS SYSTEM και στο DS E-TOGGLE, ένα συμπαγές χειριστήριο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που είναι τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα.

Το DS AIR είναι ένα καινοτόμο σύστημα κλιματισμού με πολύ συμπαγείς κεντρικούς αεραγωγούς τοποθετημένους ψηλά, που είναι εφοδιασμένοι με αεραγωγούς που δεν διακρίνονται. Η ροή αέρα κατευθύνεται με τη χρήση ενός κώνου, ο οποίος εξασφαλίζει την τέλεια ροή του αέρα, τόσο ψηλά, όσο και χαμηλά. Όλο το σύστημα λειτουργεί σαν κλασικός κλιματισμός με βέλτιστη όμως απόδοση. Η λειτουργία Quick Launch επιτρέπει στο τιμόνι να θερμαίνεται και στα καθίσματα να ψύχονται ή να θερμαίνονται ανάλογα, με το πάτημα ενός και μόνο πλήκτρου.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο σχεδιασμό των καθισμάτων που μπορούν να προσφέρουν κλιματισμό και μασάζ.

Η αίσθηση της αρμονίας στο εσωτερικό, τονίζεται από εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό με δυνατότητα χρωματικής επιλογής που μπορεί να εξατομικευτεί και να συμβάλει στη συνολική αίσθηση ηρεμίας.

Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel, από 130 έως 180 ίππους

Με δύο βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 EAT8 και PureTech 180 ίππων EAT8 και ένα Diesel BlueHDi 130 ίππων EAT8, και κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το diesel και 5,9 λίτρα/100 χλμ. για τη βενζίνη (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 g/km για το diesel και 135 g/km για τη βενζίνη.

Η πρώτη επαφή

Το DS 4 σίγουρα σε εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά με τις χειρολαβές να είναι «κρυμμένες» στις πόρτες και με το που πατά ο οδηγός το ξεκλείδωμα κάνουν την εμφάνισή τους όπως γίνεται άλλωστε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας ή σε ανταγωνιστικά premium μοντέλα.

Η καμπίνα επιβατών διακρίνεται για την πολυτέλεια και την αρμονία της ενώ εντυπωσιακή κρίνεται και η υψηλή δόση τεχνολογίας που υπάρχει στο αυτοκίνητο η οποία όμως θα λέγαμε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι δύσχρηστη για τον χρήστη.

Το DS 4 που οδηγήσαμε στην Αττική κινούνταν από το γνώριμο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων το οποίο διαθέτει άμεσο kickdown για diesel όχημα ενώ τα paddles με χειροκίνητη λειτουργία πίσω από το τιμόνι δίνουν και έναν πιο σπορ τόνο.

Επίσης παρά τα 1.400 κιλά του αμαξώματος ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος να το κινήσει προσδίδοντας και ικανοποιητικές επιδόσεις χωρίς να υπάρχει αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου η οποία σύμφωνα με τις ενδείξεις κυμάνθηκε σε περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αρκετά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) επεμβαίνοντας ανάλογα με το πρόγραμμα στην αμεσότητα του γκαζιού, στην αίσθηση του τιμονιού αλλά και τις αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ειδικά στη λειτουργία Eco το κιβώτιο ανεβάζει σχέση το ταχύτερο δυνατό, ενώ το Normal συμπεριφέρεται με σωστά και με αποφασιστικότητα στην επιλογή σχέσης. Επιπλέον, τα δύο τελευταία προγράμματα θέτουν σε λειτουργία coasting την μετάδοση όταν δεν πατάτε γκάζι για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Το DS 4 είναι το πιο ξεχωριστό DS που έχει υπάρξει μέχρι σήμερα και σίγουρα θα προσελκύσει καταναλωτές από τις ανταγωνιστικές Mercedes-Benz και BMW καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές θα ανακαλύψουν ότι η ποιότητα, η φινέτσα και η αξιοπιστία μπορεί να μην κοστίζουν τελικά τόσο ακριβά

Άλλωστε η τιμή εκκίνησης από 28.500 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση του DS 4 με τους 130 ίππους και οι 30.100 ευρώ για την diesel έκδοση των 130 ίππων σίγουρα αποτελούν δέλεαρ για τους υποψήφιους αγοραστές premium αυτοκινήτων