Τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής με στόχο την ανάπτυξη των βιώσιμων μεταφορών και τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του στο του 4ου Συνέδριο Ecomobility για την ηλεκτροκίνηση.
Ο Γ. Πατούλης, αφού επισήμανε ότι υπάρχει μια συστηματική και αποτελεσματική συνεργασία με τα εμπλεκόμενα Yπουργεία και τους αρμόδιους φορείς, τόνισε ότι η Περιφέρεια Αττικής δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας, μικροκινητικότητας και προστασίας του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας.
Στα πρώτα αποτελέσματα της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού μέσω του προγράμματος «Περιφέρεια Αττικής – ηλεκτροκίνηση 2021» περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι παρακάτω δράσεις:
Στο Μητροπολιτικό Πάρκο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Αντώνης Τρίτσης» έχουν εγκατασταθεί οι πρώτοι ταχυφορτιστές, ενώ το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυκλοφορεί για την εξυπηρέτηση των αναγκών του πάρκου.
Έχει δρομολογηθεί η διαγωνιστική διαδικασία με στόχο τη δημιουργία ενός πράσινου στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα οποία θα αντικαταστήσουν το μεγαλύτερο μέρος των ρυπογόνων και ασύμφορων από θέματα συντήρησης οχημάτων που διαθέτει η Περιφέρεια.
Διαμορφώνεται ένα σύγχρονο δίκτυο φορτιστών στο κεντρικό οδικό δίκτυο της Αττικής και σε υπηρεσίες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία με εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες της Αττικής.
Δημιουργείται τμήμα Ηλεκτροκίνησης στην αρμόδια Διεύθυνση που εποπτεύει και συντηρεί το οδικό δίκτυο.
Δρομολογείται η εκπαίδευση των οδηγών, των υπαλλήλων και των στελεχών της Περιφέρειας στην οικολογική και ασφαλή οδήγηση όπως αυτή εκφράζεται μέσω της ηλεκτροκίνησης.
Τα οφέλη από την απόκτηση του στόλου των 40 ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης αναφερόμενος στα οφέλη από την προμήθεια 40 νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων και την αντικατάσταση 40 παλαιών οχημάτων, μέσης ηλικίας 15 ετών και μέσου κυβισμού 1600 κυβικών εκατοστών με σημείο αναφοράς το ένα έτος επισήμανε ότι:
Επιτυγχάνεται μείωση του διοξειδίου του άνθρακα: 200.000 τόνοι λιγότερο διοξείδιο θα μολύνουν το περιβάλλον
Μείωση κατανάλωσης καυσίμου: 112.000 λίτρα βενζίνης ή diesel θα εξοικονομηθούν, κάτι που μεταφράζεται σε ετήσια εξοικονόμηση 200.000 ευρώ (αφού συνυπολογίσουμε και το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας).
Ετήσια εξοικονόμηση 10.000 ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας.
Ετήσια εξοικονόμηση 30.000 από το κόστος συντήρησης.
Με βάση τα παραπάνω, αν υπολογιστεί ως μέσο κόστος αγοράς ενός μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου τα 25.000 ευρώ, προκύπτει πλήρης απόσβεση της επένδυσης σε 5,5 έτη.
Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει ήδη δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για μια σύγχρονη και έξυπνη πόλη. Ως ενδεικτικά παραδείγματα ανέφερε τα παρακάτω:
Το σύγχρονο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας βασισμένο στις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας αλλά και στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Τη βελτίωση των υποδομών του οδικού δικτύου (π.χ. νέοι φωτεινοί σηματοδότες χαμηλής τάσης led, σύγχρονο ηλεκτροφωτισμό με φωτιστικά σώματα Led, νέες πινακίδες πληροφόρησης των οδηγών τεχνολογίας full Matrix, ευδιάκριτες διαγραμμίσεις, καλύτερη ποιότητα ασφαλτοτάπητα, έξυπνα φανάρια, έξυπνες διαβάσεις, καταγραφή παραβάσεων του Κ.Ο.Κ με τεχνικά μέσα και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες για να μπορέσει να αποδώσει η ηλεκτροκίνηση).
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Γ. Πατούλης πρόσθεσε ότι σε αυτή την προσπάθεια η Περιφέρεια Αττικής συνεργάζεται στενά και είναι σε ανοικτή γραμμή με τα αρμόδια Υπουργεία, Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών, τους αρμοδίους γενικούς γραμματείς (Α. Σδούκου και Ευθ. Μπακογιάννη) και τους Δημάρχους των 66 Δήμων της Αττικής με τους οποίους αναπτύσσει τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Να σημειωθεί ότι με αφορμή το συνέδριο, σήμερα οι πινακίδες Matrix της Περιφέρειας Αττικής αναγράφουν σχετικό μήνυμα για την προώθηση της Ηλεκτροκίνησης. Στις πινακίδες αυτές θα προβάλλονται κατά διαστήματα σειρά μηνυμάτων που θα έχουν ως κεντρικό στόχο την ευαισθητοποίηση των χρηστών του οδικού δικτύου και την παρότρυνσή τους να κινούνται φιλικά προς το περιβάλλον, επιτυγχάνοντας την μέγιστη οικονομία σε ένα ασφαλέστερο οδικό δίκτυο.