«Καυτός» ο Ιούνιος για τις πωλήσεις καινούριων ΙΧ! – Τι φοβούνται οι εταιρείες;

«Ξεφούσκωσε» τελικά το υψηλό ποσοστό ανόδου που είχε καταγραφεί τους τέσσερις προηγούμενους μήνες στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ενώ την ίδια στιγμή οι πωλήσεις λιανικής παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με ότι και αν σημαίνει αυτό για την κερδοφορία των εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων.

Αν μάλιστα συνυπολογίσει κανείς ότι τον Ιούλιο θα δοθούν τα τελευταία εταιρικά αυτοκίνητα που προορίζονται για ενοικιάσεις ή leasing είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να συμβεί τους δύο επόμενους μήνες και με τις φορολογικές δηλώσεις να εκπνέουν τον 7ο μήνα του 2025 γεγονός που σημαίνει νέες υποχρεώσεις για τους Έλληνες καταναλωτές.

Επίσης ο Αύγουστος παραδοσιακά είναι ένας μήνας κατά τον οποίο οι Έλληνες προτιμούν τις καλοκαιρινές διακοπές οπότε η πτώση της αγοράς θεωρείται δεδομένη.

Από την άλλη μεριά βέβαια στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καταγράφεται μία άνευ προηγούμενου μετακίνηση στελεχών στις εισαγωγικές εταιρείες γεγονός που σηματοδοτεί ότι οι επιχειρηματίες από τον κλάδο του αυτοκινήτου επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό προσβλέποντας σε καλύτερες ημέρες ή αντίθετα προσπαθούν να «οχυρωθούν» καλύτερα έναντι του έντονου ανταγωνισμού ή μιας νέας κρίσης που πιθανό να έρθει.

Όπως και να έχει το θέμα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων βρίσκονται σε ένα τεντωμένο σχοινί και κανένας αναλυτής ή εισαγωγέας δεν μπορεί με βεβαιότητα να σχεδιάσει το άμεσο μέλλον της αγοράς εξαιτίας της αβεβαιότητας που υπάρχει.

Πάντως τον Ιούνιο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 3,8% καθώς ανήλθαν σε πάνω από 14.500 μονάδες έναντι 14.147 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Επίσης και τον 6ο μήνα του 2025 οι εταιρικές πωλήσεις είχαν την τιμητική τους καταλαμβάνοντας πάνω από το 67% του συνόλου και με τις πωλήσεις λιανικής να καταγράφουν αρνητικό ρεκόρ με κάτω από 33%.

Σε επίπεδο 6μηνου οι πωλήσεις σημειώνουν οριακή άνοδο 0,2% με πάνω από 78.000 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί τους πρώτους έξι μήνες.

Πρωτιά για την Toyota και με διαφορά!

H Toyota και τον Ιούνιο κατάφερε να βρεθεί στον υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου του πίνακα των πωλήσεων με πάνω από 1.770 μονάδες ακουλουθούμενη από την Peugeot με πάνω από 1.240 αυτοκίνητα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Suzuki με πάνω από 1.100 αυτοκίνητα και στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai με πάνω από 900 μονάδες, η Citroen (πάνω από 830 ΙΧ), η Dacia (πάνω από 750 αυτοκίνητα), η Kia (κάτω από 750 ΙΧ), η Opel (πάνω από 730 μονάδες), η BMW (κάτω από 720 ΙΧ) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η VW με πάνω από 580 αυτοκίνητα.

Σε επίπεδο έτους η Toyota όχι μόνο βρίσκεται στην πρώτη θέση με πάνω από 11.600 αυτοκίνητα αλλά έχει ήδη εξασφαλίσει από τον δεύτερο που είναι η Peugeot (πάνω από 7.000 ΙΧ) μια διαφορά άνω των 4.500 μονάδων. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Hyundai με πάνω από 5.300 πωλήσεις νέων ΙΧ.