Με 7,9% θα «τρέξει» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2022, αλλά…

Παρά το ιστορικό χαμηλό που κατέγραψαν οι πωλήσεις εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, τώρα η αγορά δέχεται ένα επιπλέον πλήγμα που έχει προκαλέσει η έλλειψη των ημιαγωγών. Με τις προμήθειες chip να αναμένεται να σταθεροποιηθούν το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προβλέπει τώρα ότι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ θα επιστρέψουν σε ανάπτυξη φέτος, αυξάνοντας κατά 7,9% φτάνοντας τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες.

Ωστόσο, οι αυξημένες επιδόσεις που προβλέπονται για το 2022 εξακολουθούν να είναι σχεδόν 20% χαμηλότερο από τα επίπεδα πωλήσεων πριν από την κρίση του 2019. Υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού νόμου για τα τσιπ, ο ACEA προτρέπει συνεπώς την ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από υπερπόντιους προμηθευτές για να αποφύγει τέτοια ζημιά σε στρατηγικούς ευρωπαϊκές βιομηχανίες στο μέλλον.

Στο πλαίσιο του περασμένου έτους όπου συρρικνώθηκε περαιτέρω η αγορά οχημάτων καθώς παρεμποδίζεται από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέχισαν να κερδίζουν συνολικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας πλέον σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Οι ισχυρές επιδόσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ ευπρόσδεκτη είδηση», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA του BMW Group, Oliver Zipse. «Ωστόσο, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι αυτή είναι ακόμα μια αρκετά εύθραυστη αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μέτρα στήριξης όπως τα κίνητρα αγοράς και, κυρίως, η ευρεία διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης».

Επί του παρόντος, ο ρυθμός ανάπτυξης της υποδομής υστερεί πολύ σε σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, τα τελευταία πέντε χρόνια, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται τέσσερις φορές ταχύτερα από ότι τα σημεία φόρτισης.

«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν περισσότερο από 10 φορές μεταξύ 2017 και 2021, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά λιγότερο από 2,5 φορές την ίδια περίοδο», δήλωσε ο Zipse. «Εάν αυτή η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί επειγόντως με την εισαγωγή φιλόδοξων στόχων για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, θα βρεθούμε σε αδιέξοδο πολύ σύντομα».

Ο κ. Zipse κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις βρίσκονται σε συζητήσεις σχετικά με τον προτεινόμενο κανονισμό για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFIR). Ο ACEA προτρέπει το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την αρχική πρόταση AFIR της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα δημιουργήσει ένα αρκετά πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων