Ιδού το σχέδιο για μετακινήσεις με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια

Car sharing, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα αλλά και scooters που φορτίζονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ηλεκτρικά λεωφορεία που θα κινούνται κατ΄απαίτηση των επιβατών αλλά και οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος e-astypalea που θα πραγματοποιηθεί στο ελληνικό νησί.

Το σχέδιο εξελίσσεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026 και θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο μετακίνησης τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των τουριστών.

«Αυτό που υλοποιούμε εδώ στην Αστυπάλαια δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια νέα αρχή. Μια πύλη προς ένα πιο καθαρό, πιο πράσινο, πιο αειφόρο κόσμο, πέρα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εκεί που η ενέργεια τροφοδοτεί τις ζωές μας χωρίς να βλάπτει τον πλανήτη μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην εκδήλωση με θέμα «Astypalea: smart & sustainable island – Progress Report, from vision to action».

«Αυτό που κάνουμε εδώ αποτελεί ένα μικρό αλλά πολύ σημαντικό γρανάζι στη συλλογική μας προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Και μην έχετε καμία αμφιβολία ότι είναι όντως μία έκτακτη ανάγκη, και μάλιστα πρωτοφανούς κλίμακας. Ο πλανήτης θερμαίνεται με ταχείς ρυθμούς. Οι συνέπειες γίνονται αισθητές παντού», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός.

«Μέχρι το 2030, δύο στις τρεις κιλοβατώρες που θα καταναλώνονται στην Ελλάδα θα προέρχονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «η Αστυπάλαια θα είναι το μέρος όπου θα γίνει η δοκιμή για την ενεργειακή μετάβαση. Ενέργεια που θα παράγεται εξ ολοκλήρου από τη φύση και η οποία θα τροφοδοτεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό, πλήρως ενσωματωμένο σύστημα μεταφορών».

Τόνισε επίσης πως το project της Αστυπάλαιας «θα μας προσφέρει γνώσεις και διδάγματα, που ελπίζουμε ότι θα αξιοποιήσουμε μελλοντικά σε μεγαλύτερη κλίμακα ανά την Ελλάδα και όχι μόνο». «Η προοπτική αυτό το πιλοτικό έργο, που εφαρμόζεται δοκιμαστικά σε ένα νησί 1.300 μόνιμων κατοίκων, να μεταφερθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα σε άλλα μέρη της Ελλάδας και σε άλλες χώρες ανά την υφήλιο», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη, τον Δήμαρχο και τους μόνιμους κατοίκους, οι οποίοι όπως είπε «από την πρώτη στιγμή αγκάλιασαν αυτή την καινοτόμο ιδέα». «Διότι δεν μπορούμε να κάνουμε πράξη την πράσινη μετάβαση αν οι πολίτες δεν αντιληφθούν πρώτοι ότι είναι προς όφελός τους. Και σας θέλουμε συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια, διότι θα είναι προς όφελός σας τελικά. Καλύτερη ποιότητα περιβάλλοντος, καταπληκτική διαφήμιση για το νησί σας, παντού στον κόσμο. Φθηνότεροι λογαριασμοί τελικά ως προς την ίδια την κινητικότητα, αλλά νομίζω και αυτή η πολύ σημαντική αίσθηση και υπερηφάνεια που θα πρέπει να αισθάνεστε ως δημότες, ως κάτοικοι αυτού του όμορφου νησιού, ότι συμμετέχετε σε κάτι πραγματικά καινοτόμο», ανέφερε.

«Η Αστυπάλαια θα είναι το εργαστήριο του μέλλοντος για την απομάκρυνση της Ευρώπης από τον άνθρακα. Θα μελετήσουμε σε πραγματικό χρόνο ποια είναι τα κίνητρα που ωθούν τους πολίτες να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ποια θέλγητρα απαιτούνται για την μετάβαση σε έναν βιώσιμο τρόπο ζωής», τόνισε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου της Volkswagen, δρ. Herbert Diess.

Ο κ. Diess σημείωσε πως «τα διδάγματα που θα αντλήσουμε θα βοηθήσουν στο να επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό προς τη βιώσιμη κινητικότητα και την πράσινη ενέργεια στην Ελλάδα», προσθέτοντας πως «η Αστυπάλαια μπορεί να γίνει υπόδειγμα σε ό,τι αφορά τον γρήγορο μετασχηματισμό, ο οποίος υποστηρίζεται από τη στενή συνεργασία μεταξύ κυβερνήσεων και επιχειρήσεων».

«Το έργο συμβολίζει την υλοποίηση ενός οράματος, μιας φωτογραφίας από το μέλλον πριν από το μέλλον. Η Ελλάδα καθίσταται αξιόπιστος επενδυτικός προορισμός, ενώ αναδεικνύονται οι δυνατότητες σύμπραξης του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα με τον καλύτερο τρόπο», σημείωσε κατά την παρουσίαση του σχεδίου ο Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης.

«Τα σημερινά εγκαίνια είναι μία ιστορική στιγμή, κατά την οποία ξεκινά ένα πολύ ενδιαφέρον και πολλά υποσχόμενο ταξίδι. Το πρότζεκτ «Astypalea» είναι ένα ορόσημο για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και για την Ελλάδα», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.

«Το μοντέλο που θα δημιουργηθεί χάρη στο πρόγραμμα αυτό θα ενεργοποιήσει τη μετάβασή μας σε μια αειφόρο κυκλική οικονομία αλληλεγγύης, μέσω καθαρών, πράσινων και ψηφιακών τεχνολογιών. Ένα μοντέλο που θα βελτιώσει τις συνθήκες ζωής των κατοίκων, διατηρώντας παράλληλα τη μοναδικότητα του φυσικού περιβάλλοντος και του πολιτιστικού πλούτου του νησιού, τον τρόπο ζωής του και τις αξίες του», επεσήμανε ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας.

Η ταυτότητα του έργου

Το project πενταετούς διάρκειας «Astypalea: Smart, sustainable island» αποβλέπει στη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο ενεργειακά «πράσινο» και λειτουργικά «έξυπνο» νησί στη Μεσόγειο, το οποίο θα λειτουργήσει ως παράδειγμα για την πράσινη μετάβαση και άλλων νησιών, ειδικά εάν πρόκειται για νησιά που είναι μικρά ή απομακρυσμένα από την ηπειρωτική χώρα.

Το project εδράζεται στην αντικατάσταση του υφιστάμενου στόλου οχημάτων από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τη συγκρότηση ενός νέου συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών και μεταφορών που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του νησιού και την μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ώστε να περιοριστεί δραστικά το ενεργειακό αποτύπωμα.

Η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης έχει ως αιχμή το πρόγραμμα e-astypalaia, το οποίο προβλέπει γενναίες επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους κατοίκους, ενώ ήδη τα πρώτα υπηρεσιακά οχήματα που θα εξυπηρετούν ανάγκες σωμάτων ασφαλείας, όπως η Αστυνομία και το Λιμενικό, δωρήθηκαν στις αρμόδιες αρχές από την Volkswagen. Το πρόγραμμα καλύπτει επίσης την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις, Οι πρώτοι 12 φορτιστές, δωρεά της VW, έχουν ήδη παραδοθεί.

Παράλληλα, στόχος είναι η ουσιαστική αναδιάρθρωση των δημόσιων συγκοινωνιών και των μετακινήσεων στο νησί, το οποίο σήμερα δεν εξυπηρετείται από λεωφορεία κατά τη διάρκεια της νύχτας ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα ενοικίασης αυτοκινήτου διότι τα γραφεία ενοικιάσεων λειτουργούν κατά κύριο λόγο τον χειμώνα.

Για τον λόγο αυτό, το σχέδιο προβλέπει ένα καινοτόμο σύστημα παραγγελίας και μοιράσματος ηλεκτροκίνητων μεταφορικών μέσων (on-demand και ride-sharing), μέσω ψηφιακής εφαρμογής και με πλήρη ευελιξία. Κατ΄αυτόν τον τρόπο θα εξυπηρετούνται οι πολίτες και οι επισκέπτες ανάλογα με τις ανάγκες τους, για κάθε προορισμό στο νησί και καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Οι αλλαγές αυτές έχουν ως θεμέλιο την εγκατάσταση ενός υβριδικού συμπλέγματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας το οποίο θα πάρει τη θέση των μονάδων ντίζελ που λειτουργούν αυτή τη στιγμή. Οι φωτοβολταϊκές και αιολικές μονάδες που θα τοποθετηθούν, σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, θα ηλεκτροδοτούν τόσο σπίτια και επιχειρήσεις όσο και τα σημεία φόρτισης αυτοκινήτων, διασφαλίζοντας πως το νησί να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα με ορίζοντα το 2026.

Αυτές οι πρωτοβουλίες ευθυγραμμίζονται οργανικά με τους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει η κυβέρνηση για πράσινη μετάβαση και ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ η συνολική δέσμη δράσεων στο νησί συνιστά ένα συνεκτικό σχέδιο τοπικής ανάπτυξης, πρότυπο για άλλους Δήμους τόσο στην υπόλοιπη Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Ταυτόχρονα, η Ελλάδα αποδεικνύει στην πράξη ότι είναι ανοιχτή σε φιλόδοξες συνεργασίες με τον ιδιωτικό τομέα και είναι ικανή να φέρει σε πέρας σύνθετα, πρωτοποριακά έργα.

Παρόντες στην εκδήλωση ενημέρωσης και παράδοσης ήταν οι: Υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας, Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Άκης Σκέρτσος, Γενική Γραμματέας Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εξωτερικών Γιάννης Σμυρλής, οι βουλευτές Δωδεκανήσου: Μάνος Κόνσολας, Βασίλης Υψηλάντης, Τσαμπίκα Ιατρίδη, και Γιάννης Παππάς, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, η Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Χρυσή Βιτσιλάκη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΔΗΕ Τάσος Μάνος. Παρόν και ο Γερμανός πρέσβης στην Ελλάδα, Dr. Ernst Reichel, ενώ από τη Volkswagen o CEO Herbert Diess τα στελέχη Lucas Casanovas Garcia (Διευθύνων Σύμβουλος SEAT), Nicole Mommsen (Επικεφαλής Volkswagen Communications), Michael Manske (Volkswagen Communications), Dr. Thomas Steg (Head of Public Affairs), Maik Stephan (Head Group Business Portfolio Management). Τέλος, παρόντες και Αντώνης Μαυριδόγλου (Αντιπρόεδρος) και Στέφανος Σίρτης (Διευθύνων Σύμβουλος) από την Κosmocar, επίσημη αντιπροσωπεία της Volkswagen στην Ελλάδα.

1ος Πυλώνας: Εξηλεκτρισμός οχημάτων

Η επιδιωκόμενη εφαρμογή υπηρεσιών έξυπνης κινητικότητας θα επιτρέψει τη μείωση του τρέχοντος χώρου στάθμευσης οχημάτων στο νησί. Ωστόσο, η ατομική κινητική κινητικότητα θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στο νησί, ειδικά για μόνιμους κατοίκους, τις επιχειρήσεις και τοπικές αρχές.

Βασικός στόχος του έργου είναι η σταδιακή εναλλαγή του υπάρχοντος στόλου οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά οχήματα και επίσης η μετάβαση σε μια νέα μορφή κινητικότητας που περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα κοινής ωφέλειας και ελαφρά φορτηγά.

Εκτός από τις υπηρεσίες έξυπνης κινητικότητας, το έργο στοχεύει να αντικαταστήσει τις τρέχουσες επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και ταξί του νησιού με ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, τα επιβατικά οχήματα των κατοίκων καθώς και τα επαγγελματικά οχήματα των τοπικών επιχειρήσεων θα αντικατασταθούν επίσης με ηλεκτρικά.

Τέλος, τα οχήματα κοινής ωφέλειας όπως είναι τα αστυνομικά οχήματα, τα ασθενοφόρα και τα δημοτικά οχήματα αντικαθίστανται με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με ηλεκτρικά scooters και επαγγελματικά οχήματα – ικανοποιώντας τις ανάγκες των αντίστοιχων υπηρεσιών.

Πρόγραμμα επιδότησης e-astypalea

Το e-astypalea είναι ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων που προωθεί την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την αντικατάσταση του παλαιού και ρυπογόνου στόλου των οχημάτων με ηλεκτρικά οχήματα.

Ο βασικός στόχος του προγράμματος είναι να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα μια ελκυστική επιλογή για τους κατοίκους και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων της Αστυπάλαιας. Το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην προώθηση της εγκατάστασης έξυπνων φορτιστών σε ιδιωτικές κατοικίες και χώρους εργασίας και να υποστηρίξει την απόσυρση παλαιών οχημάτων.

Όπως είχε αποκαλύψει το Newsauto.gr στις 4 Νοεμβρίου 2020 το ύψος της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα κυμαίνεται στις 12.000 ευρώ για τους κατοίκους του νησιού ενώ επίσης το όφελος της απόσυρσης θα αυξηθεί σε 3.000 ευρώ για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα και στα Ταξί όπου η απόσυρση θα είναι υποχρεωτική το όφελος αυξάνεται στις 4.500 ευρώ.

Στόχος του προγράμματος στην Αστυπάλαια είναι σε σύνολο 1.500 οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης να αντικατασταθούν τα 1.000 από ηλεκτρικά.

2ος Πυλώνας: Κινητικότητα on demand

Προς το παρόν, αρκετά σημεία στο βόρειο και νότιο τμήμα του νησιού δεν είναι προσβάσιμα μέσω των δημόσιων συγκοινωνιών. Η υπάρχουσα περιορισμένη δημόσια συγκοινωνία δεν λειτουργεί τη νύχτα και οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κάτοικοι πρέπει να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στα δικά τους ιδιωτικά οχήματα. Η επιδιωκόμενη υλοποίηση νέων καινοτόμων υπηρεσιών κινητικότητας – συγκεκριμένα, η κοινή χρήση επιβατών (car sharing) θα αποτελέσει τη βάση για το νέο σύστημα μεταφορών στην Αστυπάλαια και αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του έργου.

Πρώτον, η παραδοσιακή δημόσια συγκοινωνία με λεωφορείο θα μετατραπεί σε υπηρεσία μεταφοράς επιβατών κατ΄ απαίτηση χρησιμοποιώντας 100% ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα κινούνται σε όλο το νησί σύμφωνα με τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των τουριστών. Έτσι για πρώτη φορά ολόκληρο το νησί θα είναι προσβάσιμο με τη δημόσια συγκοινωνία σε όλους, μέρα και νύχτα.

Δεύτερον, ένα μέρος της τρέχουσας εποχιακής επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων θα μετατραπεί σε μια ευέλικτη επιχείρηση κοινής χρήσης οχημάτων (car sharing) καθ ‘όλη τη διάρκεια του χρόνου. Μαζί με τους τοπικούς συνεργάτες, η υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων θα λειτουργεί όλο το χρόνο στο νησί, καθιστώντας δυνατή, όχι μόνο για τους επισκέπτες, αλλά για πρώτη φορά επίσης για τους μόνιμους κατοίκους τη πρόσβαση στη νέα μορφή κινητικότητας ανά πάσα στιγμή, ως εναλλακτική λύση με ένα ιδιωτικό όχημα. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα και scooters θα είναι διαθέσιμα σε διάφορους σταθμούς σε ολόκληρο το νησί!

Χάρη στην έξυπνη κινητικότητα κατ ‘ απαίτηση, θα είναι δυνατή η πρόσβαση χρήσης οχημάτων ανά πάσα στιγμή. Όλες οι ανάγκες κινητικότητας πρέπει να καλύπτονται πλήρως με έξυπνη κινητικότητα Από τη μετάβαση στην εργασία ή το σχολείο, στις οικογενειακές εξορμήσεις αλλά και τα ψώνια, ακόμη και τις βραδινές εξόδους σε εστιατόρια και μπαρ. Οι τουρίστες θα μπορούσαν να ανακαλύψουν το νησί κατόπιν αιτήματος και να επιστρέψουν στο ξενοδοχείο τους τη νύχτα με ασφάλεια και ευελιξία.

Κάθε διαδρομή θα μπορεί να πραγματοποιηθεί απλά και γρήγορα μέσω μιας εφαρμογής κινητικότητας με ηλεκτρικά οχήματα. Με αυτό τον τρόπο οι κάτοικοι αλλά και οι τουρίστες θα μετακινούνται όποτε θέλουν με ηλεκτρικό όχημα και θα είναι συνεχώς συνδεδεμένοι…

Αυτή η βελτιωμένη κινητικότητα θα έχει θετικά αποτελέσματα στο τοπικό αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα και στη συνολική ποιότητα ζωής. Αυτό θα κάνει το νησί όχι μόνο πιο βιώσιμο, αλλά και πολύ πιο ελκυστικό για την ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία και την τοπική οικονομία.

Τρίτος πυλώνας: Πράσινη ενέργεια

Προς το παρόν, οι ενεργειακές ανάγκες της Αστυπάλαιας καλύπτονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από γεννήτριες diesel. Καθώς το νησί γίνεται πιο πράσινο, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για νοικοκυριά, εταιρείες και κυκλοφορία θα καλυφθεί σταδιακά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επίσης, ο ηλεκτρικός στόλος θα τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ενέργεια που προέρχεται από ΑΠΕ.

Το έργο θα προωθήσει τη μετάβαση της Αστυπάλαιας στην καθαρή ενέργεια δημιουργώντας υποδομές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ανεμογεννήτριες και ηλιακούς συλλέκτες, που θα αντικαταστήσουν σταδιακά τη γερασμένη γεννήτρια που καταναλώνει πετρέλαιο. Αξιοποιώντας το μεγάλο ανεκμετάλλευτο πράσινο ενεργειακό δυναμικό του νησιού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα καλύψουν πλήρως τόσο τις καθημερινές απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας όσο και την πρόσθετη ζήτηση που προκύπτει από την υιοθέτηση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, θα εφαρμοστούν προηγμένες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας για τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας. Το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού θα αναβαθμιστεί ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να βελτιωθεί η ενεργειακή απόδοση για την τοπική κοινότητα. Μακροπρόθεσμα, η Αστυπάλαια θα γίνει ένα πρότυπο νησί για κινητικότητα χωρίς εκπομπές CO2, θα διαθέτει πράσινη και έξυπνη ζωή και βιώσιμη ανάπτυξη, δείχνοντας το δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Ανάπτυξη υβριδικού ενεργειακού συστήματος

Το νησί της Αστυπάλαιας θα καταστεί πλήρως ενεργειακά επαρκές μέσω ενός υπερσύγχρονου υβριδικού συστήματος ΑΠΕ που έχει σχεδιαστεί για να δίνει προτεραιότητα στην παροχή του ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο νησί.

Ανάπτυξη έξυπνου δικτύου φόρτισης

Ως η ραχοκοκαλιά της πράσινης μετάβασης, ο θεμελιώδης μετασχηματισμός του συμβατικού συστήματος μεταφορών του νησιού θα βασίζεται σε ένα ευρύ και έξυπνο δίκτυο υποδομών φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, ιδιωτικά και δημόσια σημεία φόρτισης θα εγκατασταθούν σε ολόκληρο το νησί και κυρίως σε κατοικίες, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, πιάτσες ταξί και σταθμούς κοινής χρήσης οχημάτων. Επιπλέον, για να διασφαλιστεί η ευέλικτη λειτουργία της προγραμματισμένης υπηρεσίας κοινής χρήσης σε όλο το νησί και ανά πάσα στιγμή, θα εφαρμοστεί επίσης υποδομή γρήγορης φόρτισης. Τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είναι διασκορπισμένα σε ολόκληρο το νησί θα συμπληρώσουν το δίκτυο, επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση σε υποδομή φόρτισης για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που οδηγούν σε όλο το νησί, συμπεριλαμβανομένων των παραλιών.

Σχέδια για την εισαγωγή πράσινης ενέργειας

Ένα υβριδικό ενεργειακό σύστημα θα αντικαταστήσει τις υπάρχουσες γεννήτριες diesel σε δύο φάσεις, όπως ορίζεται από τον Διαχειριστή Ενεργειακών Συστημάτων του Νησιού (HEDNO)»

Ο ρόλος του HEDNO

Η αποστολή του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (HEDNO) είναι να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση των ελληνικών νησιών με κύριο επίκεντρο τη μεγιστοποίηση της διείσδυσης των ΑΠΕ. Ως εκ τούτου, ο ΔΕΔΔΗΕ προτείνει ειδικά πιλοτικά έργα, όπως το έργο για το νησί της Αστυπάλαιας που σύντομα θα γίνει ένα έξυπνο και βιώσιμο νησί επιτυγχάνοντας κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Πιο συγκεκριμένα, το HEDNO συμβάλλει στην υλοποίηση του Έργου Smart & Sustainable Island στην Αστυπάλαια από:

1.Αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας για μεγιστοποίηση της διείσδυσης ΑΠΕ στο ενεργειακό σύστημα.

2.Έξυπνος έξυπνος μετρητής για το 100% των σημείων σύνδεσης δικτύου.

3.Συνεργασία στενά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την ικανοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών για την ενσωμάτωση σημείων φόρτισης στο δίκτυο και εξισορρόπησης των ενεργειακών αναγκών τους με την παραγωγή ΑΠΕ.

4.Κατασκευή όλων των απαραίτητων υποδομών δικτύου για τη σύνδεση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος Astypalea στοχεύει:

 

4ος Πυλώνας: Αυτόνομη οδήγηση

Η Ελληνική Δημοκρατία θα διασφαλίσει ποιοτική οδική υποδομή, εξαιρετική σήμανση και επαρκή δεδομένα σχετικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, προκειμένου να εξασφαλίσει ασφαλή, καθαρό και χωρίς αποκλεισμούς τρόπο μεταφοράς που θα επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση.