Με αργά βήματα η ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου

Μετά από διαδοχικούς μήνες αρνητικών ρεκόρ και προσήμων ο Ιούλιος αποδείχθηκε ένας ιδιαίτερα καλός μήνας για την ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr οι συνολικές πωλήσεις καινούριων ΙΧ ξεπέρασαν τις 10.000 μονάδες ωστόσο δεν έλειπαν οι εκπλήξεις στην κατάταξη των εταιρειών.

Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων προσέγγισαν τις 11.000 μονάδες καταγράφοντας άνοδο περίπου 5% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα πέρυσι.

Επίσης το εντυπωσιακό στοιχείο του Ιουλίου περιλαμβάνει την άνοδο και πάλι των μαρκών του ομίλου Stellantis που τους τελευταίους μήνες αποδείχθηκε ότι είχαν σοβαρά προβλήματα καθυστερήσεων στις παραδόσεις.

Πάντων τον Ιούλιο στην πρώτη θέση βρέθηκε και πάλι η Toyota ωστόσο στην δεύτερη θέση ακολουθεί πλέον η Peugeot και στην Τρίτη θέση υποχώρησε η Hyundai.

Στη συνέχεια ακολουθούν η Opel, η Fiat, η VW, η Renault, η Citroen, η Mercedes-Benz και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Kia.

Σε επίπεδο 7μήνου στην Ελλάδα έχουν πουληθεί περίπου 65.000 καινούρια αυτοκίνητα με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Ο Αύγουστος παραδοσιακά αποτελεί έναν μήνα «διακοπών» για τους Έλληνες καταναλωτές οπότε δεν περιμένει κανείς οι πωλήσεις να καταγράψουν κάποιο θετικό ρεκόρ. Αντίθετα η έλευση ενός πολύ δύσκολου χειμώνα τρομάζει όλα τα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου καθώς εκτιμούν ότι οι Έλληνες θα κοιτάξουν να καλύψουν άλλες βασικές ανάγκες αφήνοντας γενικότερα το αυτοκίνητο σε δεύτερη μοίρα.

Κάτι τέτοιο όμως θα σημάνει αυτομάτως έλλειψη ρευστότητας στην αγορά με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και τα δημόσια έσοδα