«Ξεσηκώθηκε» το δίκτυο της Mercedes-Benz – Απαιτούν 650 εκατ. δολάρια!

Οι Αυστραλοί εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι της Mercedes-Benz υπερασπίζονται τους εαυτούς τους στο δικαστήριο ενάντια στο νέο μοντέλο online πωλήσεων που θέλει να επιβάλλει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με το σύνθημα “Πωλήσεις του μέλλοντος” στο εμπόριο.

Στη Γερμανία, το μοντέλο απευθείας πωλήσεων στο Διαδίκτυο στους πελάτες λιανικής από τη Mercedes-Benz πρόκειται να ξεκινήσει το 2023. Χρησιμοποιείται ήδη στη Νότια Αφρική, τη Σουηδία και, από το καλοκαίρι, στην Αυστρία. Η Daimler θέλει επίσης να πουλήσει τα οχήματά της μέσω του Διαδικτύου απευθείας στους καταναλωτές και στην Αυστραλία. Εκεί όμως οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι μηνύουν τον κατασκευαστή. Οι Αυστραλοί αντιπρόσωποι Mercedes-Benz έχουν μηνύσει τον κατασκευαστή στο τοπικό ομοσπονδιακό δικαστήριο απαιτώντας 415 εκατομμύρια ευρώ (650 εκατ. δολάρια Αυστραλίας). Οι έμποροι θέλουν να αποτρέψουν το μοντέλο της απευθείας online πώλησης από το εργοστάσιο και να λάβουν αποζημίωση για τις αναμενόμενες ελλείψεις εσόδων.

Με τη μήνυση, οι έμποροι θέλουν να διασφαλίσουν ότι η Mercedes-Benz δεν μπορεί να επιβάλει «μεγάλες αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο του αντιπροσώπου» και ότι μπορεί «να αντικαταστήσει το προηγούμενο επιχειρηματικό μοντέλο του αντιπροσώπου με ένα μοντέλο αντιπροσωπείας με σταθερή τιμή πώλησης των αυτοκινήτων», όπως επισήμανε η Αυστραλιανή Ένωση Εμπόρων Αυτοκινήτων (AADA). Πάνω από το 80% των αντιπροσώπων της Mercedes-Benz λέγεται ότι βρίσκονται πίσω από τη μήνυση. Σύμφωνα με μια έρευνα, το 90% των εμπόρων αυτοκινήτων της Αυστραλίας έχουν ταχθεί κατά των απευθείας online πωλήσεων, σύμφωνα με την AADA.

Ανησυχίες για την ανεξαρτησία

Το παρασκήνιο της αγωγής είναι ο φόβος των εμπόρων ότι δεν θα μπορούν πλέον να ενεργούν ανεξάρτητα (να διαπραγματεύονται τις τιμές) και θα είναι μόνο καθαρά εκπρόσωποι της μάρκας Mercedes-Benz. Η προσέγγιση της δυνατότητας πώλησης αυτοκινήτων σε σταθερή τιμή θα οδηγούσε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε μειονεκτήματα για τους αντιπροσώπους με πιο δύσκολες τοποθεσίες. Η μάχη για τους πελάτες, εξαρτάται από τον ανταγωνισμό με βάση την τιμή!