Κίνδυνος να καταρρεύσουν τα κρατικά έσοδα από τα αυτοκίνητα!

Μια κατάθεση επίσημης ερώτησης στο υπουργείο Οικονομικών που αφορά στους εκτελωνισμούς των αυτοκινήτων και ειδικότερα στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ήταν αρκετή για να σημάνει συναγερμός καθώς εγκυμονεί τεράστιος κίνδυνος να εκτελωνίζονται τα αυτοκίνητα καταβάλλοντας ελάχιστα χρήματα για δασμούς με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί περαιτέρω και ο προϋπολογισμός του κράτους!

Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carpress.gr πρόσφατα στελέχη εταιρείας Συμβούλων για λογαριασμό μεγάλης εισαγωγικής εταιρείας κατέθεσαν επίσημο ερώτημα στο υπουργείο Οικονομικών με το οποίο επιδιώκουν να ανακαλύψουν αν κατά τις εισαγωγές των καινούριων αυτοκινήτων μπορεί το όχημα να εκτελωνιστεί και να λείπει ένα βασικό εξάρτημα ή λογισμικό που μπορεί να κοστίζει ακόμη και πάνω από 20.000 ευρώ γεγονός που σημαίνει ότι μειώνεται κατακόρυφα η Αξία Λιανικής προ Φόρων των εισαγόμενων αυτοκινήτων.

Τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ αναζητούν διακαώς να βρουν άμεσα λύση στο «καυτό» ερώτημα καθώς σε διαφορετική περίπτωση εγκυμονεί ο κίνδυνος να καταρρεύσουν τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης καθώς όλες οι εισαγωγικές θα εισάγουν οχήματα με πραγματικά εξευτελιστικές Αξίες Λιανικής προ Φόρων καταβάλλοντας σημαντικά μειωμένα ποσά τόσο για τους δασμούς όσο και για τον ΦΠΑ.

Στη συνέχεια το εξάρτημα ή το λογισμικό που λείπει από το καινούριο όχημα εισάγεται ως ανταλλακτικό και δεν καταβάλλεται Τέλος Ταξινόμησης παρά μόνο ΦΠΑ οπότε το κέρδος είναι πολύ υψηλό για τις εισαγωγικές ενώ παράλληλα η εταιρεία λογιστικά εμφανίζεται ότι δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια… παράβαση!

Αν τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν καταφέρουν να βρουν λύση σε αυτό το πρόβλημα τότε στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα μειωθούν πάρα πολύ τα έσοδα στα δημόσια ταμεία όπως επίσης και το κόστος εκτελωνισμού των αυτοινήτων!

Οι Αρχές σε όλο τον κόσμο δυσκολεύονται εξαιρετικά να διαπιστώσουν και να βεβαιώσουν πρόστιμα σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για υποτιμολογήσεις ωστόσο κάποιες σοβαρές χώρες έχουν επιβάλλει πολύ υψηλά πρόστιμα για την παραπάνω πρακτική που ακολουθούν κάποιες εταιρείες ενώ επίσης επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα και καλύπτουν τους καταναλωτές τους έναντι των «μεγαθήριων» σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα οχήματα δεν είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τα πρότυπα που έχουν καταθέσει εξαπατώντας τόσο τις Αρχές των κρατών όσο και τους καταναλωτές.

Πάντως το «τέχνασμα» με ένα εξάρτημα ή ανταλλακτικό ή λογισμικό φαίνεται ότι τακτοποιεί και τα όποια λογιστικά προβλήματα προκύπτουν οπότε είναι πολύ πιθανό τα έσοδα στα κρατικά ταμεία που προέρχονται από το Τέλος Ταξινόμησης να αδειάσουν και να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα στον προϋπολογισμό που ήδη έχει τιναχθεί στον αέρα εξαιτίας του κορωνοϊού…

Μεγάλη πτώση και στα έσοδα από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Πέραν των καινούριων αυτοκινήτων σημαντική πτώση καταγράφουν και τα έσοδα του Τέλους Ταξινόμησης που προέρχονται από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τον Αύγουστο όποτε και ίσχυσε πρακτικά η νέα νομοθεσία.

Μέχρι και τα τέλη Ιουλίου στην Ελλάδα είχαν εισαχθεί χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά εξαιτίας της απαγόρευσης των εισαγωγών σε οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες αλλά και την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ σε οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και Euro5a αντίστοιχα οι εισαγωγές έχουν περιοριστεί μόνο σε ακριβότερα αυτοκίνητα που δεν μπορούν να αποκτήσει η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να εισάγονται πιο καινούρια και πιο καθαρά αυτοκίνητα αλλά και πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα ενώ ο αριθμός τους είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με τα οχήματα που εισάγονταν έως τα τέλη Ιουλίου. Οπότε τα κρατικά έσοδα και από αυτή την πηγή έχουν μειωθεί πάρα πολύ και αν δεν αλλάξει κάτι ή επιδεινωθεί η κατάσταση με την πανδημία τότε είναι πολύ πιθανό να μειωθούν ακόμη περισσότερο…

Τώρα όσοι καταναλωτές είχαν εισάγει παλαιότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και δεν μπορούν να τα εκτελωνίσουν το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν κάνει πίσω και θα πρέπει να τα επανεξάγουν σε άλλες χώρες καθώς στην Ελλάδα ούτε εκτελωνίζονται αλλά ούτε και μπορούν να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας.