Με τρεις μεσαίες γόμες η Pirelli στην Ίμολα

AUTODROMO INTERNAZIONALE ENZO E DINO FERRARI, ITALY - APRIL 18: lh and Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B battle at the start of the race during the Emilia Romagna GP at Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari on Sunday April 18, 2021 in imola, Italy. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ίμολα έναν από τους δυο εντός έδρας αγώνες για την Pirelli (μαζί με τη Μόντσα). Για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα επιλέχθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3 και C4: PZero λευκή/σκληρή, PZero κίτρινη/μέση και PZero κόκκινη/μαλακή αντίστοιχα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που είχε γίνει και πέρυσι στην Ίμολα παρότι οι γόμες είναι διαφορετικές στην νέα γενιά ελαστικών 18 ιντσών.

Τα ελαστικά είναι ολοκαίνουργια αλλά η πίστα της Ίμολα είναι ακριβώς ίδια με πέρυσι, με μια αίσθηση στενής διαδρομής, παλιάς σχολής. Η άσφαλτος έχει στρωθεί το 2011, οπότε η επιφάνεια μετά από 11 χρόνια είναι σχετικά τραχιά. Γι’ αυτό και δεν ακολουθήθηκε η πρακτική με τη μεγαλύτερη απόσταση (κενό) ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα που είδαμε στην Αυστραλία πριν δυο βδομάδες: Η πιο ώριμη επιφάνια στην Ίμολα παράγει περισσότερη πρόσφυση οπότε τα ελαστικά ζεσταίνονται ευκολότερα, χρειάζεται λοιπόν μια πιο ανθεκτική επιλογή μαλακής γόμας.

Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά στον διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα είναι ίδιου μεγέθους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πίστα με συνεχή ροή στην οποία οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν έναν καλό ρυθμό. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχεις μια καλή έξοδο από την δεύτερη στροφήRivazza ώστε να κινηθείς γρήγορα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού πριν το δυνατό φρενάρισμα για την πρώτη στροφή: Ένα σημείο κλειδί για προσπέρασμα.

Στην Ίμολα θα γίνει ο πρώτος αγώνας σπριντ φέτος με τους κανόνες να είναι διαφορετικοί από πέρυσι καθώς προσφέρονται περισσότεροι βαθμοί (βαθμολογούνται οι πρώτοι 8 με τον πρώτο να παίρνει 8 βαθμούς και τον όγδοο 1). Από φέτος η pole position χρεώνεται σ’ αυτόν που θα κινηθεί ταχύτερα την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές και αυτός ο οδηγός θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position. Οι κανονισμοί των ελαστικών είναι ίδιοι με πέρυσι: Αντί για 13 σετ ελαστικών θα είναι διαθέσιμα 12 σετ ελαστικών. Αυτά περιλαμβάνουν 2 σετ PZero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ PZero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ PZero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά που θα είναι διαθέσιμα σε περίπτωση βροχής.

O Mario Isola τόνισε ότι: «Η Ίμολα είναι μια πίστα παλιάς σχολής που θέτει μια σημαντική οδηγική πρόκληση. Τα προσπεράσματα μπορεί να είναι δύσκολα επειδή η πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία. Οπότε η στρατηγική θα είναι επικεντρωμένη στην αποφυγή της κυκλοφορίας ενώ πρακτικά οι ομάδες ξεκινούν από το μηδέν να χτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά στα ελαστικά καθώς οι γόμες είναι τελείως διαφορετικές από το 2021. Ο περσινός αγώνας είχε εκκινήσει με βρόχινα ελαστικά και μετά είχαμε μια μεγάλη διακοπή με κόκκινη σημαία. Γενικά η Ίμολα δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά, η φθορά είναι μέτρια και ως πίστα χρησιμοποιείται συχνά. Αυτό σημαίνει πως πιθανόν δε θα δούμε τόσο μεγάλη βελτίωση του κρατήματος όσο σε άλλες πίστες καθώς η συγκεκριμένη είναι ήδη στρωμένη με γόμα. Τον προηγούμενο μήνα διεξήχθη στην Ίμολα ο πρώτος γύρος του GTWorldChallenge όπου χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli, από εκεί προμηθευτήκαμε μερικά πολύτιμα δεδομένα. Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι ομάδες όταν θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους για το πρώτο αγώνα σπριντ της σεζόν: Άλλη μια πρωτιά για το 2022.»