(Ν)Τροπολογία… το θέμα εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Από εβδομάδα σε εβδομάδα και από ημέρα σε ημέρα παρατείνει το οικονομικό επιτελείο την αγωνία χιλιάδων καταναλωτών που έχουν στο τελωνείο κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή έχουν παραγγείλει κάποιο καινούριο που πληρεί την οδηγία ρύπων Euro6 πρώτης γενιάς καθώς η σχετική τροπολογία που θα δώσει το «πράσινο φως» για τους εκτελωνισμούς τους ακόμη δεν έχει κατατεθεί και αναμένεται τις προσεχείς ώρες να «εμφανιστεί» στη Βουλή.

Ωστόσο οι συνεχείς καθυστερήσεις στην κατάθεση της σχετικής τροπολογίας δημιουργεί εύλογα πολλά ερωτηματικά καθώς το ευνοϊκό καθεστώς εκτελωνισμού θα αφορά οχήματα που έχουν εισαχθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018 και μόνο όσοι επαγγελματίες έχουν φορολογικές αποθήκες θα μπορούν να τα εκτελωνίσουν έως τα τέλη Απριλίου 2019.

Επίσης οι ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούν να εισάγουν κάποιο μεταχειρισμένο από άλλο κράτος-μέλος θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι θα πρέπει να το κάνουν άμεσα καθώς τα χρονικά περιθώρια θα είναι πολύ περιορισμένα από την στιγμή που η σχετική τροπολογία θα ψηφιστεί και στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να ισχύσει.

Αν όλα λοιπόν πάνε καλά και κατατεθεί η σχετική τροπολογία τις προσεχείς ώρες τότε θα πρέπει να ψηφιστεί το νομοσχέδιο γεγονός που που σημαίνει περίπου 1-2 ημέρες και περίπου 4-5 ημέρες για να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Με λίγα λόγια θα έχουμε φτάσει περί τα τέλη Νοεμβρίου και οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν ούτε 20 ημέρες στην διάθεσή τους για να διεκπεραιώσουν τον εκτελωνισμό του οχήματός τους καθώς μετά τα παραπάνω θα πρέπει να ενημερωθούν και τα τελωνεία για το ευνοϊκό καθεστώς του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.

Επίσης η μικρή χρονική διάρκεια της παράτασης των εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει δημιουργία ένα ασφυκτικό κλίμα στις εμπορίες που εισάγουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται για σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα καθώς μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις μεταγενέστερες από την πρώτη φάση οδηγία Euro6 δεν υπάρχουν αλλά θα υπάρξουν μετά από 2 χρόνια!

Μέχρι τότε λοιπόν οι περισσότεροι από αυτούς θα στραφούν στις εισαγωγές παλαιότερων αυτοκινήτων ακόμη και με ηλικίες άνω των 20 ετών τα οποία έχουν ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης αλλά παράλληλα έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα και αγοράζονται έναντι λίγων εκατοντάδων ευρώ…

Αλλά προφανώς τα κυβερνητικά στελέχη αδιαφορούν για το αν οι πολίτες της χώρας μας κυκλοφορούν με τόσο παλιά αυτοκίνητα αλλά από την άλλη μεριά έχουν καταρτίσει Εθνικό Σχέδιο που περιλαμβάνει την πώληση 10.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως από το 2030!

Ελλάς το μεγαλείο σου…