Νέα Honda CBR650R

Η Honda εξερευνά συνεχώς νέους ορίζοντες, τόσο στο σχεδιασμό όσο και στη μηχανολογία της μοτοσυκλέτας. Το 18YM, οι CB1000R, CB300R και CB125R έφεραν μία ανανεωμένη ταυτότητα στη σειρά γυμνών μοτοσυκλετών, συνδυάζοντας επιρροές από café racer μοντέλα με μία πρωτοποριακή, άκρως μινιμαλιστική αισθητική, σύμφωνα με τη σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Neo Sports Café’.

Το 19YM, προστέθηκε στην οικογένεια η CB650R, συνδυάζοντας cool στυλ, συναρπαστικές επιδόσεις από τον τετρακύλινδρο κινητήρα και ευκολία χειρισμού χάρη στο ελαφρύ πλαίσιο, μία συνταγή άκρως επιτυχημένη, όπως αποδείχτηκε. Συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία, το 21YM η CB650R δέχθηκε μία σημαντική αναβάθμιση της εμπρός ανάρτησης σε συνδυασμό με μία σειρά από λεπτομερείς βελτιώσεις προς όφελος της άνεσης, της χρηστικότητας και της πρακτικότητας.

Το 24YM είναι μια σημαντική χρονιά για την CB650R. Και μπορεί το ανανεωμένο στυλ και η λειτουργικότητα να είναι τα πρώτα που θα προσελκύσουν την προσοχή, ωστόσο αυτή η μοτοσυκλέτα – μαζί με τη super sports αδελφή της, CBR650R – θα μείνουν στην ιστορία ως οι πρώτες Honda που θα διατίθενται με τεχνολογία Honda E-Clutch. Με αυτή την πρωτοποριακή καινοτομία, η Honda ανοίγει νέους ορίζοντες στους φίλους των δύο τροχών, κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη και συναρπαστική για αναβάτες ανεξαρτήτως ηλικίας, δεξιοτήτων και επιπέδου εμπειρίας.

Ο Valerio Aiello, από το R&D τμήμα της Honda στη Ρώμη, μίλησε για τη σχεδιαστική φιλοσοφία Neo Sports Café: «Ολόκληρη, η τρέχουσα γκάμα Neo Sport Café της Honda προέρχεται από το πρωτότυπο μοντέλο CB4 Concept που παρουσιάστηκε στην EICMA το 2015. Επιθυμία μας ήταν να εξερευνήσουμε τον κόσμο της φιλοσοφίας café racer και να την επαναπροσδιορίσουμε στη σύγχρονη εποχή. Θέλαμε να δημιουργήσουμε neo-classic μοντέλα – δηλαδή σύγχρονες μοτοσυκλέτες που συνδυάζουν κλασικό στυλ σχεδίασης με μηχανολογικά πρότυπα της σύγχρονης εποχής. Αναζήτησα πηγές έμπνευσης εκτός του κόσμου των μοτοσυκλετών, και πιο συγκεκριμένα στον κλάδο της ωρολογοποιίας. Πάντα θαύμαζα την τεχνική αρτιότητα των ρολογιών και μία από τις βασικές φιλοσοφίες που χρησιμοποίησα κατά τη διάρκεια της Neo Sports Café σχεδίασης, ήταν η λεγόμενη ‘Mechanical Art’. Είναι η επιθυμία να αναδείξω την ομορφιά των διαφόρων μηχανολογικών στοιχείων, στα οποία η Honda έδινε ανέκαθεν μεγάλη σημασία.»

Επισκόπηση

Ο ρετρό μινιμαλισμός της CB650R βρίσκει μία νέα έκφανση. Ο νέος προβολέας, τα καλύμματα του ψυγείου, η σέλα αναβάτη/συνεπιβάτη, η ουρά και το πίσω φωτιστικό σώμα προσδίδουν μια πιο δυναμική ενέργεια, ενώ το ρεζερβουάρ παραμένει ένα ισχυρό σχεδιαστικό στοιχείο επάνω από τον ελκυστικό τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα.

Η νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών έχει σχεδιαστεί για να είναι ευανάγνωστη ακόμα και τις ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια και διαθέτει συνδεσιμότητα Honda RoadSync*. Ο χειρισμός της γίνεται από έναν εύχρηστο, φωτιζόμενο διακόπτη 4 κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ. Έτσι ο αναβάτης μπορεί πλέον να απολαμβάνει πλοήγηση από την οθόνη, πλέον των άλλων smartphone λειτουργιών.

Οι επιδόσεις του τετρακύλινδρου κινητήρα παραμένουν αμετάβλητες: η μέγιστη ισχύς των 95,2 PS (70kW) με ροπή 63Nm, είναι απόλαυση για μία γυμνή μοτοσυκλέτα. Ο εύστροφος χαρακτήρας του κλασικού εν σειρά τετρακύλινδρου κινητήρα και η μέγιστη ισχύς του, αποτελούν παραδοσιακά ατού της Honda. Μία επιλογή 35kW διατίθεται επίσης, για όλους τους κατόχους διπλώματος A2.

Η νέα τεχνολογία E-Clutch που διατίθεται ως προαιρετική επιλογή για τη CB650R, καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης.

Το πλαίσιο παραμένει αυτούσιο, υποστηρίζοντας ένα τέλειο πακέτο για οδήγηση εντός πόλης και σε επαρχιακούς δρόμους. Ένα ατσάλινο πλαίσιο, τύπου ‘διαμάντι’ παρέχει την απαραίτητη ακαμψία, ενώ το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 χλστ. και το πίσω αμορτισέρ της Showa προσφέρουν υψηλής ποιότητας συμπεριφορά της ανάρτησης. Τετραπίστονες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά επενεργούν σε πλευστούς δίσκους 310mm και τροχοί από χυτό αλουμίνιο φοράνε ελαστικά 120/70-ZR17 μπροστά και 180/55-ZR17 πίσω.

Έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών

Πέρα από τις συμπαγείς διαστάσεις, το στυλ Neo Sports Café της CB650R αναδεικνύεται περαιτέρω από τις “τραπεζοειδείς” αναλογίες με βασικό χαρακτηριστικό την κοντή, στιβαρή ουρά και το μικρό προβολέα μπροστά. Ο νέος κεκλιμένος προβολέας, όπως και όλος ο φωτισμός, είναι τεχνολογίας LED, ενώ το πίσω φωτιστικό σώμα ενσωματώνεται άψογα στη συνολική σιλουέτα.

Από μπροστά, τα νέα καλύμματα του ψυγείου τονίζουν την εντυπωσιακά δυναμική, αλλά και λειτουργική σχεδίαση. Το μακρύ ρεζερβουάρ αποτελεί βασικό στοιχείο της σχεδίασης στη συγκεκριμένη οικογένεια μοτοσυκλετών. Οι απαλές γραμμές του, τονίζουν τη στιβαρότητα των μεταλλικών επιφανειών, καθώς και αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τη μηχανολογική αρτιότητα του τετρακύλινδρου κινητήρα. Επίσης, στο ρεζερβουάρ φιλοξενείται ο κεντρικός διακόπτης της μοτοσυκλέτας. Η γωνία 35° του τιμονιού, διευκολύνει τον αναβάτη στους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα και στην επί τόπου αναστροφή.

Το σχήμα της σέλας αναβάτη και συνεπιβάτη έχει προσαρμοστεί στο νέο σχήμα του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 810mm, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει μία θύρα USB Type-C.

Διαθέτοντας premium χαρακτηριστικά, η ολοκαίνουργια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών χρησιμοποιεί ειδική τεχνολογία κατασκευής προκειμένου να βελτιώσει την ευκρίνεια στο έντονο ηλιακό φως. Το κενό μεταξύ του εξωτερικού γυάλινου καλύμματος και της οθόνης TFT σφραγίζεται με ρητίνη, με αυτό τον τρόπο η αντανάκλαση μειώνεται και η ευκρίνεια βελτιώνεται. Η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη, μεταξύ των μοτίβων οθόνης ‘Bar’, ‘Circle’ και ‘Simple’ ενώ, για πρώτη φορά στην CB650R, διαθέτει τη συνδεσιμότητα smartphone Honda RoadSync*.

Η συνδεσιμότητα Honda RoadSync* – μαζί με έναν εύχρηστο, φωτιζόμενο διακόπτη 4 κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ – επιτρέπει εύκολη πλοήγηση από την οθόνη. Παράλληλα, ο αναβάτης (μέσω ακουστικών Bluetooth στο κράνος του) μπορεί να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις, να ακούει μουσική ή να λαμβάνει δελτία καιρού. Το μόνο που χρειάζεται είναι να κατεβάσει τη δωρεάν εφαρμογή Honda RoadSync* από το Play Store ή το App Store, να συνδεθεί με την CB650R, και να ξεκινήσει.

95,2 ίπποι

Ο 16-βάλβιδος κινητήρας των 649 κ.εκ, με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC) παραμένει ίδιος για το 24YM. Είναι ρυθμισμένος για να προσφέρει την πιο αυθεντική, πιο απολαυστική εμπειρία τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας μεσαίας κατηγορίας, με την κλασική ευστροφία σε όλο το εύρος στροφών και τη δύναμη ακόμα πιο κοντά στην κόκκινη περιοχή, κάτι για το οποίο φημίζονται οι εν σειρά τετρακύλινδροι κινητήρες της Honda. Η μέγιστη ισχύς των 95,2 PS (70kW) αποδίδεται στις 12.000 rpm και η μέγιστη ροπή των 63Nm στις 9.500 σαλ. Για τους κατόχους διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Α2, είναι διαθέσιμη μία έκδοση που περιορίζει την ισχύ του κινητήρα στα 47,6 Ps (35kW).

Χάρη στη διαχείριση των βαλβίδων χωρίς κοκοράκια, η κυλινδροκεφαλή έχει συμπαγείς διαστάσεις. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 67mm x 46mm και η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί στο 11.6:1. Χρησιμοποιούνται μπουζί ιριδίου και δύο αεραγωγοί εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ τροφοδοτούν με αέρα το φιλτροκούτι και παράγουν ένα βαθύ μπάσο ήχο εισαγωγής.

Η ασύμμετρη σχεδίαση της ποδιάς των εμβόλων βελτιστοποιεί την επιφάνεια επαφής με τους κυλίνδρους και μειώνει την τριβή. Οι αυλακώσεις στα χιτώνια των κυλίνδρων μειώνουν την κατανάλωση λαδιού και τις τριβές, με βελτιωμένη απαγωγή της θερμότητας, ενώ μία καδένα με ειδική επίστρωση Βαναδίου στους πείρους, μειώνει περαιτέρω τις απώλειες λόγω τριβής . Οι εσωτερικές δίοδοι νερού από την κυλινδροκεφαλή στους κυλίνδρους, μειώνουν την ανάγκη για χρήση εξωτερικών σωληνώσεων, μειώνοντας έτσι τον αριθμό τους στο ελάχιστο.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί μία συμπαγή εσωτερική δομή, ενσωματωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων και διάταξη συστήματος εκκίνησης, με τους κυλίνδρους κεκλιμένους προς τα εμπρός κατά 30°. Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) καθιστά πιο ομαλά τα ανεβάσματα ενώ διαχειρίζεται το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα έντονα φρεναρίσματα και απότομα κατεβάσματα σχέσεων. Το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού και μπορεί να απενεργοποιηθεί κατ’ επιλογήν του αναβάτη.

Με δυνητική κατανάλωση καυσίμου στα 20,4km/l (WMTC mode), επιτυγχάνεται αυτονομία πάνω από 300km από το ρεζερβουάρ των 15,4L. Η συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5 απαίτησε μετατροπές στην ECU και στον καταλύτη, καθώς και την προσθήκη ενός αισθητήρα παλμών στροφαλοφόρου.

Τεχνικές προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 16-βάλβιδος DOHC εν σειρά 4-κύλινδρος
Κυβισμός (cm³) 649cc
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 67.0 x 46.0
Σχέση συμπίεσης 11.6:1
Μέγιστη Ισχύς 95,2 PS (70kW) @ 12.000rpm [διατίθεται έκδοση 47,6 Ps (35kW)]
Μέγιστη Ροπή 63Nm @ 9.500rpm [49Nm για την έκδοση των 35kW]
Χωρητικότητα σε λιπαντικό 2,7L
Επίπεδο θορύβου (dB) Lwot – 78.8, Lurban – 74.2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός καυσίμου Ηλεκτρονικός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 15,4L
Εκπομπές CO2 (WMTC) 113 g/km
Κατανάλωση καυσίμου 4,9L/100km (20,4km/l)
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας YTZ10/FTZ10S 9.1Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης MT – Υγρός, πολύδισκος, A.S.συμπλέκτης

E-Clutch – Υγρός, πολύδισκος, E-Clutch

Τύπος κιβωτίου 6-τάχυτο
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο, τύπου ‘διαμάντι’
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2.120mm x 780mm x 1,075mm
Μεταξόνιο 1.450mm
Γωνία Κάστερ 25,5°
Ίχνος τροχού 100mm
Ύψος Σέλας 810mm
Απόσταση από έδαφος 150mm
Βάρος (Πλήρες υγρών) 205kg (207kg E-Clutch)
Ακτίνα στροφής 2.8m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41χλστ.
Πίσω Monoshock αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης 10 σταδίων, διαδρομή 43,5mm
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση Ζάντας Εμπρός 17M/C X MT3.50 από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα
Διάσταση Ζάντας Πίσω 17M/C X MT5.50 από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα
Ελαστικό Εμπρός 120/70ZR17 M/C (58W)
Ελαστικό Πίσω 180/55ZR17 M/C (73W)
ΦΡΕΝΑ
ABS 2-κάναλο
Εμπρός Διπλοί δίσκοι 310 mm x 4.5 mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω Δίσκος 240 mm x 5 mm με μονοπίστονη δαγκάνα
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Όργανα Έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών περιλαμβάνει Honda RoadSync*, ψηφιακό ταχύμετρο, ψηφιακή μπάρα απεικόνισης στροφόμετρου, διπλό χιλιομετρητή ταξιδιού, ψηφιακή μπάρα ένδειξης στάθμης καυσίμου, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης & ανεβάσματος σχέσης κιβωτίου, ψηφιακό ρολόι
Προβολέας LED
Πίσω φωτιστικό σώμα LED
Συνδεσιμότητα Honda RoadSync*
USB Όχι
Πρίζα 12V Προαιρετική
Auto Winker Cancel Όχι
Quickshifter Προαιρετικό, μόνο για MT
Security System HISS
Cruise Control Όχι
Πρόσθετα χαρακτηριστικά HSTC

 

*Η εφαρμογή Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.