Σε μια εκδήλωση με πολλά χιλιόμετρα η Ford μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα που διατίθενται στην Ελληνική αγορά ενόψει και της επανεκκίνησης του προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4».
Οι άνθρωποι του Ειδικού Τύπου είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το νέο Ford Puma E-Gen, το Capri αλλά και το Explorer ενώ από την παρέα δεν έλειπε και η Mustang Mach-E αλλά το Puma Gen-E ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής.
Όπως μας εξήγησαν οι άνθρωποι της Ford στις αναλυτικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κατηγορία B-SUV όπου ανήκει και το Ford Puma Gen-E είναι εκείνη που έχει αναδειχθεί πρωταθλήτρια καταλαμβάνονοντας περίπου το 23% του συνόλου της αγοράς.
Το Ford Puma Gen-E ωστόσο διατίθεται και σε άκρως ανταγωνιστική τιμή τόσο για απόκτηση μέσω leasing όσο και για αγορά καθώς στην πρώτη περίπτωση μπορεί να αποκτηθεί με μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ ενώ στην δεύτερη περίπτωση να εξαγοραστεί με μόλις 25.406 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση και το όφελος απόσυρσης).
Το Puma Gen-E – το πιο πρόσφατο μέλος της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών της οχημάτων της Ford – βγαίνει στους δρόμους για πρώτη φορά, προσφέροντας στο best-seller μοντέλο της εταιρείας στην Ευρώπη τη δυνατότητα να κινείται αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η Ford διευκολύνει όσο ποτέ άλλοτε τους πελάτες ώστε να απολαύσουν τα οφέλη των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων προσφέροντας ένα πλήρες πακέτο που υπερκαλύπτει κάθε ανάγκη τους – από την διασφάλιση ότι έχουν εγκαταστήσει τον οικιακό τους φορτιστή πριν την παράδοση του οχήματος και την παροχή δυναμικών λύσεων φόρτισης που εξοικονομούν χρήμα, έως και την διάθεση συμπληρωματικών υπηρεσιών και την παροχή εγγύησης 8 ετών/160.000 km για την μπαταρία υψηλής τάσης του οχήματος.
Οδηγική απόλαυση
Το ηλεκτρικό Puma Gen-E δίνει μια νέα διάσταση στην έννοια της οδηγικής απόλαυσης και εξελίσσει ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική εξωτερική σχεδίαση του Puma, η οποία έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του συμπαγούς crossover στη Γηραιά Ήπειρο. Η ταχεία φόρτιση καθιστά εφικτή την πραγματοποίηση μακρινών ταξιδιών, ενώ το MegaBox έχει εξελιχθεί σε GigaBox, προσφέροντας έτσι επιπλέον χώρο για τις ανάγκες των καθημερινών δραστηριοτήτων των πελατών.
O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους με ροπή 290 Nm και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς.
Το νέο Puma Gen-E διευρύνει περαιτέρω την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford, αυξάνοντας τις επιλογές των πελατών και καθιστώντας ακόμα πιο εύκολη και προσιτή τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση. Το ηλεκτρικό crossover κατασκευάζεται παράλληλα με το νέο όχημα πολλαπλών χρήσεων E-Tourneo Courier και το βαν μοντέλο E-Transit Courier στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford Otosan στην Craiova της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικές μονάδες κίνησης που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ford στο Halewood.
Με το Ford Explorer, το Capri και την Mustang Mach-E να βρίσκονται στις εκθέσεις και τα E-Transit, E-Transit Custom και E-Tourneo Custom να είναι ήδη διαθέσιμα σε επαγγελματίες πελάτες, η Ford έχει στις τάξεις της ένα ηλεκτρικό μοντέλο που ανταποκρίνεται σε μία μεγάλη ποικιλία απαιτήσεων και αναγκών των πελατών.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό. Μία τολμηρή σχεδίαση τύπου «ασπίδας» αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα στο εμπρός μέρος, διαμορφώνοντας έτσι ένα φρέσκο προσωπείο που αντλεί έμπνευση από την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E. Η σπορ πίσω αεροτομή και τα μοναδικά σχέδια των ζαντών αλουμινίου ενισχύουν την ηλεκτρική αύρα και αίσθηση, εξασφαλίζοντας συγχρόνως στο ηλεκτρικό Puma καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και επιδόσεις.
Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Ψηφιακή εμπειρία
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, προκειμένου ο τελευταίος να έχει πάντα τον έλεγχο. Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 της Ford διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να κινείται άνετα στην πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων Το Alexa Built-in παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να ενημερωθούν για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή για να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.
Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα παρέχει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για την τοποθέτηση των προσωπικών αντικειμένων που διαφορετικά θα βρίσκονταν στις τσέπες των επιβατών. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό την πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Επίσης, παρέχεται ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι πάντα φορτισμένο στο τέλος του ταξιδιού.
Το Ford Puma Gen-E καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει ανάμεσα στις επιλογές Drive, Neutral και Reverse τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την κίνηση μέσα στην πόλη, ανεξάρτητα από το drive mode (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος σε στροφές, κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο και έξοδο από αυτοκινητοδρόμους.
Για τον πολυάσχολο κάτοικο της πόλης ή μια νέα οικογένεια, το Puma Gen-E αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, χάρη στο συμπαγές σύστημα ηλεκτροκίνησης. Έτσι, ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση – δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV. Αυτός ο χώρος μπορεί να γεμίσει με νερό προκειμένου να διατηρούνται τα ποτά δροσερά. Στο εμπρός μέρος, ένα frunk, το οποίο έχει χωρητικότητα 43 λίτρων, αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας, καθιστώντας τον ιδανικό για την αποθήκευση διαφόρων αξεσουάρ, τα οποία είναι προσβάσιμα ακόμα και όταν ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος είναι γεμάτος.
Δύναμη και μεγάλη αυτονομία
Την κίνηση που αναβαθμίζει τον οδηγικό χαρακτήρα του Puma παρέχει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, το οποίο εξασφαλίζει επίσης εξαιρετική αποδοτικότητα 13,1 kWh/100 km. Το νέο Puma Gen-E μπορεί να διανύσει έως και 376 km με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, έτσι ώστε τα μακρινά ταξίδια να είναι εφικτά. Στην πόλη, η αυτονομία φτάνει τα 523 km, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί επαναφόρτιση για αρκετές ημέρες στο πλαίσιο των αστικών μετακινήσεων.
Με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά, ενώ η απρόσκοπτη επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h σε 8,0 δευτερόλεπτα και η ταχύτερη απόκριση του τιμονιού προσφέρουν χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST, αλλά σε ηλεκτρική μορφή.
Αθήνα – Αράχωβα και Γαλαξίδι
Το Ford Puma Gen-E είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο εθνικό οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Αράχωβα και στν συνέχεια από την Αράχωβα προς το Γαλαξίδι μέσω του επαρχιακού ορεινού δικτύου διαπιστώσαμε την υψηλή ποιότητας κατασκευής αλλά και την «ζωντάνια» που προσδίδει το αμιγώς ηλεκτρικό B SUV μοντέλο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το For Puma Gen-E παραμένει ευθύβολο και σταθερό ενώ εντυπωσιακή είναι και η ησυχία που διατηρείται στην καμπίνα επιβατών παρά το γεγονός ότι κινούμασταν με υψηλές ταχύτητες γεγονός που αποδεικνύει ότι έχει γίνει σημαντική δουλειά στην αεροδυναμική του μοντέλου. Μέσα στην πόλη οι compact διαστάσεις βοηθούν στους ελιγμούς ενώ η ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά υψηλού προφίλ απορροφούν όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Ελλάδας το Ford Puma Gen-E απέδειξε ότι κινείται σβέλτα και με απόλυτη ασφάλεια αλλά όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα υπάρχει σημαντικός αντίκτυπος στην αυτονομία της μπαταρίας. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο επιδόσεων αλλά ένα ευχάριστο και ασφαλές B SUV.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και συμπαγή πίσω, δεν έδειξαν κάποιο σημάδι κόπωσης και ακινητοποιούσαν ιδιαίτερα εύκολα το βαρύ αμάξωμα του Ford Puma Gen-E.
Αξισημείωτη ήταν και η συμπεριφορά της ανάρτησης η οποία διέθετε την σωστή ρύθμιση και δεν επέτρεπε στο αμάξωμα να λαμβάνει σχεδόν καμία κλίση παρά το αυξημένο βάρος του αμαξώματος.
Στην πόλη, η κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία διευκολύνει τους ελιγμούς ακόμη και σε άβολα πάρκινγκ.