«Μπλόκο» στις μεταβιβάσεις IX diesel Euro3&4 για εμπόρους αλλά όχι για εταιρείες χρονομίσθωσης

    Του Γιώργου Κ. Ανδρή
    andris@carpress.gr

    Απίστευτη και όμως ελληνική μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών του 2008 σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται η μεταβίβαση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που πληρούν τις οδηγίες Euro3 και Euro4 σε εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης με έδρα την Αττική και τη Θεσσαλονίκη αλλά όχι στις εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!

    Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών με αριθμό πρωτοκόλλου Α-3625/343 την 22α Φεβρουαρίου, που έχει το movenews.gr στην διάθεσή του «επιτρέπεται η έκδοση Άδειας Κυκλοφορίας (μεταβίβαση) σε εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης με έδρα την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, παρά το γεγονός πως υπάρχει απαγόρευση της έκδοσης άδειας κυκλοφορίας και κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης!»

    Σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν κάθε δικαίωμα να αποκτούν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro3 ή Euro4 ασχέτως αν παρέχουν μόνο υπηρεσίες σε αντίθεση με τις χιλιάδες εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίες πουλάνε τα ΙΧ και σε καμία περίπτωση δεν κινούνται παράνομα εντός των απαγορευμένων ζωνών που ορίζει η νομοθεσία.

    Μάλιστα για κάποιο λόγο οι νομοθέτες «παρέλειψαν» να εξαιρέσουν τους εμπόρους αυτοκινήτων από τη σχετική διάταξη καθώς οι επαγγελματίες του κλάδου δεν τα κυκλοφορούν αλλά τα έχουν ακινητοποιημένα στα καταστήματά τους μέχρι να πουληθούν στην επαρχία ή στις περισσότερες περιπτώσεις εξάγονται σε άλλα κράτη.

    Αντίθετα οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης πουλάνε υπηρεσίες μετακίνησης γεγονός που σημαίνει ότι ο κάτοχος που θα «ενοικιάζει» το όχημα μπορεί να κινείται παράνομα εντός του ορίου που θέτει ο νόμος για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα Euro3 και Euro4.

    Οπότε σε καμία περίπτωση οι Διευθύνσεις Μεταφορών δεν θα έπρεπε να επιτρέπουν τις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων diesel Euro3 και Euro4 προς εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης σε αντίθεση με τις εμπορίες αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

    Πάντως και στην απόφαση του υπουργείου Μεταφορών που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά σχετικά με την ισχύ της μόνο για τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης και όχι για τις εμπορίες αυτοκινήτων όταν μάλιστα αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι επί της εκδιδόμενης Άδειας Κυκλοφορίας, θα τίθεται ειδική σφραγίδα με την ένδειξη ότι:

    «Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντός των ορίων νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης που περικλείονται περιμετρικά από τα διοικητικά όρια των παρακάτω Δήμων και Κοινοτήτων:

    Α. Νομός Αττικής: Ελευσίνας, Μαγούλας, Φυλής, Μενιδίου (Αχαρνές), Θρακομακεδώνων, Βαρυμπόμπης, Κρυονερίου, Αγίου Στεφάνου Άνοιξης, Σταμάτας, Μπάλας (Ροδόπολης), Διονύσου, Πικερμίου, Σπάτων, Κορωπίου, Βάρης και Βάρκιζας.

    Α. Νομός Θεσσαλονίκης: Ν. Ιωνίας (Διαβατών), Καλοχωρίου, Ευκαρπίας, Ασβεστοχωρίου, Πανοράματος και Πυλαίας».