Νέοι ποδηλατόδρομοι χιλιομέτρων σε όλη την ΕΕ – Τι γίνεται στην Ελλάδα

    Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πόλεων που ανακοινώνουν ή υλοποιούν έκτακτες υποδομές για το ποδήλατο εξαιτίας της πανδημίας αλλά και λόγω της κλιματικής αλλαγής.

    Ήδη 37 από τις 94 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις μέχρι στιγμής υλοποιούν κάποια κατασκευή ποδηλατοδρόμου και έχουν ανακοινωθεί 2.323,47 χιλιομέτρων νέων υποδομών σε όλη την Ευρώπη εκ των οποίων τα μισά έχουν ήδη υλοποιηθεί (1.115,44 χλμ).

    Οι πόλεις της ΕΕ που εφαρμόζουν μέτρα για την προώθηση του ποδηλάτου, έχουν ανακοινώσει επίσης μέτρα για περιοχές χωρίς αυτοκίνητο, περιοχές με μειωμένα όρια ταχύτητας, διαπλάτυνση πεζοδρομίων κ.α.

    Μάλιστα έως τα τέλη του 2020 είχαν υλοποιηθεί τα παρακάτω σχέδια σε όλη την Ευρώπη:

    Η Γρανάδα έχει δημιουργήσει 60 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με όριο τα 30χλμ/ώρα,

    Το Λουξεμβούργο έχει περιορίσει το αυτοκίνητο σε δρόμους συνολικά 55,68 χλμ.

    Οι Βρυξέλλες έχουν υλοποιήσει 24,9 χλμ. νέων υποδομών για ποδήλατο, 23,4 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και 5,15 χλμ. δρόμων με περιορισμούς εισόδου για το αυτοκίνητο.

    Η Σμύρνη έχει υλοποιήσει 26,5 χλμ. νέων υποδομών για το ποδήλατο, 14 χλμ. δρόμων ήπιας κυκλοφορίας.

    Η Λυόν έχει υλοποιήσει 14 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 24,62 χλμ. δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,

    Το Παρίσι  έχει υλοποιήσει 29,23 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 4,31 χλμ. δρόμων ήπιας κυκλοφορίας.

    Η Βαρκελώνη έχει υλοποιήσει 21 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 12 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,

    Το Λονδίνο έχει υλοποιήσει 25χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο

    Το  Αβινιόν έχει υλοποιήσει 17,49 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 6,54χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,

    Το Βερολίνο  έχει υλοποιήσει 24 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο

    Το Δουβλίνο  έχει υλοποιήσει 7,35 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 7χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας και 2 χλμ δρόμων με επέκταση πεζοδρομίων,

    Η Creteil  έχει υλοποιήσει 15,47 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο,

    Η Βουδαπέστη  έχει υλοποιήσει 9,9 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 3,63 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,

    Η Λωζάνη έχει υλοποιήσει 7,5 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 6 χλμ δρόμων ήπιας κυκλοφορίας,

    Η Λισαβόνα  έχει υλοποιήσει 12 χλμ. νέων υποδομών για το ποδήλατο.

    Το Evry Courcourones έχει υλοποιήσει 13,11 χλμ. νέων υποδομών για το ποδήλατο.

    Το Μον – Πελιέ  έχει υλοποιήσει 9,87 χλμ. νέων υποδομών για το ποδήλατο.

    Η Λιλ έχει υλοποιήσει 9,23 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 2,22 χλμ. δρόμων ήπιας κυκλοφορίας.

    Το Αρας έχει υλοποιήσει 9,17 χλμ νέων υποδομών για το ποδήλατο και 1,53 χλμ. δρόμων ήπιας κυκλοφορίας….

    Στην Ελλάδα οι δήμοι Θεσσαλονίκης και Αγ. Δημητρίου είναι οι πλέον γνωστοί που έχουν ανακοινώσει και υλοποιήσει μέτρα, ενώ ακολουθούν και οι δήμοι Χανίων, Ηρακλείου, Αμαλιάδας που έχουν ανακοινώσει σχετικές παρεμβάσεις αλλά δυστυχώς οι ποδηλατόδρομοι είναι περιορισμένης έκτασης…

    Ο Δήμος Αθηναίων δυστυχώς ακόμη δεν έχει κάποιο σχέδιο για ποδηλατοδρόμους και μάλιστα στην πρόσφατη ανάπλαση που ανακοινώθηκε για την Πανεπιστημίου αποφασίστηκε τα ποδήλατα να κινούνται στο ίδιο τμήμα με τους πεζούς!