Ηλεκτρικά και με Φυσικό Αέριο τα νέα λεωφορεία

    Στη σημασία του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού, την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και τα έργα υποδομής, αλλά και τα ελληνοτουρκικά, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνεντεύξεις του στους τηλεοπτικούς σταθμούς Σκάι και Action 24.

    «Βήμα – βήμα εφαρμόζουμε ένα σχέδιο δράσης για καλύτερες, πιο αξιόπιστες και πιο ανθρώπινες συγκοινωνίες», τόνισε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας ότι σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας από 850 που παραλήφθηκαν το 2019, 1.270 λεωφορεία, ενώ στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 400 λεωφορεία όταν το 2019 κυκλοφορούσαν 230. Είχαμε, δηλαδή, αύξηση στόλου σχεδόν 50% στην Αθήνα και ακόμη μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη.

    Στόχος είναι, πρόσθεσε, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021 να έρθουν και 300 επιπλέον λεωφορεία με leasing, ενώ προχωρούν οι προσλήψεις και υπενθύμισε ότι επί 10 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη και επί 11 χρόνια δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι προχωρά η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και τη διαδικασία εκμίσθωσης οχημάτων στο ελληνικό δημόσιο, αλλά πάντα με σεβασμό στο δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

    «Θα μου πείτε, αυτή η εικόνα είναι ιδανική; Θα σας πω με πάσα ειλικρίνεια ότι δεν είναι ιδανική, αλλά βελτιωνόμαστε, προσπαθούμε μέρα με την ημέρα να αντιμετωπίσουμε τα πολλά προβλήματα, κάνουμε προσλήψεις, συνεργαζόμαστε να τον ιδιωτικό τομέα – είτε αυτό αφορά το leasing είτε αφορά τα ΚΤΕΛ – και σπάμε ένα φαύλο κύκλο υποεπένδυσης, ο οποίος ισχύει για τα τελευταία 10 χρόνια. Επομένως, πολύ σύντομα θα βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση», είπε επίσης.

    Σημείωσε ότι για το μεγάλο διαγωνισμό αγοράς λεωφορείων, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και σχολίασε: «Ξέρετε, είναι πολύ εύκολο για μας τους πολιτικούς να λέμε τα μεγάλα ‘‘θα’’, να λέμε ότι θα κάνουμε ένα διαγωνισμό, θα δημοπρατήσουμε ένα έργο, θα φέρουμε λεωφορεία, Όμως όταν δεν έχεις εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, τότε κοροϊδεύεις τον κόσμο» και πρόσθεσε ότι σιγά σιγά θα ενισχυθεί ο στόλος με νέα λεωφορεία, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικά και CNG λεωφορεία νέας τεχνολογίας.

    «Το 2021 θα είναι η χρονιά των μεγάλων έργων»

    Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο ξεμπλοκάρισμα εμβληματικών έργων όπως η γραμμή 4 του Μετρό και το Πάτρα – Πύργος, για το οποίο έχει δοθεί η πρώτη πολύ σημαντική έγκριση της Κομισιόν, ενώ εν τω μεταξύ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επενδύει 30 εκατομμύρια ευρώ για βελτιώσεις στα σημεία όπου υπάρχουν θέματα οδικής ασφαλείας. Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο εργαλείο, που είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και στάθηκε ιδιαίτερα στα σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα, σημειώνοντας ότι το 2021 θα είναι «η χρονιά των μεγάλων έργων».

    Σχετικά με το εμβόλιο ενάντια στον κορωνοϊό ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στο γεγονός ότι συμβολίζει την αρχή του τέλους της πανδημίας και ότι όλη η πολιτική ηγεσία έστειλε ένα μήνυμα, που όπως επισήμανε δεν ήταν καθόλου αυτονόητο για τα ελληνικά πολιτικά ήθη. Σχολίασε επίσης  ότι είναι τουλάχιστον κωμικό από τη μία ο κ. Τσίπρας να εμβολιάζεται και από την άλλη να ασκεί κριτική και έκανε λόγο για μιζέρια του ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που έρχεται η ελπίδα. Υπενθύμισε εξάλλου ότι στις 2 Νοεμβρίου ο κ. Τσίπρας αμφισβητούσε την εξασφάλιση των εμβολίων, ενώ ζήτησε να σταματήσει η σπέκουλα με το θέμα.

    Όσον αφορά στις συνεχιζόμενες προκλήσεις της Τουρκίας, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι υπάρχει μία τάση από συγκεκριμένα πολιτικά στελέχη της κυβέρνησης Ερντογάν να φέρουν στην επιφάνεια θέμα αναθεώρησης της συνθήκης της Λωζάννης. Υπενθύμισε ότι αυτό έχει ξεκινήσει από τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80 και κορυφώθηκε στα Ίμια το 1996 και σχολίασε ότι η Τουρκία σε επίπεδο ρητορικής προσπαθεί να αμφισβητήσει το εδαφικό status quo, παρότι το Oruc Reis έχει αποχωρήσει.

    «Βλέπουμε ένα πανικό στην Τουρκία» εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για κινήσεις εσωτερικής κατανάλωσης της κυβέρνησης της γειτονικής χώρας, ενώ επισήμανε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη κατάφερε να μετατρέψει σε ευρωτουρκική διαφορά τα θέματα με την Τουρκία, κάτι που ήταν πάγια θέση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής από την εποχή του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι εάν σταματήσουν οι προκλητικές ενέργειες και ρητορική της Τουρκίας, η Ελλάδα δεν είναι αντίθετη να καθίσει σε ένα τραπέζι για διερευνητικές επαφές.