Mega-deal μεταξύ VW και Ford!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Μία ακόμη πολύ ισχυρή συμμαχία ανακοινώθηκε η οποία αφορά στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες VW και Ford.

Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν το πλάνο των συνεργιών τους ωστόσο κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να προβλέψει αν και πόσες απολύσεις θα επιφέρει η εν λόγο συμφωνία, πόσα μοντέλα θα κοπούν και όλες τις άλλες παρενέργειες που βέβαια βασικό στόχο έχουν την κερδοφορία.

Όπως έχετε αντιληφθεί τα επόμενα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα δύσκολα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αναζητούν τη μείωση του κόστους παραγωγής μέσω συνεργιών ώστε να μην μειώσουν τα κέρδη τους χωρίς όμως να αντιλαμβάνονται πως αν δεν υπάρχει αγοραστικό κοινό οι συνέργειες θα αποτύχουν παταγωδώς.

Πάντως σύμφωνα με τα όσα έχουν καταγραφεί σε προηγούμενους «γάμους» τον… λογαριασμό πλήρωσαν οι εργαζόμενοι καθώς έκλεισαν αρκετά εργοστάσια παραγωγής, απολύθηκαν χιλιάδες εργαζόμενοι και βέβαια τα αυτοκίνητα έγιναν «φτωχότερα» εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού καθώς τα περισσότερα μοιράζονται κοινές πλατφόρμες, κινητήρες αλλά και τεχνολογίες ενώ σχεδιαστικά αλλάζουν τα φωτιστικά σώματα και τα λογότυπα…

Ωστόσο η Volkswagen AG και η Ford Motor Company ανακοίνωσαν τα πρώτα στοιχεία της συμμαχίας ώστε να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες σε μια εποχή γρήγορης αλλαγής για τον κλάδο.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Dr. Herbert Diess και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Hackett, επιβεβαίωσαν ότι οι εταιρείες σκοπεύουν να αναπτύξουν εμπορικά φορτηγά και μικρού μεγέθους pickups τα οποία θα διατεθούν στην παγκόσμια αγορά το 2022.

Οι εταιρείες εκτιμούν ότι η εμπορική συνεργασία van και pickup θα αποφέρει βελτιωμένα ετήσια αποτελέσματα προ φόρων, αρχής γενομένης το 2023.

Επιπλέον, η Volkswagen και η Ford έχουν υπογράψει μνημόνιο κατανόησης για τη διερεύνηση της συνεργασίας σε αυτόνομα οχήματα, υπηρεσίες κινητικότητας και ηλεκτρικά οχήματα και έχουν αρχίσει να διερευνούν ευκαιρίες. Και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι ήταν ανοιχτές να εξετάσουν πρόσθετα προγράμματα οχημάτων στο μέλλον. Οι ομάδες θα συνεχίσουν να εργάζονται μέσω λεπτομερειών τους επόμενους μήνες.

“Με την πάροδο του χρόνου, αυτή η συμμαχία θα βοηθήσει και τις δύο εταιρείες να δημιουργήσουν αξία και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας μας”, δήλωσε ο Hackett.

“Δεν θα οδηγήσει μόνο σε σημαντική βελτίωση της αποτελεσματικότητας και θα βοηθήσει τις δύο εταιρείες να βελτιώσουν την ικανότητά τους, αλλά μας δίνει επίσης την ευκαιρία να συνεργαστούμε για τη διαμόρφωση της επόμενης εποχής της κινητικότητας”.

Η συμμαχία, η οποία δεν συνεπάγεται διασταυρούμενη ιδιοκτησία μεταξύ των δύο εταιρειών, θα διέπεται από μια κοινή επιτροπή. Αυτή η επιτροπή θα καθοδηγείται από τους Hackett και Diess και θα περιλαμβάνει ανώτερα στελέχη και από τις δύο εταιρείες.

Van και pickup

Η Ford και η Volkswagen έχουν αρκετά δημοφιλή van και pickup σε όλο τον κόσμο, όπως το Transit και το Ranger, ή τα Volkswagen Transporter, Caddy και Amarok.

Οι συνολικοί όγκοι των μικρών εμπορικών οχημάτων των εταιρειών από το 2018 ανήλθαν συνολικά σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, γεγονός που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη συνεργασία του κλάδου ως κλίμακες παραγωγής.

Μέσω της συμμαχίας, η Ford θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει μικρού μεγέθους pickups για τις δύο εταιρείες που αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά ήδη από το 2022.

Επίσης η Ford σκοπεύει να κατασκευάσει μεγαλύτερα εμπορικά φορτηγά για ευρωπαίους πελάτες και η Volkswagen προτίθεται να αναπτύξει μικρά βανάκια πόλης.

· Η παγκόσμια συνεργασία αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των δύο κατασκευαστών αυτοκινήτων με σκοπό τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της καινοτομίας και της εξυπηρέτησης πελατών.

· Η συνεργασία δεν προβλέπει ανταλλαγή μετοχών μεταξύ των δύο εταιρειών.

· Ως αποτέλεσμα της συνεργασίας, οι δύο εταιρείες αρχικά θα προσφέρουν μεσαία επαγγελματικά οχήματα pickup για τις παγκόσμιες αγορές, ξεκινώντας από το 2022, και προτίθενται να συνεχίσουν με επαγγελματικά οχήματα van για την Ευρώπη.

· Η συμφωνία για van και pickup στοχεύει στην επίτευξη οικονομίας κλίμακας για κάθε εταιρεία, αρχής γενομένης από το 2023.

· Οι Volkswagen και Ford δεσμεύονται επίσης να διερευνήσουν ενδεχόμενη συνεργασία όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα, την αυτόνομη οδήγηση και τις υπηρεσίες μετακίνησης.