Με 280 ίππους το Peugeot E-208 GTi

Στη θρυλική πίστα του Le Mans, η PEUGEOT παρουσίασε το νέο E-208 GTi. Ο Alain FAVEY, CEO της PEUGEOT, ο Jean-Marc FINOT, CEO της Stellantis Motorsport και ο Matthias HOSSANN, Επικεφαλής Σχεδίασης της PEUGEOT, μαζί με τον Paul Di RESTA, επίσημο οδηγό της ομάδας Peugeot TotalEnergies, συμμετείχαν σε αυτή την ξεχωριστή εκδήλωση στoν ειδικά διαμορφωμένο χώρο PEUGEOT Fan zone στην πίστα του Le Mans.

Ο Alain Favey, Διευθύνων Σύμβουλος της PEUGEOT, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που παρουσιάζουμε το νέο PEUGEOT E-208 GTi, ένα πρωτοποριακό νέο κεφάλαιο στην εμβληματική ιστορία των GTi. Αυτό το μοντέλο αποτελεί συνδυασμό της πλούσιας κληρονομιάς μας με την πιο σύγχρονη τεχνολογία, προσφέροντας απαράμιλλες επιδόσεις και οδηγικές αισθήσεις, γιατί στη PEUGEOT παίρνουμε πολύ σοβαρά την απόλαυση της οδήγησης. Με το νέο GTi, θέτουμε νέα πρότυπα στην κατηγορία των σπορ μικρών αυτοκινήτων.»

Ο Jean Marc Finot, Senior Vice President της Stellantis Motorsport, δήλωσε: «Το νέο PEUGEOT E-208 GTi ενσωματώνει τη δέσμευσή μας στην απόδοση και την καινοτομία, αντλώντας από την εκτεταμένη κληρονομιά μας στους αγώνες, που περιλαμβάνει επιτυχίες στο ράλι και τώρα συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Έχοντας συμμετάσχει στη δημιουργία του αρχικού 205 GTi πριν 40 χρόνια, αυτή η νέα εποχή καινοτομίας με το E-208 GTi έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα και χαίρομαι που ξαναβρίσκω την χαρακτηριστική ευελιξία και αίσθηση τιμονιού του PEUGEOT GTi. Είμαι περήφανος που παρουσιάζω ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την αγωνιστική αριστεία με τη σύγχρονη οδηγική απόλαυση.»

To λογότυπο GTi επιστρέφει σε ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας B, το PEUGEOT E-208. Εστιάζοντας στις οδηγικές αισθήσεις, το E-208 GTi προσφέρει τις κορυφαίες επιδόσεις στην αγορά ηλεκτρικών hot hatch, με 280 ίππους και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα.

Πριν από 40 χρόνια, η PEUGEOT έγραψε ιστορία παρουσιάζοντας το 205 GTi. Στις εκδόσεις 1.6L (1984) και 1.9L (1986), το 205 GTi δημιούργησε μια νέα κατηγορία μικρών σπορ hatchback, συνδυάζοντας εξαιρετικές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση με σπορ σχεδιασμό και μοναδική ευελιξία.

Για 4 δεκαετίες, το σήμα PEUGEOT GTi σφράγισε την ιστορία των σπορ αυτοκινήτων με μοντέλα όπως τα 306, 206, 207, 208 και την αγωνιστική ιστορία με πολλές νίκες – ιδιαίτερα στους αγώνες ράλι. Το GTi δεν είναι απλώς σήμα, είναι διάκριση που επισφραγίζει την αριστεία μερικών από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της PEUGEOT.

Σήμερα, η PEUGEOT συνεχίζει τον θρύλο του GTi, επαναπροσδιορίζοντας το DNA του με έναν διασκεδαστικό, σύγχρονο και δυναμικό τρόπο. Το νέο PEUGEOT E-208 GTi είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό GTi. Εκφράζει τη σύγχρονη και βιώσιμη οδηγική απόλαυση, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία B με εξαιρετική καθημερινή ευχρηστία.

Το E-208 GTi είναι συνεπώς περισσότερο GTi από ποτέ, γιατί η PEUGEOT παίρνει την οδηγική απόλαυση.

Κομψό και επιβλητικό

Αποτέλεσμα της δουλειάς των μηχανικών της PEUGEOT Sport και των σχεδιαστών της PEUGEOT, το νέο E-208 GTi προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του με κομψότητα και διακριτικότητα. Ένα φιλικό, και όχι κραυγαλέο αυτοκίνητο… για εκείνους που γνωρίζουν.

Όπως όλα τα μοντέλα GTi τα τελευταία 40 χρόνια, το E-208 GTi ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική του στάση στο δρόμο χάρη στο αμάξωμα που έχει χαμηλώσει κατά 3 εκατοστά και τα φαρδύτερα μετατρόχια: κατά 5,6 εκ. εμπρός και 2,7 εκατοστά πίσω.

Οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών, με την υπογραφή «PEUGEOT GTi», ενισχύουν την ισχυρή παρουσία του οχήματος. Η διάτρητη κατασκευή τους παραπέμπει στις εμβληματικές «τρυπητές» ζάντες του 205 GTi. Ωστόσο, στο GTi ο σχεδιασμός υπηρετεί και τις επιδόσεις: οι οπές συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ψύξης των φρένων.

Οι θόλοι των τροχών εξυπηρετούν την αισθητική και την αποδοτικότητα. Έχουν διευρυνθεί για να φιλοξενήσουν τα αυξημένα μετατρόχια και αναδεικνύονται από μια κομψή και σπορ κόκκινη γραμμή – άλλη μια αναφορά στο 205 GTi. Το κάτω μέρος τους είναι φαρδύ λόγω των ελαστικών, ενισχύοντας έτσι το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου… χωρίς υπερβολές.

Ο σχεδιασμός των κάτω μερών του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα ενισχύει περαιτέρω τη σπορ ταυτότητα του PEUGEOT E-208 GTi. Στο εμπρός μέρος έχει προστεθεί ένα σποϊλερ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ενώ πίσω υπάρχει αεροδυναμικός διαχύτης σε στιλπνό μαύρο χρώμα που ενσωματώνει LED φως ομίχλης.

Τέλος, στο E-208 GTi, το κόκκινο είναι το χρώμα! Το μοντέλο διαθέτει μια αποκλειστική έντονη κόκκινη απόχρωση αμαξώματος, που αποτελεί φόρο τιμής στην εμβληματική κόκκινη βαφή που καθιέρωσε το πρώτο 205 GTi.

Σχεδιασμένο από την PEUGEOT Sport

Το E-208 GTi σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από τις ομάδες της PEUGEOT Sport, με έδρα το Satory στο Παρίσι, σε συνεργασία με τις σχεδιαστικές ομάδες της PEUGEOT στο Vélizy, επίσης κοντά στο Παρίσι. Με τη μοναδική τους εμπειρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οι μηχανικοί της PEUGEOT Sport δεν έκαναν κανέναν συμβιβασμό όσον αφορά την απόδοση και τις επιδόσεις. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: το E-208 GTi είναι το πιο ισχυρό και αποδοτικό μοντέλο της κατηγορίας B.

Το E-208 GTi είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την PEUGEOT Sport.

Η εμπειρία που απέκτησε η ομάδα από τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), με τα υβριδικά PEUGEOT 9X8 στην κατηγορία Hypercar, αποδείχθηκε πολύτιμη για τον σχεδιασμό του E-208 GTi – ιδιαίτερα στην τελειοποίηση της θερμικής διαχείρισης και της ανάκτησης ενέργειας. Οι μηχανικοί της PEUGEOT Sport εργάστηκαν επίσης εκτενώς επάνω στο πλαίσιο και το σύστημα πέδησης του E-208 GTi. Η αποκάλυψη του E-208 GTi στην καρδιά του γαλλικού και διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατά τη διάρκεια ενός από τα σημαντικότερα αγωνιστικά γεγονότα της χρονιάς, τις 24 Ώρες του Le Mans, μόνο τυχαία δεν είναι. Η τεχνογνωσία της πίστας περνά στον δρόμο.

Καθηλωτική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό

Το εμβληματικό κόκκινο χρώμα των μοντέλων PEUGEOT GTi φέρνει τη δυναμική και την ενέργειά του και στο εσωτερικό του νέου E-208 GTi.

Το έντονο κόκκινο στις μοκέτες, τα πατάκια και τις ζώνες ασφαλείας του E-208 GTi, όπως και στο 205 GTi, δημιουργεί αμέσως μια σπορ ατμόσφαιρα στην καμπίνα.

Ο σπορ και κομψός σχεδιασμός των ειδικών καθισμάτων εμπρός, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, αποτίει φόρο τιμής στον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 GTi 1.9, με μια κεντρική κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται στην έδρα και την πλάτη του καθίσματος. Χαρακτηριστικό είναι και το κόκκινο πλέγμα στη δεξιά πλευρά των καθισμάτων, που παραπέμπει σε εκείνο του 205 GTi 1.6.

Το συμπαγές τιμόνι, βασικό στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης PEUGEOT, διαθέτει διάτρητο κόκκινο δέρμα σε συνδυασμό με Alcantara® και ένα κεντρικό έμβλημα και αυτό σε κόκκινο χρώμα.

Συμπαγής και δυναμική σιλουέτα

Το δυναμικό στυλ του E-208, ένα από τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας του μοντέλου, έκανε το έργο των σχεδιαστών του E-208 GTi πιο εύκολο. Το συμπαγές αμάξωμα του E-208, με τους τονισμένους ώμους και τους κοντούς προβόλους, αποτέλεσε ιδανική βάση, η οποία στο E-208 GTi αποκτά ακόμα πιο επιβλητική παρουσία χάρη στη χαμηλωμένη ανάρτηση και τα φαρδύτερα μετατρόχια.

Μια εμβληματική φωτεινή υπογραφή

Το PEUGEOT E-208 GTi διαθέτει την εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τις τρεις νυχιές, χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων 208. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Μπροστά, η έντονη παρουσία των τριών φωτεινών νυχιών που ενσωματώνονται στον προφυλακτήρα ενισχύεται από τη λειτουργία φωτισμού των προβολέων “full LED”, μέσω της χρήσης τριών ανεξάρτητων οπτικών μονάδων. Πίσω, οι τρεις οριζόντιες νυχιές, που αποτελούνται από τρεις κομψές λωρίδες LED, ενισχύουν περαιτέρω την επιβλητική παρουσία του αυτοκινήτου.

Εκλεπτυσμένη αισθητική

Όπως όλα τα μοντέλα PEUGEOT GTi, έτσι και το E-208 GTi συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με την κομψότητα. Η εκλεπτυσμένη αισθητική τύπου GTi εκφράζεται μέσα από μικρές κόκκινες πινελιές, εφαρμοσμένες με φινέτσα αλλά και ενθουσιασμό σε διάφορα σημεία του E-208 GTi: στη μάσκα, γύρω από τα λογότυπα PEUGEOT, στους προβολείς, στα φτερά, στις εμπρός δαγκάνες των φρένων, κάτω από την πίσω αεροτομή, στις ραφές που διατρέχουν το ταμπλό.

Ηλεκτροκινητήρας 280 ίππων 

Το PEUGEOT E-208 GTi εξοπλίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα M4+, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους και εντυπωσιακή ροπή 345 Nm. Έτσι, το E-208 GTi προσφέρει τις κορυφαίες επιδόσεις ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας B: επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Το PEUGEOT E-208 GTi διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ενσωματωμένο στον μειωτήρα, το οποίο βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά στις στροφές, προσφέροντας ευελιξία, απόδοση και σταθερότητα.

Η μπαταρία της CATL, με μικτή χωρητικότητα 54 kWh στο E-208 GTi, επωφελείται από βελτιστοποιημένη διαχείριση που την προστατεύει κατά τη σπορ οδήγηση, με ένα ειδικό σύστημα ψύξης προσαρμοσμένο σε υψηλές επιδόσεις.

Το PEUGEOT E-208 GTi προσφέρει τον καλύτερο λόγο βάρους/ισχύος στην κατηγορία του (5,7 κιλά/ίππο). Ένα πλεονέκτημα που αξιοποιείται πλήρως χάρη στις πολυάριθμες επεμβάσεις που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της PEUGEOT Sport στο πλαίσιο.

Διευρυμένα μετατρόχια — κατά 56 mm εμπρός και 27 mm πίσω — σε συνδυασμό με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 30 mm, ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, καθώς και πίσω αντιστρεπτική δοκός, προσφέρουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη σπορ απόδοση και την καθημερινή άνεση.

Το σύστημα ESP του E-208 GTi διαθέτει ειδική λειτουργία Sport, η οποία απενεργοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού – και την αναγεννητική πέδηση – για μεγαλύτερη αμεσότητα, για παράδειγμα σε συνθήκες πίστας.