Νομιμοποιείται η εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Και νομότυπα πλέον θα μπορούν οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να εισάγουν οχήματα με γυρισμένα χιλιόμετρα ή ακόμη και με… τρύπες στα πατώματά τους καθώς σχετικό «παράθυρο» αφήνει το άρθρο 46 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε το βράδυ της 8ης Μαρτίου στη Βουλή.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr, πέραν του αδίστακτου εμπόρου των Βορείων Προαστίων πληθαίνουν οι καταγγελίες για αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα και για άλλους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την Ελλάδα. Όμως θα πρέπει να τονίσουμε πως υπάρχουν ακόμη εμπορίες αυτοκινήτων που δεν γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα οχήματα που πουλάνε αλλά είναι παντελώς απροστάτευτες από το κράτος.

Ειδικότερα στο άρθρο 46 αναφέρεται πως αν κάποιος ιδιώτης καταναλωτής ή έμπορος αυτοκινήτων θέλει να εισάγει κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλο κράτος-μέλος θα πρέπει να έχει συλλέξει τα εξής έγγραφα:

Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης από τους Εθνικούς Εΐσαγωγείς που θα πιστοποιούν: Τον Αριθμό Πλαισίου, το έτος κατασκευής και πρώτης κυκλοφορίας, τον Εξοπλισμό, τις εκπομπές CO2, τις Ανακλήσεις, τα Χιλιόμετρα.

Βεβαίωση ΚΤΕΟ από την άλλη χώρα που εισάγεται το όχημα με τα αποτελέσματα και τα χιλιόμετρα όλων των ελέγχων. Μάλιστα οι βεβαιώσεις των ΚΤΕΟ θα πρέπει να είναι Μεταφρασμένες στα Ελληνικά!

Ωστόσο στο άρθρο 46 στην παράγραφο 3 εντοπίζεται το… «παράθυρο» του νόμου το οποίο αναφέρει ότι: «Οι παραπάνω βεβαιώσεις των Αρχών της αλλοδαπής προσκομίζονται με επίσημη μετάφρασή τους. Σε περίπτωση που δεν προβλέπεται από την οικεία αλλοδαπή νομοθεσία η έκδοση των παραπάνω βεβαιώσεων των Αρχών της αλλοδαπής προσκομίζεται αντί των παραπάνω βεβαιώσεων σχετική βεβαίωση περί αυτού από την αρμόδια αλλοδαπή Αρχή».

Με λίγα λόγια σε περίπτωση που οι Αρχές της Γερμανίας ορίζουν ότι δεν πρέπει τα ΚΤΕΟ να δίνουν σε καμία περίπτωση το ιστορικό των ελέγχων με τα χιλιόμετρα τότε οι Ελληνικές Αρχές απλά θα «βολευτούν» με μια σχετική βεβαίωση των Αρχών της αλλοδαπής ότι δεν τα δίνουν!

Δηλαδή οι επιτήδειοι έμποροι θα συνεχίσουν ανενόχλητοι το έργο τους εισάγοντας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα, τρακαρισμένα, πρώην περιπολικά της αστυνομίας ή εταιρειών security και δεν θα δίνουν κανένα έγγραφο που να πιστοποιεί τα χιλιόμετρα κατά τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ της αλλοδαπής!

Οι έμποροι που δεν κάνουν εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ή εισάγουν οχήματα χωρίς να γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα κοντέρ των αυτοκινήτων τους είναι καταδικασμένοι να οδηγηθούν σε λουκέτο καθώς σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούν να πουλάνε σε χαμηλές τιμές αντίστοιχα αυτοκίνητα με εκείνα που έχουν οι επιτήδειοι στις εκθέσεις τους.

Οπότε οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα θα μπορούν να μπλοκαριστούν μόνο από τις βεβαιώσεις των Εθνικών Εισαγωγέων μόνο αν υπάρχουν στοιχεία από τις ανακλήσεις. Σε διαφορετική περίπτωση οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να αγοράζουν αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα από τις εκθέσεις των επιτήδειων εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα το αντιληφθούν μετά το 2020 όποτε και θα γίνει η online διασύνδεση όλων των ΚΤΕΟ στην ΕΕ!

Μέχρι τότε λοιπόν οι ιδιώτες καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν τα καταστήματα που διαφημίζονται για τις χαμηλές τιμές τους και έχουν στις εκθέσεις τους «γυαλιστερά» οχήματα που στην ουσία είναι «σαπάκια».

Χάος και στις μεταβιβάσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ

Το άρθρο 46 του νομοσχεδίου πέραν των βεβαιώσεων που θέτει στις εισαγωγές αναμένεται να ταράξει ριζικά και τα δεδομένα στα παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Γα την μεταβίβαση πάσης φύσεως οχήματος για το οποίο δεν έχουν εφαρμοστεί οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 απαιτείται επιπλέον των προβλεπόμενων από άλλες διατάξεις δικαιολογητικών και υποβολή των βεβαιώσεων των περιπτώσεων α και β της παραγράφου 1».

Ειδικότερα με την συγκεκριμένη παράγραφο σύμφωνα με την ερμηνεία του movenews.gr όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα μεταβιβαστούν μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νομοσχεδίου θα πρέπει οι πωλητές να προσκομίζουν τόσο τις βεβαιώσεις από τους Εθνικούς Εισαγωγείς όσο και από τους ελέγχους παλαιότερων ΚΤΕΟ!

Με λίγα λόγια η μεταβίβαση ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου οχήματος θα πραγματοποιείται μόνο με τις βεβαιώσεις των Εθνικών Εισαγωγέων αλλά και των λοιπών βεβαιώσεων που αναφέρει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών.