Οδηγούμε στην Ελλάδα την εκρηκτική Mustang Mach-E με 351 ίππους!

Την πρώτη ηλεκτρική Mustang παρουσίασε η θυγατρική εταιρείας της Ford στην Ελλάδα και βέβαια αποτέλεσε ένα ευχάριστο γεγονός για όσους παρευρέθηκαν αλλά και για τους κατοίκους των νοτίων προαστίων που είχαν την τύχη να δουν από κοντά το κορυφαίο μοντέλο.

Ωστόσο η ηλεκτρική Mustang δεν αφορά σε ένα σπορ αυτοκίνητο αλλά σε ένα SUV μοντέλο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο οποίο έχουν μεταφερθεί με έναν μοναδικό τρόπο τα δυναμικά χαρακτηριστικά της μάρκας που σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο.

Το αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ SUV Mach-E, που είναι ένας «φόρος τιμής» στο Mustang Mach 1 της δεκαετίας του 1970, καλείται να διαδραματίσει το δικό του ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η τιμή διάθεσης της τετρακίνητης ηλεκτρικής Mustang Mach-E με τους 351 ίππους που είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε κοστίζει στην Ελλάδα 68.712 ευρώ και δεν ωφελείται της επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά εξαιτίας της υψηλής Αξίας Λιανικής προ Φόρων.

Όσον αφορά στην φόρτισή της σε ένα walbox 22 Kw η Mustang Mach-E χρειάζεται 6 με 7 ώρες για να φορτιστεί πλήρως ενώ σε ταχυφορτιστή 50 Kw χρειάζεται μόλις 1,2 ώρες.

Μοναδική

Εμφανισιακά, η νέα Mustang Mach-E αντλεί την αισθητική της φιλοσοφία από στοιχεία κλασικά σε όλες τις Mustang, αφού συναντούμε μεταξύ άλλων ένα μακρύ εμπρός καπό, τα χαρακτηριστικά λογότυπα με το άλογο, αλλά και τονισμένες νευρώσεις στα πλάγια του αυτοκινήτου.

Τα πίσω φώτα με τις τρεις κάθετες ράβδους, η «αυστηρή» σχεδίαση των προβολέων και φυσικά το καλπάζον άλογο στη γρίλια του ψυγείου, η οποία είναι κλειστή στο Mach-E, θυμίζουν εξωτερικά το υπέροχο πρότυπό του. Οι σχεδιαστές επίσης χρησιμοποίησαν ένα τέχνασμα και η χαμηλή γραμμή της οροφής κλίνει χαμηλότερα προς τα πίσω, αλλά το μαύρο τμήμα της οροφής υψώνεται μετά από αυτήν και έτσι παρέχει άφθονο χώρο στις πίσω θέσεις.

Η Mustang Mach E ξεκλειδώνει από τα τρία μέτρα αφού αναγνωρίσει το… κινητό του ιδιοκτήτη στο οποίο έχει εγκατασταθεί η σχετική εφαρμογή. Σε διαφορετική περίπτωση όταν κάποιος φτάσει στις πόρτες του αυτοκινήτου θα αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν χειρολαβές και το άνοιγμα των θυρών επιτυγχάνεται μέσω διακοπτών που έχουν τοποθετηθεί στις κολώνες του αμαξώματος.

Ένα περαιτέρω χαρακτηριστικό είναι κρυμμένο κάτω από το μπροστινό καπό όπου απομένει αρκετός διαθέσιμος χώρος ελλείψει κινητήρα εσωτερικής καύσης υπάρχει μία κλειστή θήκη με οπές αποστράγγισης, όπως αυτή που γνωρίσαμε στο Puma.

Ένα tablet σε μέγεθος μικρής τηλεόρασης

Στο εσωτερικό της Mustang Mach-E, όπου η είσοδος γίνεται όπως προαναφέραμε μέσω ενός μπουτόν στη μεσαία κολώνα, η σχεδίαση είναι εντελώς νέα για τη Ford, αφού για πρώτη φορά σε δημιούργημά της η μάρκα επενδύει σε ένα οριζόντιου τύπου ταμπλό. Η αρχιτεκτονική αυτή αναδεικνύει ακριβώς στο κέντρο του ταμπλό τη μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5 ιντσών (σαν τηλεόραση) για το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, που ενσωματώνει στο κάτω τμήμα της και αρκετά χαμηλά, τις touch ενδείξεις για τον κλιματισμό.

Μάλιστα η τεράστια οθόνη ενσωματώνει και έναν και μοναδικό μεγάλο περιστροφικό διακόπτη για την ένταση του ήχου, αφού η Ford επιμένει στην εργονομία αυτού του διακόπτη!

351 ίπποι!

Η Mustang Mach-E που οδηγήσαμε μας κινούνταν από δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 351 ίππους στην Extended Range επιλογή και με τη ροπή να ανέρχεται στα 580 Nm. Η μπαταρία έχει 88 kWh για την Extended Range, προσφέροντας έτσι αυτονομία έως και 610 χιλιόμετρα.

Μάλιστα κατά την διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας πραγματικά μας εντυπωσίασε η διατήρηση της υψηλής αυτονομίας ακόμη και όταν τα ελαστικά της Mustang «τσίριζαν» στην καυτή άσφαλτο της παραλιακής.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών οδηγικών προγραμμάτων (Whisper, Active και Untamed), που διαμορφώνουν ανάλογα την απόκριση κινητήρα και διαφοροποιούν τον τεχνικό ήχο του μοτέρ και αλλάζουν τα γραφικά της οθόνης και τον εσωτερικό φωτισμό. Επίσης, επεμβαίνουν και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, που διαθέτει και λειτουργία one pedal.

Τετρακίνητο ηλεκτρικό θηρίο

Η παραλιακή λεωφόρος των νοτίων προαστίων της Αττικής αποτέλεσε το τέλειο σκηνικό για την πρώτη οδηγική μας επαφή με αυτοκίνητα που έφεραν γερμανικές πινακίδες κυκλοφορίας στην τετρακίνητη έκδοση των 351 ίππων.

Η νέα Mustang Mach-E μπορεί να είναι ήσυχη και εκρηκτική αναλόγως του προγράμματος αλλά σε κάθε περίπτωση κάνει τη σπορ οδήγηση πρακτική ελέω SUV χαρακτήρα και διασκεδαστική ελέω Ford.

Το βάρος του αυτοκινήτου που προσδιορίζεται σε λίγο πάνω από 2,1 τόνους μπορεί να ακούγεται υπερβολικό ωστόσο αποδείχθηκε ότι είναι μικρότερο κατά 400 κιλά από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα προσδίδοντας όμως και μια στιβαρότητα και ασφάλεια στην κίνηση της Mustang Mach-E.

Στις παρατεταμένες στροφές το αυτοκίνητο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο μάλλον αυτό ενδιαφέρει ελάχιστους υποψήφιους αγοραστές καθώς θα εντυπωσιαστούν από την υψηλή αυτονομία αλλά και τις εκρηκτικές επιταχύνσεις!

Ναι σωστά διαβάσατε η άμεση απόκριση στο κάλεσμα του οδηγού μπορεί να τρομάξουν έναν άπειρο οδηγό αλλά η Mustang Mach-E αποτελεί ένα ήμερο αλλά καθαρόαιμο άλογο που όταν ο οδηγός το επιθυμεί γίνεται άλογο κούρσας και άλλοτε μια πολυτελής λιμουζίνα.

Άλλωστε δεν είναι τυχαία η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης που φιλτράρει όλους στο μέγιστο βαθμό όλους τους ανεπιθύμητους θορύβους.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης