Μ. Κύρκος: Τραγικά τα στοιχεία για τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα

Μπορεί η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα να βελτιώθηκε στο διάστημα 2010-2017, αλλά τα θανατηφόρα τροχαία εξακολουθούν να είναι υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ, δήλωσε ευρωβουλευτής του Ποταμιού Μίλτος Κύρκος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα αυτήν την εβδομάδα.

Ενόψει της νέας περιόδου 2020-2030, ο κ. Κύρκος ζήτησε από την Επιτροπή νέες δράσεις, όπως η μετάβαση από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και τις μαζικές μεταφορές, η βελτίωση των τεχνολογιών ασφάλειας, η μείωση του ορίου αλκοολαιμίας για νέους και επαγγελματίες οδηγούς σε όλη την ΕΕ και η χορήγηση ευρωπαϊκών κονδυλίων μόνο σε υποδομές που συμμορφώνονται με τις οδηγίες για την οδική ασφάλεια, όπως συμβαίνει με τη χρηματοδότηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)».

Ο κ. Κύρκος είχε την ευκαιρία να μιλήσει για την οδική ασφάλεια βάζοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο στην 11η ετήσια διάσκεψη που πραγματοποίησε η  Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητοδρόμων (ASECAP) στις Βρυξέλλες. Η διάσκεψη εστίασε στην «επικείμενη αναθεώρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των οχημάτων, τον κρίσιμο ρόλο της οδικής υποδομής, καθώς και την ολιστική διαχείριση της ασφάλειας (φροντίδα μετά τη συντριβή)». Όπως ανακοίνωσε η επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, η Επιτροπή επεξεργάζεται και θα ανακοινώσει τις ερχόμενες εβδομάδες μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων για τη διάσωση περισσότερων ζωών στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

«Οι οδικές μεταφορές δεν αφορούν μόνο την οικονομία, την απασχόληση ή τη ρύπανση. Πρόκειται επίσης για τις 25.000 ζωές που χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους της ΕΕ. Χρειαζόμαστε ακόμα πιο λεπτομερείς και μετρήσιμους στόχους που εστιάζονται σε τρία βασικά θέματα: την ασφάλεια των οχημάτων, την ασφάλεια των υποδομών και τη συμπεριφορά των χρηστών. Η προετοιμασία της επόμενης στρατηγικής περιόδου (μετά το 2020) θα πρέπει να περιλαμβάνει νέες δράσεις, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (αυτοκινητοβιομηχανίες, οδικές υποδομές, οδηγοί), υπό την εποπτεία του ΕΚ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», επεσήμανε ο ευρωβουλευτής Μίλτος Κύρκος στην ομιλία του.