Ηλεκτρικά Vs Υβριδικά αυτοκίνητα: Ποιο είναι τελικά καλύτερο;

Διίστανται οι απόψεις των καταναλωτών σχετικά με την απόδοση και το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με την αντίστοιχη κάποιων plug-in υβριδικών ή απλών υβριδικών μοντέλων.

Μάλιστα η ανάρτηση ενός καταναλωτή σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έγινε viral στα social media καθώς αν το διαβάσει κανείς λεπτομερώς αναλύει τις παθογένειες και τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και το κείμενό του καταλήγει επισημαίνοντας ότι τα υβριδικά μοντέλα είναι πολύ καλύτερα αυτή τη στιγμή ενώ για την ηλεκτροκίνηση εκτιμά ότι θα το ξανασυζητήσει την επόμενη 10ετία.

Κάποιος αναγνώστης μας, ο οποίος είναι και έμπορος αυτοκινήτων, θέλησε να «απαντήσει» στον καταναλωτή με την δημοφιλή ανάρτηση περί ηλεκτροκίνησης επισημαίνοντας τεκμηριωμένα την δική του άποψη γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο Newsauto.gr: «Με αφορμή το παρακάτω δημοσίευμα, με το οποίο διαφωνώ σε σχέση με το περιεχόμενο του, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση, για μια πιο αντικειμενική ενημέρωση.

ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.  

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Ferrari ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη.

Διαφωνώ διότι:

  1. Αρχικά ο κύριος παραβλέπει ρύπους όπως μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου όζον και γενικά έννοιες όπως προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα της υγείας των κατοίκων των αστικών κέντρων όπου προορίζονται να κινηθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,
  2. Επίσης παραβλέπεται και ο οικονομικός παράγοντας, δηλαδή ότι με 2-3€ (νυχτερινού) ρεύματος, διανύεις 100χλμ, έχεις σχεδόν μηδενικό κόστος συντήρησης, απαλλάσσεσαι από πληρωμή τελών στάθμευσης σε δημόσια πάρκινγκ, δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας, δεν πληρώνεις φόρο πολυτελούς διαβίωσης ούτε επιπλέον φόρο εισοδήματος αφού δεν υπάρχει τεκμήριο συντήρησης και αν είσαι επαγγελματίας, έχεις επιπλέον φορολογικά κίνητρα  για την επιχείρηση.
  3. Παραβλέπετε όμως και η απόλαυση που παρέχει η αθόρυβη λειτουργία η αστείρευτη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, η ξεκούραστη οδήγηση λόγω του “αυτόματου” κιβωτίου ταχυτήτων μιας σχέσης, η άμεση επιτάχυνση με το πάτημα του γκαζιού αφού δεν χρειάζεται κατέβασμα ταχύτητας, η ελάχιστη χρήση του φρένου μέσα στην πόλη, το κράτημα που προσφέρουν όντας πιο καλά ζυγισμένα και με χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της μπαταρίας, είναι αδύνατο ναντεραπάρουν, να πειραχτούν τα χιλιόμετρα, πολύ δύσκολο να κλαπούν κλπ, κλπ

Εστιάζετε στα λίγα χιλιόμετρα που γίνονται εκτός πόλης και όχι στο 95% των χιλιομέτρων που γίνονται στον αστικό ιστό.

Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδανικά για αστικές μετακινήσεις, μερικά είναι κατάλληλα για ταξίδια και τουρισμό απλά οι υποδομές φόρτισης δημιουργούνται τώρα και θέλουν χρόνο για να ωριμάσουν.

Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.

Δεν ισχύει καθώς οι κατασκευαστές έχουν ενσωματώσει συσκευές οι οποίες εκπέμπουν ήχο προειδοποίησης για τους πεζούς όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ.

Η θεωρητική αυτονομία έχει να κάνει με την θερμοκρασία, τον δρόμο, την ταχύτητα κίνησης και τον τρόπο οδήγησης.

Στο ev-database* θα δείτε ότι δίνουν για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο 6 (έξι) διαφορετικές αυτονομίες: α. Κίνηση σε πόλη, β. Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, γ. Μικτές διαδρομές και όλα αυτά επί δύο (χαμηλή / κανονική θερμοκρασία).

Για το αυτοκίνητο που αναφέρεστε δίνουν αυτονομία ανάμεσα σε 250 και 525 χιλιόμετρα οπότε καταλαβαίνετε ότι η διαφορά στην αυτονομία είναι τεράστια ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Υποθέτω ότι διαβάσατε την μέση αυτονομία και νομίσατε ότι ισχύει και για τον αυτοκινητόδρομο.

Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hardway), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές.

Το όριο ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι 130χλμ/ώρα, όχι 150, και ας πηγαίνει έτσι “όλος ο κόσμος“.

Η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας που κινείται το όχημα, έτσι, η αντίσταση του αέρα στα 150χλμ είναι διπλάσια από αυτή στα 106 χλμ/ώρα και τετραπλάσια από κίνηση με 75 χλμ/ώρα!

Η Ελλάδα δεν είναι μια επίπεδη χώρα της κεντρικής Ευρώπης. Οι υψομετρικές διακυμάνσεις και οι στροφές που φρενάρεις δεν προσφέρονται για αγωνιστική οδήγηση.

Ο οδηγώντας λοιπόν σε ταχύτητες που σου αφαιρούν το δίπλωμα, καταναλώσατε το 25% της μπαταρίας μέχρι τα Μέγαρα πετυχαίνοντας ρεκόρ κατανάλωσης.

Την χαμηλή αυτονομία κακώς την καταλογίζει στο αυτοκίνητο κι όχι στον τρόπο οδήγησής.

Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη.

Η έλλειψη φορτιστών είναι ένας λόγος παραπάνω για να μην πηγαίνετε προς το παρόν με 150χλμ την ώρα.

Υπάρχουν εφαρμογές για το κινητό, που σας βρίσκουν σταθμό φόρτισης. (Charge Assist, PlugShare, ΔΕΗ Blue, EVziiin, Fortizo κτλ)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν από κατασκευής σύνδεση στο διαδίκτυο για να κάνουν αυτόματες αναβαθμίσεις στο λογισμικό τους και για να εντοπίζουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.

Κάποια πιο έξυπνα, συνδυάζουν την πλοήγηση με τους διαθέσιμους φορτιστές και υπολογίζουν μόνα τους την διαδρομή για να φτάσετε στον προορισμό σας.

ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό.

Τα 22kw του φορτιστή δεν σημαίνουν πρακτικά τίποτα. Δεν φορτίζουν γρήγορα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διαθέτει μονοφασικό onboard φορτιστή και για να γίνω πιο σαφής:

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ταχύτητα φόρτισης εξαρτάται από δύο παράγοντες:

α. Τον εξωτερικό φορτιστή οικιακό ή δημόσιο και

β. Τον (onboard) ενσωματωμένο φορτιστή του αυτοκίνητου, ο οποίος είναι ο πιο σημαντικός γιατί δεν αλλάζει.

Το αυτοκίνητο που αναφέρεστε διαθέτει ενσωματωμένο τριφασικό φορτιστή των 11KW οπότε δεν εκμεταλλεύεται τα 22KW που προσφέρει ο δημόσιος φορτιστής.

Καλό είναι, αν κάποιος ταξιδεύει εκτός πόλης να αγοράζει αυτοκίνητο που διαθέτει μπαταρία τουλάχιστον 75KWh,  “γρήγορο” AC τριφασικό φορτιστή και DC charger.

Το λάθος έγινε στην επιλογή της μπαταρίας κατά την αγορά του αυτοκινήτου αφού επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για επαγγελματικά ταξίδια εκτός Αθήνας.

Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα.

** Αυτή την στιγμή όντως είμαστε οι ουραγοί της Ευρώπης σε ποσοστό ηλεκτρικών και  plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο οχημάτων που κυκλοφορούν, καθώς και σε φορτιστές στο εθνικό δίκτυο, αλλά όταν είσαι τελευταίος, μόνο να ανέβεις μπορείς και δεν πιστεύω ότι αυτό θα πάρει πολύ χρόνο.

Παρεμπιπτόντως, 45 λεπτά φόρτισης με φορτιστή των 50kw για να αναπληρώσετε το 25% που είχατε καταναλώσει, είναι πολύς χρόνος. Ίσως να ξεχαστήκατε. Τα apps του φορτιστή και του αυτοκινήτου παρέχουν πληροφόρηση ανά πάσα στιγμή για  την πορεία της φόρτισης οπότε δεν χάνετε το χρόνο σας και από την άλλη δεν καθυστερείτε τον επόμενο που θέλει να φορτίσει το δικό του αυτοκίνητο.

Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας.

Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και Ferrari, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.

Οι ταχυφορτιστές DC φορτίζουν πολύ γρήγορα από το 20% ως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Από το 80% έως το 100% της φόρτισης, καθυστερούν καθώς η μπαταρία θερμαίνεται πολύ και αυξάνεται η εσωτερική της αντίσταση. Επίσης η μπαταρία φθείρεται πρόωρα αν επιμένετε να την φορτίζετε ως το 100% σε DC charger.

Θα ήταν προτιμότερο να φορτίσετε μισή ώρα στην Πελλάνα και άλλη μισή ώρα κοντά στην Κόρινθο. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσατε να ταξιδεύετε με όση ταχύτητα θέλετε για να μην σας προσπερνά κανένας.

Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων. 

Προσοχή!! Διαδρομές 500χλμ μέσα σε πόλη, με συντηρητική οδήγηση κοστίζουν κοντά στα 12€ με τις σημερινές ψηλές τιμές του ρεύματος. Ευτυχώς αυτές τις μέρες η τιμή της MWh από τα 340€ έπεσε στα 192 αλλά δεν ξέρουμε που θα καταλήξει. Συγχωρήστε μου λοιπόν την όποια ασάφεια σχετικά με το κόστος κίνησης ανά 100χλμ με φόρτιση στο σπίτι.

Α. Σύμφωνα με τους δικούς μου υπολογισμούς:

Εκτός πόλης ταξίδι 400 χιλιομέτρων με 150 χλμ/ώρα κοστίζει 48€ και όχι 70€.

Τα πρώτα 200 από αυτά τα δίνει η αρχική φόρτιση στο σπίτι με κόστος 12€

Για τα υπόλοιπα 200χλμ, θα πληρώσετε 36€ (60ΚWh * 0,60€/KWh = 36€)

Συνολικό κόστος 48€ (12€  οικιακό ρεύμα + 36€ από DC φορτιστή)

Οι φορτιστές των 22ΚW χρεώνουν την κιλοβατώρα 0,45€. Το ίδιο ταξίδι θα σας κόστιζε 39€

Β. Από τα υβριδικά, μόνο τα plug-in προσφέρουν σημαντική οικονομία στα καύσιμα ρίχνοντας την μέση κατανάλωση κάτω από τα 2 λίτρα ανά 100 χλμ.

Τα Hybrid και τα Μild Ηybrid έχουν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις της τεχνολογίας.

Έχω ταξιδέψει από την Αθήνα στην Πάτρα με Lexus 450 Hybrid των 107.000 ευρώ και των τριών τόνων το οποίο είναι όντως αμαξάρα, και σας διαβεβαιώ ότι σε τέτοια διαδρομή το υβριδικό του σύστημα δεν προσφέρει πρακτικά καμία εξοικονόμηση καυσίμου. Μόνο στην πόλη, στο ξεκίνα-σταμάτα αποδίδει ένα υβριδικό όπως το Lexus που αναφέρατε. Η συγκεκριμένη διαδρομή κόστισε ακριβά στον ιδιοκτήτη του γιατί και εμείς “πηγαίναμε σαν άνθρωποι” με 150χλμ την ώρα.

Εκτός αυτού, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 127 gr CO2/χλμ και δεν κυκλοφορεί κάθε μέρα στον δακτύλιο οπότε θα αναγκαστείτε να αγοράσετε και ένα δεύτερο. Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα ένα ηλεκτρικό πόλης.

Επίσης ως εταιρικό αυτοκίνητο, η χρήση του θα θεωρούνταν ως «παροχή σε είδος» και θα πληρώνατε επιπλέον φόρο.

Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.

Ίσως και για «εργαζόμενα κορίτσια» που πηγαίνουν κάθε μέρα στη δουλειά τους και κατόπιν όλο το απόγευμα, πηγαίνουν τα παιδιά τους σε διάφορες δραστηριότητες και θέλουν να μηδενίσουν το κόστος αυτών των μετακινήσεων.

Όντως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για όλους. Απευθύνονται σε ανθρώπους που διαθέτουν χώρο στάθμευσης για να τα φορτίζουν και διαθέτουν οικονομική άνεση για δεύτερο αυτοκίνητο, πρακτικά δηλαδή, στα αμέτρητα ζευγάρια που διαθέτουν θέση στάθμευσης και δύο αυτοκίνητα.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς πλούσιος όμως. Αν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό smart των 12.000€ με 72 δόσεις, πληρώνεις μεν δόση 235€ το μήνα, αλλά από την άλλη, γλιτώνεις ίσως και όλο το ποσό της δόσης από οικονομία στα καύσιμα.

Ίσως αυτοί που βλέπουμε να κυκλοφορούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης να μην είναι όλοι πλούσιοι, μπορεί να είναι απλά έξυπνοι. 

Με βάση την αρχική σας δήλωση ότι ήσασταν φανατικός της ηλεκτροκίνησης που όμως άλλαξε γνώμη σε μια μέρα, το ότι δεν οδηγείτε οικολογικά και πιστεύετε ότι η χρησιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων εξαντλείται σε κόντρες και ταξίδια με 150 χλμ. στην Εθνική οδό, δεν πείθομαι για τις οικολογικές σας αναζητήσεις.

Αποφάσισα λοιπόν να απαντήσω το άρθρο σας διότι πιστεύω στην ηλεκτροκίνηση. Η εσφαλμένη σας, κατ’ εμέ, οπτική, πήρε μεγάλη δημοσιότητα και αντί για ευθυμογράφημα, κατέληξε να επηρεάζει αρνητικά τους καταναλωτές που δεν έχουν εντρυφήσει τα της ηλεκτροκίνησης. Αισθάνομαι την ανάγκη να παρέμβω διότι δεν θέλω ο κόσμος να παρασύρεται σε λάθος συμπεράσματα σε αυτό το στάδιο που ελάχιστοι γνωρίζουν σε βάθος τι σημαίνει ηλεκτροκίνηση.

Σας απαντά λοιπόν κάποιος που αγόρασε το πρώτο του ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν 6  χρόνια και που διαθέτει 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην οικογένεια.

Που έχει πουλήσει δεκάδες ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ακόμα και κάποια που ούτε η αντιπροσωπεία τους, δεν τα έφερε στην Ελλάδα.

Που στην διαβούλευση για το νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης έκανε παρέμβαση,η οποία έγινε δεκτή και ενσωματώθηκε στο Νόμο ώστε να μπει πλαφόν 50.000€ στην απαλλαγή από πόθεν έσχες για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. ***

Για τους αναγνώστες που μελετούν τη αγορά ηλεκτρικού οχήματος έχω να πω:

  • Υπομονή! Όταν είσαι πρωτοπόρος πρέπει να διαθέτεις την υπομονή που χρειάζεται να προσαρμοστεί η Ελλάδα στις νέες συνθήκες. Την προηγούμενη χρονιά δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου φορτιστές. Σε λίγο, με τα κίνητρα που δίνονται, και με την δραστηριοποίηση κολοσσών στην δημιουργία δικτύου φόρτισης, θα είναι πολύ πιο εύκολο να μετακινούμαστε με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
  • Αν μένετε στην Αθήνα αγοράσετε αυτοκίνητο με μικρή αυτονομία διότι είναι φτηνά για αυτά που προσφέρουν, μηδενίζουν το κόστος μετακίνησης και  υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης στο λεκανοπέδιο ώστε να μην έχετε κανένα πρόβλημα. Αυτοκίνητα με μικρή αυτονομία υπάρχουν γιατί είναι σχεδιασμένα για τους κατοίκους των πόλεων που έχουν συνειδητοποιήσει ότι δεν θα πάνε ταξίδι με αυτά.
  • Αν μένετε σε νησί, τα φθηνά ηλεκτροκίνητα που διαθέτουν μικρή αυτονομία, είναι ιδανικά για τον τόπο σας.
  • Τα σέρβις είναι φθηνά, καθώς τα μόνα που αντικαθίστανται, είναι το φίλτρο αέρα της καμπίνας, τα υγρά φρένων και ένας αφυγραντήραςτων 10€.
  •  Τα κίνητρα που παρέχει η κυβέρνηση με τη μορφή επιδότησης και φοροαπαλλαγών δεν θα ισχύουν για πάντα. Κάποια στιγμή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ακριβύνουν.
  • Θεωρώ ότι η αυτονομία του αυτοκινήτου πρέπει να είναι από διπλάσια ως το πολύ τετραπλάσια από τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς κατά μέσο όρο κάθε μέρα. Δεν αξίζει  να πληρώσεις για μια πανάκριβη μπαταρία απλά για να μεταφέρεις άσκοπα το βάρος της μέσα στην πόλη. Η μεγάλη αυτονομία δεν είναι απαραίτητη για πρακτικούς λόγους, απλά παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας που για κάποιους είναι σημαντική.
  • Εάν ταξιδεύετε συχνά, τα plug-in υβριδικά είναι μονόδρομος. Συνδυάζουν αυτονομία και οικονομία και απευθύνονται σε όσους θέλουν να έχουν ένα μόνο αυτοκίνητο. Κερδίζουν σε αυτονομία, χάνοντας σε οδηγική απόλαυση σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Είναι όμως πολύ ανώτερα σε όλους τους τομείς σε σχέση με τα συμβατικά βενζίνης ή πετρελαίου.
  • Οδηγήστε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όσοι δεν το έχετε ήδη κάνει. Θα πάθετε “πολιτισμικό” σοκ. Στο τέλος του test drive, ένα πλατύ χαμόγελο θα φωτίζει το πρόσωπο σας
  • Οποιοδήποτε συμβατικό αυτοκίνητο, αυτόματο, με ιπποδύναμη 200+ ίππων και εξοπλισμό σαν του αυτοκινήτου που εξετάζουμε, σίγουρα κοστίζει πολύ πάνω από 40.000€. Τέτοια ιπποδύναμη προκύπτει από μεγάλο κυβισμό οπότε σίγουραθα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, φόρο πολυτελείας και θα καταναλώνει αρκετό καύσιμο. Η χρήση του θα κόστιζε κάθε χρόνο τουλάχιστον 1.500€ παραπάνω σε καύσιμα από ένα ηλεκτρικό. Αν κάνετε λίγα ταξίδια το χρόνο, αν η μπαταρία του επαρκεί για να πάτε μέχρι το εξοχικό σας ή αν οι διακοπές σας γίνονται σε κάποιο νησί, μάλλον αξίζει τον κόπο να κάνετε που και που λίγη υπομονή μέχρι να φορτίσει στην εθνική οδό. Θα γλιτώσετε όλα τα παραπάνω έξοδα και να απολαμβάνετε την ησυχία ενός ηλεκτρικού.
  • Η αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού είναι συμφέρουσα καθώς ο αγοραστής δεν δεσμεύεται να κρατήσει το νέο αυτοκίνητο για τρία χρόνια και γλιτώνει αρκετά χρήματα.
  • Ο αστικός μύθος που λέει ότι θα χαλάσουν οι πανάκριβες μπαταρίες μόλις τελειώσει η εγγύηση και η οικονομία που έγινε θα χαθεί, είναι αβάσιμος. Οι μπαταρίες διαθέτουν εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών. Όταν δίνεται από τους κατασκευαστές εγγύηση για 8 έτη, υποθέτω ότι αναμένουν να αντέξουν τουλάχιστον τα διπλάσια χρόνια. Απόδειξη για την αντοχή τους αποτελούν τα Toyota Priusπου από 2001ως σήμερα κυκλοφορούν ακόμα με τις αρχικές μπαταρίες! Σίγουρα, οι πιο σύγχρονης τεχνολογίας μπαταρίες θα είναι ακόμα πιο ανθεκτικές. Από άποψη κύκλων φόρτισης, οι μπαταρίες των Prius,  έχουν στην «πλάτη» τους δεκάδες χιλιάδες κύκλους φόρτισης, καθώς σε κάθε μέρα χρήσης, αδειάζουν και γεμίζουν πολλές φορές. Θεωρώ βέβαιο ότι οι σύγχρονες μπαταρίες θα αντέξουν περισσότερο στον χρόνο καθώς φορτίζονται αραιά,(από μια φορά τη μέρα, ως μια φορά την εβδομάδα) και επίσης φορτίζονται το πολύ ως το 90% της χωρητικότητας τους, για πρόσθετη μακροζωία. Εξάλλου, οι μπαταρίες αποτελούνται από εκατοντάδες στοιχεία που μπορούν να αντικατασταθούν αν χρειαστεί.

Δεν υπογράφω το άρθρο αυτό, διότι είμαι έμπορος αυτοκινήτων και δεν θέλω να θεωρηθεί ότι διαφημίζω την επιχείρηση μου. Παραθέτω απλά τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου.

* https://ev-database.org/car/1532/Volkswagen-ID3-Pro-Performance

** https://www.carpress.gr/ouragos-i-ellada-stin-ee-anyparktoi-oi-fortistes-ilektrikon-ich/

*** http://www.opengov.gr/minenv/?c=29905