Ο κορονοϊός μπορεί να προκαλέσει το κλείσιμο των εργοστασίων αυτοκινήτων

Το ανθρώπινο κόστος της επιδημίας του κορονοϊού είναι τραγικό και πασιφανές και αναλογικό αναμένεται να είναι το κόστος για τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως βασίζονται σε εξαρτήματα από την Κίνα για να διατηρήσουν τις δικές τους αλυσίδες εφοδιασμού.

Οι ειδικοί φοβούνται ότι τα εργοστάσια αυτοκίνητων σε ολόκληρο τον κόσμο μπορεί να αναστείλουν την λειτουργία τους, εφόσον πολλά από τα εργοστάσια της Κίνας παραμείνουν κλειστά την ερχόμενη εβδομάδα.

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα βιώσουν τον αντίκτυπο της επιδημίας, καθώς η κινέζικη βιομηχανία εξαρτημάτων αυτοκινήτων είναι τεράστια και κανείς δεν μπορεί να παραδώσει ένα αυτοκίνητο, αν δεν υπάρχει το 100% των απαραίτητων εξαρτημάτων.

Ο Mike Dunne, σύμβουλος της GM στην Ασία δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αρκεί να λείπει μόνο ένα κομμάτι για να σταματήσει μια γραμμή παραγωγής». Η Κίνα είναι σημαντικός προμηθευτής εξαρτημάτων σε εργοστάσια αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, καθώς πραγματοποίησε εξαγωγές περίπου 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ έκαναν εισαγωγές κινεζικών εξαρτημάτων ύψους 20 δισ. δολαρίων το 2018, σύμφωνα με την Υπηρεσία Διεθνούς Εμπορίου. Η αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών για τα συγκεκριμένα εξαρτήματα δεν είναι βιώσιμη όσο η παραγωγή συνεχίσει να διαταράσσεται. Μέχρι στιγμής τα περισσότερα εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Κίνα παραμένουν κλειστά.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι κράτησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα κλειστές, ενώ η Hyundai έκλεισε τα εργοστάσια συναρμολόγησης στη Νότια Κορέα όχι λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού, αλλά επειδή δεν μπορεί να κρατήσει τα εργοστάσια ανοιχτά χωρίς τα κινεζικά εξαρτήματα.

Την περασμένη εβδομάδα, η Fiat Chrysler ανακοίνωσε ότι ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο της διατρέχει κίνδυνο λόγω της έλλειψης κινεζικών εξαρτημάτων.

Οι ειδικοί λένε ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει δει ακόμα τον πλήρη αντίκτυπο της επιδημίας, επειδή τα εργοστάσια είχαν προγραμματιστεί να κλείσουν για το νέο σεληνιακό έτος και είχαν απόθεμα εξαρτημάτων λόγω διακοπών. Από την στιγμή που τα κινέζικα εργοστάσια εξαρτημάτων παραμένουν κλειστά, τώρα θα φανεί ο πραγματικός αντίκτυπος της έλλειψης.