Ηλεκτρικό το επόμενο Toyota Aygo;

Η Toyota δεν θα εγκαταλείψει την κατηγορία mini στην Ευρώπη σε αντίθεση με άλλες ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξηλεκτρίζοντας την επόμενη γενιά του Aygo!

Το σημερινό μοντέλο, το οποίο λανσαρίστηκε το 2014 αποτελεί μια επιτυχία για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Toyota Europe Johan Van Zyl

«Το Aygo ήταν ένα πολύ καλό προϊόν για μας, όσον αφορά την προσέλκυση και την ένταξη των νέων στην μάρκα μας. Το βλέπουμε ακόμα ως μια καλή κατηγορία που θέλουμε να έχουμε παρουσία σε αυτή», δήλωσε ο Van Zyl.

Το Aygo είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της Toyota που πωλείται στην Ευρώπη χωρίς υβριδική επιλογή. Ο Van Zyl είπε ότι το επόμενο Aygo μπορεί να είναι ηλεκτρικό λόγω της αστικής χρήσης του αυτοκινήτου.

«Ορισμένες πόλεις εφαρμόζουν ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων, οπότε πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον και να πούμε πώς θα διασφαλίσουμε ότι έχουμε μια ηλεκτροκίνητη έκδοση ενός αυτοκινήτου στη κατηγορία A ( minicar ) ή sub-A που θα να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει για αυτές τις πόλεις; » ανέφερε το στέλεχος της Toyota.

Επίσης ο όμιλος PSA που αποτελεί εταίρο της Toyota στην κατηγορία mini έχει εκφράσει την άποψη ότι οποιαδήποτε αντικατάσταση των minicars θα πρέπει να είναι ηλεκτρική!

Το Toyota Aygo κατασκευάζεται μαζί με τα Peugeot 108 και Citroen C1 σε ένα κοινό εργοστάσιο με τον όμιλο PSA στην Τσεχία.

Η Toyota διέθεσε 83.030 Aygo στην Ευρώπη τους πρώτους 10 μήνες, καταγράφοντας αύξηση 3,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 σύμφωνα με τα απίσημα στοιχεία της Jato.

Αντίστοιχα η Peugeot πούλησε πάνω 48.500 από τα δημοφιλή 108 σημειώνοντας πτώση 1,4% ενώ η Citroen διέθεσε 44.400 C1 σημειώνοντας οριακή πτώση επίσης 1,9%.

Η Toyota συμφώνησε να αγοράσει το μερίδιο του ομίλου PSA στην κοινοπραξία το 2021. Αυτό σημαίνει ότι η Toyota πρέπει να καλύψει ένα εργοστάσιο με ετήσια χωρητικότητα 300.000 οχημάτων!

Ο Van Zyl δήλωσε ότι η εταιρεία θα είναι σε θέση να κρατήσει το εργοστάσιο απασχολημένο επισημαίνοντας ότι: «Θα χρησιμοποιήσουμε την πλήρη παραγωγικότητα του εργοστασίου στο μέλλον» χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει ποια αυτοκίνητα Toyota σκοπεύει να κατασκευάζει εκεί.

Η Toyota παραμένει μια από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες, μαζί με την Hyundai και την Kia, η οποία θέλει να παραμείνει στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων στην Ευρώπη καθώς πάρα πολλοί ανταγωνιστές την εγκαταλείπουν εξαιτίας του κόστους που προκαλούν οι αυστηρότεροι κανονισμοί που θέτει η ΕΕ για τις εκπομπές CO2.

Η αντικατάσταση του Aygo με μια νέα έκδοση βενζίνης θεωρείται απίθανη καθώς το κόστος μείωσης των εκπομπών ρύπων θα αύξανε την τιμή του κατά τουλάχιστον 2.000 ευρώ καθιστώντας το νέο μοντέλο πολύ ακριβό.

Η Toyota έχει δηλώσει ότι θα παρουσιάσει τρία ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2021 στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης μιας ηλεκτρικής έκδοσης EV του συμπαγούς SUV Lexus UX. Τα άλλα δύο αναμένεται να είναι μια ηλεκτρική έκδοση του γνωστού C-HR και ενός φορτηγού που προέρχεται από την κοινοπραξία που έχει με τον όμιλο PSA.

Πάντως η Toyota θα μπορέσει να συνεχίσει να πωλεί τα βενζινοκίνητα Aygos χωρίς ποινές μετά την έναρξη της νέας χρονιάς όποτε και θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι αυστηρότεροι κανόνες για τις εκπομπές CO2 στην ΕΕ, καθώς τα υβριδικά μοντέλα της αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του συνόλου των πωλήσεών της στην Γηραιά Ήπειρο, συμβάλλοντας στη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 της εταιρείας.