Ο ACEA προτείνει την εξέλιξη της τεχνολογίας ενεργητικής ασφάλειας στα οχήματα

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοσιοποιηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι προτάσεις για τα νέα μέτρα ασφάλειας των αυτοκινήτων.

Η Eυρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητά να επικεντρωθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις και σε τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας που είναι γνωστό ότι μειώνουν αισθητά τα τροχαία ατυχήματα.

Άλλωστε τις τελευταίες δεκαετίες, τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως είναι ζώνες ασφαλείας, το ΑBS και οι αερόσακοι έχουν συμβάλει σημαντικά στην οδική ασφάλεια των οδηγών μειώνοντας τις συνέπειες των ατυχημάτων. Τώρα, τα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας που προτείνονται έχουν σχέση με τα αυτόνομα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης ή την προειδοποίηση για αλλαγή της λωρίδας κυκλοφορίας ή τα συστήματα που προβλέπουν την κούραση του οδηγού, αναμένεται να βοηθήσουν ενεργά τον οδηγό ώστε να αποφύγει κάποιο ατύχημα.

Για τα συγκεκριμένα μέτρα υπάρχει λεπτομερής ανάλυση των στατιστικών για τα οδικά ατυχήματα από το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου Ασφαλίσεων και Αναλύσεων. Οι αναλύσεις δείχνουν ότι τα μέτρα ενεργητικής ασφάλειας, χρησιμοποιώντας κάμερες και αισθητήρες για την αύξηση του οπτικού πεδίου του οδηγού και την ανάδειξη της «κρυφής» γωνίας είναι περίπου 50% πιο αποτελεσματικά και συμβάλλουν αποφασιστικά στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων.

Ταυτόχρονα επανασχεδιάζονται οι καμπίνες των φορτηγών, όπως και οι καρότσες τους. Όμως αυτό δημιουργεί επιπρόσθετο πρόβλημα στη διάταξη ενός οχήματος, καθώς θα υπάρξει λιγότερος χώρος μεταφοράς, άρα μπορεί να κουβαλήσει λιγότερα πράγματα, με αποτέλεσμα να χρειαστούν περισσότερα οχήματα για να μεταφέρουν το ίδιο φορτίο, πράγμα που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών CO2.