Η ηλεκτροκίνηση φέρνει και… απολύσεις!

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα θέσει σε κίνδυνο περίπου 73.000 θέσεις εργασίας στην Ιταλία, σύμφωνα με ανακοίνωση των συνδικάτων εργαζομένων στο χώρο του μετάλλου οι οποίοι καλούν την κυβέρνηση να ξεκινήσει συζητήσεις για μέτρα στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι αναλυτές λένε ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία θα μπορούσε να πληγεί περισσότερο από όλους, λόγω του μικρού μέσου μεγέθους των επιχειρήσεων στη χώρα και της κλίμακας των επενδύσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα «Fit-For-55» , το οποίο προβλέπει τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035.

«Το σχέδιο αυτό, εάν δεν συνοδευτεί από (κυβερνητική) παρέμβαση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 73.000 θέσεων εργασίας στην Ιταλία, με 63.000 μόνο την περίοδο 2025-2030», ανέφεραν η ομάδα εργοδοτών «Federmeccanica» και τα συνδικάτα FIM, FIOM και UILM σε μια σπάνια κοινή δήλωση.

Είπαν ότι η παραγωγή οχημάτων στην Ιταλία μειώθηκε από πάνω από 1,8 εκατομμύρια μονάδες το 1997 σε 700.000 πέρυσι, περιλαμβανομένων λιγότερων από 500.000 αυτοκινήτων.

«Πρέπει να επιστρέψουμε στην παραγωγή περίπου 1,5 εκατομμυρίου μονάδων ετησίως», δήλωσε η επικεφαλής της FIOM Francesca Re David.

Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιταλία απασχολεί άμεσα και έμμεσα 278.000 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει περίπου το 6% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας ANFIA.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο υπουργός Βιομηχανίας Giancarlo Giorgetti  δήλωσε ότι θα παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες προτάσεις για κίνητρα που θα στηρίξουν την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Τα συνδικάτα παροτρύνουν επίσης την κυβέρνηση να συνάψει οριστική συμφωνία με την Stellantis, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής μπαταριών που θα προμηθεύει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ιταλία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε πέρυσι ότι ο όμιλος θα κατασκευάσει ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια μπαταριών του στο Termoli, στην κεντρική Ιταλία, αλλά δεν έχει υπογραφεί ακόμη συμφωνία με τη Ρώμη.