Οδηγούμε στην Ελλάδα το Honda ZR-V – Πόσο κοστίζει;

Το ολοκαίνουργιο Honda ZR-V αποτελεί μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία D-SUV συνδυάζοντας εκλεπτυσμένο στυλ, ένα υψηλής ποιότητας premium εσωτερικό και μια συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά με πολλά στοιχεία άνεσης. Στόχος της ομάδας ανάπτυξης ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που να εμπνέει εμπιστοσύνη, να ενθαρρύνει την ελευθερία προσελκύοντας ένα ευρύ φάσμα πελατών.

O όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη παρουσίασε στην Ελλάδα το νέο Honda ZR-V και το Carpress.gr ήταν εκεί.

Γεφυρώνοντας το κενό μεταξύ του HR-V και του νέου CR-V, το ZR-V είναι το πιο πρόσφατο SUV της Honda που διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό το αναγνωρισμένο υβριδικό σύστημα e:HEV. Αναβαθμισμένο προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο, το υβριδικό σύνολο συνεχίζει να προσφέρει ένα μοναδικό μείγμα εξαιρετικών επιδόσεων και αποδοτικότητας σε κάθε είδους διαδρομή, από αυτοκινητόδρομους μέχρι επαρχιακές οδούς. Ο καθαρός και ταυτόχρονα ισχυρός τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 2,0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες ώστε να προσφέρει τις απολαυστικές επιδόσεις που συνήθως συναντά κανείς σε σπορ hatchback μοντέλα.

Σχεδιαστικά, η κομψή σιλουέτα του ZR-V χαρακτηρίζεται από ένα μίγμα επιλογών όπως αυτές ορίζονται από τις ενιαίες εξωτερικές επιφάνειες που ρέουν από τα εμπρός προς τα πίσω, τους τοποθετημένους με ακρίβεια αρμούς μεταξύ των μεταλλικών πάνελ και τις λεπτομέρειες όπως η μεσαία γραμμή με την χαρακτηριστική ακμή. Το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ‘ήσυχο’ χάρη στους λεπτούς προβολείς με την χαρακτηριστική υπογραφή και τη μεγάλη, εντυπωσιακή μάσκα. Στο ίδιο ύφος οι απέριττες πλευρικές επιφάνειες εκτείνονται μέχρι τον τολμηρό πίσω προφυλακτήρα και τα αντίστοιχα φώτα που ενσωματώνονται αρμονικά στην πίσω πόρτα.

Οι διαστάσεις του τοποθετούν το ZR-V στην καρδιά της ευρωπαϊκής γκάμας των SUV προτάσεων της Honda εξασφαλίζοντας εξαιρετική ευρυχωρία, πρακτικότητα και άνεση σε ένα compact πακέτο. Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού, οι μηχανικοί της Honda επικεντρώθηκαν στη δημιουργία μιας στιλάτης και κομψής καμπίνας που ενσωματώνει διακριτικά και ταυτόχρονα μεγιστοποιεί τη χρηστικότητα, διασφαλίζοντας ότι η καμπίνα είναι ελκυστική όσο και λειτουργική. Αυτό σημαίνει ότι είναι εύχρηστη στην καθημερινότητα με άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και πρακτικές λειτουργίες, όπως οι πολλαπλές θύρες USB.

Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα υψηλής ποιότητας υλικά, το προσεγμένο φινίρισμα και ο διακριτικός φωτισμός που όλα μαζί συνθέτουν μία premium ατμόσφαιρα. Το χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό και η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, μαζί με τα βελούδινα προστατευτικά γονάτων και τα υποβραχιόνια, δημιουργούν μία αίσθηση θαλπωρής στους επιβάτες, ενώ η εξελιγμένη τεχνολογία HMI επιτρέπει τη συνδεσιμότητα οδηγού και επιβατών με τον έξω κόσμο, πέρα από τη λειτουργικότητα που παρέχουν τα Apple CarPlay και Android Auto.

Το ZR-V είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της Honda που διαθέτει στάνταρ την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών Honda SENSING της εταιρείας. Σε συνδυασμό με το ολοκληρωμένο σύστημα αερόσακων και τις εντυπωσιακές επιδόσεις που έχει να επιδείξει σε όλους τους τύπους συγκρούσεων, το ZR-V είναι σε θέση να παρέχει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

«Το νέο ZR-V αναπτύχθηκε ως ένα SUV που δεν μοιάζει με τα άλλα, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας, χρηστικότητας και άνεσης, καθώς και μία τολμηρή και ισχυρή παρουσία και ένα ελκυστικό εσωτερικό με όμορφες λεπτομέρειες. Πέραν αυτού, επιθυμία μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα συναρπαστικό SUV που να παρέχει άμεση απόκριση και μία απολαυστική οδηγική εμπειρία» σχολιάζει λέει ο Yutaka Kato, ZR-V Large Project Leader. «Πιστεύουμε ότι το ZR-V προσφέρει το τέλειο πακέτο που ικανοποιεί τις μοναδικές απαιτήσεις των πελατών σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι αναζητούν εξαιρετικές επιδόσεις και δυναμική, ευελιξία στην καθημερινότητα, κομψή σχεδίαση και ένα άκρως αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης για το οποίο φημίζεται η Honda

Σπορ SUV σιλουέτα

Η τολμηρή και επιβλητική σιλουέτα του ολοκαίνουργιου Honda ZR-V θα προσελκύσει τους πελάτες που αναζητούν ένα σπορ και εκλεπτυσμένο SUV, με ‘αθόρυβες’ επιφάνειες οι οποίες δημιουργούν μια καθαρή εμφάνιση και μια τολμηρή εμπρός όψη που εξασφαλίζει ισχυρή παρουσία στο δρόμο. Η λειτουργικότητα στη σχεδίαση αποτέλεσε βασική προτεραιότητα για τους μηχανικούς της Honda, με αποτέλεσμα κάθε πάνελ και εξάρτημα να είναι βελτιστοποιημένα για καλύτερη ορατότητα από το εσωτερικό και ενισχυμένη αεροδυναμική απόδοση.

Στο εμπρός μέρος, κυρίαρχο στοιχείο είναι μία εντυπωσιακή, γυαλιστερή μαύρη μάσκα που αποτελείται από ισχυρές κάθετες μπάρες στις εκδόσεις Elegance και Advance, ενώ στα μοντέλα Sport διαφοροποιείται με μοναδικό φινίρισμα σε σχήμα πλέγματος. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα τονίζονται από τον σμιλεμένο μπροστινό προφυλακτήρα διαμορφώνοντας μια ανάγλυφη εμφάνιση με χαρακτηριστικές γραμμές που εκτείνονται από το καπό και κάτω από τα φωτιστικά σώματα προκειμένου να πλαισιώσουν τη μάσκα, προσθέτοντας ένταση και βάθος.

Κάτω από τα φώτα, ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει ένα διακριτό κάθετο άνοιγμα, μπροστά από τον εμπρός τροχό, το οποίο αποτελεί μέρος της αεροκουρτίνας που μειώνει τη συνολική αντίσταση του οχήματος. Οι εκδόσεις Sport αποκτούν έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, με ακόμα πιο γυαλιστερή μαύρη διακόσμηση γύρω από την περιοχή της αεροκουρτίνας, τονίζοντας το άνοιγμα και τους σπορ τόνους του ZR-V.

Στην εικόνα αυτοπεποίθησης που αποπνέει η εξωτερική σχεδίαση του ZR-V σημαντική είναι η συμβολή της προστασίας του κάτω μέρους του αμαξώματος που αγκαλιάζει τα χαμηλότερα μέρη του αυτοκινήτου, κάτω από τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, καθώς και στα τόξα των θόλων των τροχών. Οι εκδόσεις Elegance υιοθετούν ανάγλυφη υφή σε αυτά τα εξαρτήματα, ενώ οι εκδόσεις Sport και Advance έχουν γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα.

Οι πλευρικές επιφάνειες είναι απαλλαγμένες από περιττές λεπτομέρειες και πτυχές, διαμορφώνοντας μία εκλεπτυσμένη, αριστοκρατική εμφάνιση, η οποία χαρακτηρίζεται από την αυστηρά καθορισμένη μεσαία γραμμή που εκτείνεται σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου.

Αεροδυναμικά σχεδιαστικά στοιχεία δίνουν το «παρών» σε όλο το ZR-V και συνδυάζονται με τις λείες, ‘αθόρυβες’ επιφάνειες για την πλήρη διαχείριση της ροής του αέρα γύρω από το όχημα. Η αεροτομή της πίσω πόρτας σε συνεργασία με το πίσω φωτιστικό σώμα βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς τα κάτω σε ολόκληρο το αυτοκίνητο, ενώ βελτιστοποιημένη είναι τόσο η γωνία πρόσπτωσης της αεροτομής όσο και η ροή του αέρα στις πίσω κολώνες του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με την αεροκουρτίνα και τα βελτιστοποιημένα υποδαπέδια τμήματα, το ZR-V έχει ελαχιστοποιήσει τις απώλειες ροής ώστε να προσφέρει κορυφαίες στην κατηγορία του αεροδυναμικές επιδόσεις.

Eκλεπτυσμένο εσωτερικό

Το νέο Honda ZR-V προσφέρει μία premium εμπειρία για τον οδηγό και τους επιβάτες μέσω μιας ραφιναρισμένης σχεδιαστικής προσέγγισης που συνδυάζει υλικά υψηλής ποιότητας και πρακτικά σημεία αφής, λειτουργικότητα και κορυφαία επίπεδα άνεσης.

Οι σχεδιαστές της Honda είχαν θέσει ως ξεκάθαρη προτεραιότητα τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας σε όλη την καμπίνα με απαλές υφές και εύχρηστα σημεία αφής. Μία μεγάλη οθόνη εννέα ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του διευρυμένου άνω τμήματος του ταμπλό, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας επιτείνοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας. Ο συνδυασμός του ταμπλό, της μεγάλης κεντρικής κονσόλας, των βελούδινων προστατευτικών γονάτων και των υποβραχιονίων δημιουργεί μία αίσθηση θαλπωρής και premium άνεσης.

Πίσω από το τιμόνι των εκδόσεων Elegance και Sport βρίσκεται ένας υψηλής ποιότητας πίνακας οργάνων TFT επτά ιντσών, που περιλαμβάνει ένα αναλογικό ταχύμετρο για να παρουσιάζει στον οδηγό τις βασικές πληροφορίες σε εξελιγμένη αλλά ευανάγνωστη μορφή.

Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν μια πλήρως ψηφιοποιημένη οθόνη TFT 10,2 ιντσών που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προβάλλει μια πληθώρα δεδομένων του οχήματος και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα και συνοπτικά.

Μια οθόνη αφής εννέα ιντσών που βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό παρέχει άμεση, σαφή απεικόνιση πληροφοριών για τον οδηγό και τον συνοδηγό, με βασικές πληροφορίες όπως αναπαραγωγή ήχου, ώρα και η κατάσταση του οχήματος. Υπάρχει επίσης μια περιοχή για συντομεύσεις στην οποία καταχωρούνται έως και έξι εφαρμογές για να αποφεύγεται η υπερβολική πλοήγηση στα μενού, ενώ διατηρούνται τα φυσικά κουμπιά και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες home (αρχική σελίδα), back (επιστροφή) και την ένταση του ήχου για ευκολία στη χρήση και αυξημένη ασφάλεια κατά την οδήγηση. Οι καθημερινές εφαρμογές είναι προσβάσιμες μέσω της οθόνης αφής του ZR-V, καθώς και με mirroring του smartphone μέσω των Apple CarPlay και του Android Auto.

Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν ένα ολοκαίνουργιο head-up display (HUD) πέντε ιντσών (HUD), που προβάλλεται στο εσωτερικό του παρμπρίζ και παρουσιάζει σημαντικές πληροφορίες, όπως η ταχύτητα, η πλοήγηση, οι λειτουργίες του Honda SENSING και οι εισερχόμενες κλήσεις – και όλα αυτά στο οπτικό τους πεδίο.

Η διαιρούμενη κεντρική κονσόλα, μοναδικά σχεδιασμένη για το ZR-V, ενσωματώνει τον επιλογέα ταχυτήτων και το μπουτόν του χειρόφρενου, τα οποία είναι βέλτιστα τοποθετημένα για ευκολία στη χρήση. Ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει επανασχεδιαστεί με μοναδικό σχήμα και κίνηση για κάθε μπουτόν, ώστε η χρήση από τον οδηγό να γίνεται διαισθητικά, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Ένα τριάκτινο τιμόνι με φινίρισμα από μαλακό δέρμα και γυαλιστερά μαύρα ένθετα μεταφέρει μία αίσθηση πολυτέλειας στον οδηγό. Πρόσθετη άνεση προσφέρουν τα μπουτόν για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και των επιμέρους ρυθμίσεων στην αριστερή ακτίνα, και η διεπαφή του cruise control με τον επιλογέα πληροφοριών οχήματος στη δεξιά πλευρά. Οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν θερμαινόμενο τιμόνι, που ελέγχεται από ένα μπουτόν διακριτικά τοποθετημένο στην κάτω, κεντρική ακτίνα. Τα paddles από γνήσιο μέταλλο τοποθετούνται σε όλες τις εκδόσεις και προσφέρουν πλήρη έλεγχο της δύναμης αναγεννητικής πέδησης του συστήματος e:HEV.

Παρά την πολύ καλή ορατότητα, το ZR-V προσφέρει επίσης στους οδηγούς μία εμπειρία οδήγησης τύπου hatchback και την αίσθηση ότι είναι άμεσα συνδεδεμένοι με το αυτοκίνητο μέσω μιας εξαιρετικής θέσης οδήγησης. Αυτό επιτεύχθηκε μετατοπίζοντας τα ‘heel and hip points’ του καθίσματος, όπως στο Civic e:HEV hatchback, ώστε ο χρήστης να ταξιδεύει άνετα και με την κατάλληλη πλευρική στήριξη.

Δυναμικές επιδόσεις

Το ZR-V, το πιο πρόσφατο μοντέλο που βασίζεται στην αναγνωρισμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV της Honda, υιοθετεί μία αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος δύο ηλεκτροκινητήρων.  Όπως στο Civic e:HEV, η μονάδα ισχύος παράγει συνολική ισχύ 184 PS και ροπή 315 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h από μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.

Όμως, παρά τις ισχυρές επιδόσεις του, το ZR-V είναι επίσης εξαιρετικά αποδοτικό σε πραγματικές συνθήκες, με το e:HEV να πετυχαίνει εκπομπές CO2 από 130 g/km (WLTP) και κατανάλωση από 5,7 L/100km (WLTP συνδυασμένος κύκλος).

Το πλήρως υβριδικό σύνολο συνδυάζει μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες με έναν πρόσφατα εξελιγμένο 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Το υβριδικό σύνολο μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive  απρόσκοπτα χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό.

Όταν το όχημα κινείται σε αστικό περιβάλλον, χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον τη λειτουργία EV Drive, παράγοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων και αξιοποιώντας παράλληλα την ομαλή και άμεση απόκριση της ηλεκτροκίνησης. Όταν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, γίνεται αυτόματη μετάβαση στη λειτουργία Hybrid Drive κατά την οποία οι τροχοί κινούνται μέσω του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ.

Σε σταθερές υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα περνά στη λειτουργία Engine Drive, και τροφοδοτείται άμεσα και αποδοτικά από τον βενζινοκινητήρα με ελάχιστες απώλειες και την υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα μόνο όταν είναι απαραίτητο. Όταν οι απαιτήσεις ενέργειας αυξάνονται κατά την κίνηση με υψηλές ταχύτητες που προσεγγίζουν την τελική, το σύστημα επιστρέφει στο Hybrid Drive για να απελευθερώσει την πλήρη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα.

Σε όλα προγράμματα οδήγησης, η ενέργεια πέδησης και επιβράδυνσης ανακτάται με σκοπό τη βελτίωση της συνολικής απόδοσης, με αποτέλεσμα την επίτευξη αξιοσημείωτα χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, κυρίως σε συνθήκες με αλλεπάλληλες στάσεις/εκκινήσεις. Χάρη στην υψηλή ακαμψία του στροφάλου και του δευτερεύοντα αντικραδασμικού άξονα, ο κινητήρας έχει χαμηλότερους κραδασμούς σε όλο το εύρος στροφών συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές του συστήματος e:HEV, με αποτέλεσμα την πιο αθόρυβη λειτουργία σε όλα τα προγράμματα οδήγησης.

Η εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας της Honda μέσα σε 20 χρόνια έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας προηγμένης αλλά συμπαγούς και αποδοτικής μονάδας ισχύος, η οποία συνδυάζει την απόκριση και την ισχύ ενός ηλεκτροκινητήρα με έναν εκτενώς βελτιστοποιημένο βενζινοκινητήρα, εντυπωσιάζοντας με τις επιδόσεις της τόσο στην αστική κυκλοφορία όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Η υβριδική μονάδα παρέχει άμεση απόκριση όχι μόνο κατά την επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες αλλά και στις υψηλές στον αυτοκινητόδρομο.

Μέσω ενός επιλογέα, οι χρήστες μπορούν να αλλάζουν αυτόματα μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: ‘Normal’, ‘Sport’, ‘Eco’ και ‘Snow’. Το πρόγραμμα Sport βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και τις επιδόσεις, ενώ το Eco προσαρμόζει την λειτουργία της μονάδας ισχύος με γνώμονα την αποδοτικότητα καυσίμου. Το νέο πρόγραμμα Snow προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του γκαζιού για οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, με σκοπό τη μείωση του φόρτου των οδηγών σε δύσκολες συνθήκες.

Η τεχνολογία άμεσου ψεκασμού επιτρέπει την έγχυση καυσίμου στον κινητήρα πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας απλής φάσης καύσης (ψεκασμός πολλαπλών σταδίων), η οποία μειώνει τις εκπομπές ρύπων σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας. Βελτιστοποιημένη για ταχύτερη και αποδοτικότερη καύση και μεγαλύτερη ροπή, η πρόσφατα βελτιωμένη δομή και φιλοσοφία καύσης του κινητήρα επιτρέπουν επίσης την αύξηση του λόγου συμπίεσης, χάρη στη βελτιωμένη απόδοση ψύξης των αυλών εξαγωγής. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον κύκλο καύσης Atkinson εξασφαλίζουν μια κορυφαία στη βιομηχανία θερμική απόδοση που φτάνει στο 41%.

Οι τιμές

Συνδυάζοντας μοναδικό στυλ με δυναμικές επιδόσεις, πρωτοποριακή τεχνολογία και ασύγκριτη άνεση, το ολοκαίνουργιο ZR-V διατίθεται πλέον στην Ελλάδα σε τέσσερις εκδόσεις: Elegance, Style, Sport και Advance με τη λιανική τιμή τους να ξεκινά από 44.700€. 

Αυτός είναι ο αναλυτικός τιμοκατάλογος:

 
  ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ  ΦΠΑ  Ε.Τ.Τ.  ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ 
Elegance MY23  32.133 €  7.712 €  4.855 €  44.700 € 
Style MY23  34.882 €  8.372 €  5.246 €  48.500 € 
Sport MY23  37.058 €  8.894 €  5.849 €  51.800 € 
Advance MY23  39.935 €  9.584 €  6.280 €  55.800 €