Με πρόστιμο 1 στα 5 εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ!

Πρόστιμο θα επιβληθεί σε 1 στα 5 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα από τις αρχές του 2023 εξαιτίας καθστέρησης της ανάρτησης των απαραίτητων εγγράφων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr μέχρι σήμερα έχουν διαπιστωθεί προβλήματα σε πάνω από 9.000 αιτήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε σύνολο άνω των 50.000 εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που έχουν εισαχθεί από τις αρχές του 2023 από εμπόρους αλλά και ιδιώτες καταναλωτές στο ΜΕΜΟ και αναμένεται να επιβληθούν πρόστιμα εξαιτίας της καθυστερημένης ανάρτησης των εγγράφων ή λαθών (αναγραμματισμοί) και ήδη έχουν αποσταλεί τα πρώτα 900 πρόστιμα!

Μάλιστα για την ταχύτερη βεβαίωση των προστίμων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συσταθεί και ειδικό τμήμα με τμηματάρχισσα η οποία ελέγχει καθημερινά τους υπαλλήλους που ελέγχουν τις αιτήσεις του ΜΕΜΟ και επιβάλλουν τα πρόστιμα. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr έχει δημιουργηθεί μια ένταση μεταξύ της και των υπαλλήλων καθώς σε κάποιες περιπτώσεις οι παραβάτες έχουν καταθέσει ενστάσεις για τα πρόστιμα και μάλιστα έχουν υποβάλλει και έγγραφα που αποδεικνύουν ότι κάποιες εισαγωγικές εταιρείες καθυστέρησαν να τους δώσουν τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης οπότε δεν ευθύνονται εκείνοι για την καθυστέρηση της υποβολής της αίτησης. Η τμηματάρχισσα φαίνεται ότι δείχνει… υπερβολικό ζήλο για την «αποστολή» που της έχει ανατεθεί και δεν διστάζει να απειλεί ακόμη και με Πειθαρχικό τους υπαλλήλους του ΥΠΥΜΕ που δεν υπακούν στις εντολές της!

Τα πρόστιμα που αποστέλλονται σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr κυμαίνονται από 500 έως και 2.000 ευρώ και η συντριπτική πλειοψηφία αφορά σε καθυστερημένη ανάρτηση των εγγράφων, σε ΚΤΕΟ αλλά και σε ανακολουθία χιλιομέτρων.

Πάντως πολλοί από τους παραβάτες έχουν καταθέσει ένσταση για τα πρόστιμα και όπως επισημαίνει στο Carandmotor.gr έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: «Πρόσφατα παρέλαβα το πρόστιμο για την καθυστέρηση της ανάρτησης των εγγράφων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) ύψους 1.500 ευρώ. Όντως ανάρτησα τα έγγραφα καθυστερημένα εξαιτίας διάφορων λόγων. Επειδή εγώ δεν ευθύνομαι σε καμία περίπτωση κατέθεσα ένσταση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προσπάθησα να επικοινωνήσω μαζί τους αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό. Κανένας δεν απάντησε στα τηλέφωνα και τώρα το μόνο που μπορώ να κάνω είναι είτε να περιμένων την απάντηση του ΥΠΥΜΕ στην ένσταση μου είτε να προχωρήσω την υπόθεση μέσω δικηγόρου που σημαίνει περαιτέρω έξοδα για εμένα και την επιχείρησή μου».

Πάντως ταξινόμηση οχήματος χωρίς προσκόμιση Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης δεν γίνεται.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος τονίζει στο Carandmotor.gr ότι: «Επιβεβαιώνεται πανηγυρικά πλέον ότι το ΜΕΜΟ φτιάχτηκε για να σταματήσει την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, να δυσκολέψει την δουλειά των εμπόρων, να επιβάλει πρόστιμα και όχι για να διορθώσει τα κακώς κείμενα της εισαγωγής! Αν ήθελαν να διορθώσουν πράγματα θα λάμβαναν υπ’ όψιν τους και τις προτάσεις του ΣΕΕΑΕ και τα μέλη του δηλώνουν για πολλοστή φορά ότι είναι ένα εργαλείο άχρηστο, δεν το θέλουμε και θα προβούμε σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες ώστε να το καταργήσουμε!

Μέχρι τότε και επειδή ο νόμος ισχύει, εφιστούμε την προσοχή στους συναδέλφους μας να ενημερώνουν εγκαίρως το μητρώο και να καταγγέλλουν άμεσα τις όποιες καθυστερήσεις από πλευράς των αντιπρόσωπων ούτως ώστε να μην μπορούν να τους επιβάλλουν πρόστιμα. Για ακόμη μία φορά καλούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να σταματήσει να στέλνει πρόστιμα σε εμπόρους και ιδιώτες καταναλωτές, να ελέγχει τις ενστάσεις ώστε να διαπιστώνει ποιος ευθύνεται τελικά για τις καθυστερήσεις στις αναρτήσεις των εγγράφων και να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν της τις προτάσεις μας, για τις οποίες δεν έχουμε λάβει καμία απολύτως απάντηση παρ’ όλες τις διαβεβαιώσεις που είχαμε από τον κύριο Σταϊκούρα κατά την συνάντηση μας στο γραφείο του στις 2 Αυγούστου 2023. Σε διαφορετική περίπτωση θα εισέλθουμε σε έναν φαύλο κύκλο όπου όλοι τελικά θα είναι χαμένοι…»