«Καυτές» και τον Αύγουστο οι πωλήσεις νέων ΙΧ – Τι φοβούνται οι εταιρείες;

Μεγάλες ανατροπές καταγράφηκαν στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων του Αυγούστου με τις εισαγωγικές εταιρείες να μονομαχούν για τις υψηλές θέσεις κατάταξης στον πίνακα των πωλήσεων και να σημειώνονται και κάποιες εκπλήξεις.

Ωστόσο το μεγάλο στοίχημα για την αγορά είναι πλέον οι επόμενοι μήνες καθώς η άνοδος 20% που καταγράφηκε τον Αύγουστο αποτελεί ναι μεν ένα θετικό στοιχείο αλλά οι επόμενοι τέσσερις μήνες θα ορίσουν την τελική έκβαση της πορείας της αγοράς.

Τα στελέχη των εισαγωγικών εταιρειών βρίσκονται σε ετοιμότητα ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις των επόμενων μηνών και ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσφορές από όλες τις εταιρείες οι οποίες αναμένεται να ενταθούν το αμέσως επόμενο διάστημα και να κορυφωθούν τον τελευταίο μήνα του 2023. Από την άλλη μεριά οι εταιρείες είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωπες με σοβαρές αλλαγές στο κόστος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, με την κατάργηση του Περιβαλλοντικού Τέλους και ίσως και την απελευθέρωση της εισαγωγής και παλαιότερων μεταχειρισμένων ΙΧ καθώς αυτή τη στιγμή απαγορεύεται η εισαγωγή οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερη.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το σκηνικό της αγοράς μέχρι τα τέλη του 2023 και αν συμβούν όλα τα παραπάνω τότε τα δεδομένα θα αλλάξουν ριζικά και κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να πει τι πρόκειται να συμβεί καθώς οι προκλήσεις θα είναι πολύ μεγάλες…

Πάντως τον Αύγουστο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 20% και ξεπέρασαν τις 10.300 μονάδες έναντι 8.658 νέων ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα του 2022 σημειώνοντας μάλιστα και ρεκόρ 14ετίας.

Οδηγός της αγοράς και τον 8ο μήνα του 2023 ήταν οι εταιρικές πωλήσεις οι οποίες κατέλαβαν το 54% του συνόλου της αγοράς και το υπόλοιπο 46% αφορούσε σε πωλήσεις λιανικής.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν ήδη ξεπεράσει τις 93.100 μονάδες καταγράφοντας άνοδο 25,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

 

Πρωτιά για την Toyota

Για ακόμη ένα μήνα η Toyota κατάφερε να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου των εισαγωγικών εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις ξεπερνώντας τις 1.580 ταξινομήσεις.

Η μεγάλη έκπληξη αφορά στη δεύτερη θέση την οποία κατέλαβε η Fiat με πάνω από 1.200 πωλήσεις ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με πάνω από 1.000 πωλήσεις νέων Ι.

Αυτές ήταν και οι μόνες εταιρείες που κατάφεραν να σημειώσουν τετραψήφιες πωλήσεις!

Στη συνέχεια ακολουθεί η Hyundai με 800 ΙΧ, η Citroen με πάνω από 700 μονάδες, η Opel με πάνω από 640, η Suzuki με πάνω από 600, η VW με περίπου 540, η Kia με λίγο πάνω από 530 και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Audi με πάνω από 280 αυτοκίνητα.

Σε επίπεδο έτους η Toyota βρίσκεται στην πρώτη θέση με πάνω από 12.000 μονάδες και ακολουθούν η Opel με πάνω από 8.400 αυτοκίνητα και η Peugeot με πάνω από 7.760 νέα ΙΧ.