Η Fiat «πρωταθλήτρια» τον Ιούνιο!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Τα πάνω-κάτω ήρθαν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Ιούνιο καθώς η Fiat βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 1.263 πωλήσεις!

Ωστόσο θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως οι πωλήσεις της Fiat που την βοήθησαν να αναρριχηθεί στην 1η θέση του βάθρου έχει να κάνει με τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης καθώς στο σύνολο των 1.263 οχημάτων τα 1.026 αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις και μόλις τα 237 σε πελάτες λιανικής. Δηλαδή το 81,2% του συνόλου των ταξινομήσεων αφορούσαν σε εταιρικά ΙΧ και το υπόλοιπο 18,8% σε ιδιώτες καταναλωτές.

Σε επίπεδο έτους η Fiat έχει ανακηρυχθεί «πρωταθλήτρια» καθώς βρίσκεται στην πρώτη θέση του σχετικού πίνακα πωλήσεων με 4.390 οχήματα έναντι 3.658 μονάδων το αντίστοιχο διάστημα του 2018 σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 20%!

Δηλαδή το 80,7% του συνόλου των πωλήσεων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας αφορούν σε εταιρικές πωλήσεις και το υπόλοιπο 19,3% σε πωλήσεις λιανικής.

Με λίγα λόγια πάνω από 8 στα 10 αυτοκίνητα που πουλά η Fiat τα προμηθεύονται εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης.

Πέραν της ανόδου που σημείωσε η Fiat θα λέγαμε ότι η εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου αρχίζει σιγά-σιγά να ξεκινά την πτώση της η οποία θα κορυφωθεί το φθινόπωρο όποτε και θα τεθεί σε ισχύ το νέο πρότυπο WLTP που θα αυξήσει τόσο τις τιμές διάθεσης των καινούριων αυτοκινήτων όσο και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας τους.

Οι εισαγωγείς πάντως ετοιμάζονται να προβούν σε ένα μπαράζ εκτελωνισμών καινούριων αυτοκινήτων ώστε να γλιτώσουν από τις αυξήσεις που προβλέπονται την 1η Σεπτεμβρίου αλλά κανείς από αυτούς όπως φαίνεται δεν θα προβεί στην ταξινόμηση των οχημάτων («πινακίδωμα») για να μην επωμιστούν και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας!

Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να δούμε πολύ υψηλά νούμερα τους δύο επόμενους μήνες εξαιτίας του WLTP αλλά και της αβεβαιότητας που έχουν προκαλέσει οι πρόωρες εκλογές και κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα να προβλέψει τις κινήσεις της επόμενης κυβέρνησης σχετικά με τη φορολογία στα αυτοκίνητα.

Πάντως τον Ιούνιο οι πωλήσεις διατήρησαν το θετικό πρόσημο έστω και αν κυμαίνονταν σε μονοψήφιο ποσοστό, μόλις 5,1% και οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 13.216 μονάδες έναντι 12.571 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Βέβαια όπως προαναφέραμε οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων οδήγησαν την κούρσα των πωλήσεων καθώς αποτέλεσαν το 61% του συνόλου και το υπόλοιπο 39% αφορούσαν σε πωλήσεις λιανικής.

Με λίγα λόγια η αγορά φαίνεται πως επέστρεψε στα γνώριμα δεδομένα με τις εταιρικές πωλήσεις να κυριαρχούν όπως επίσης και τα πενιχρά κέρδη για τις εισαγωγικές εταιρείες.

Πάντως και ο Ιούνιος φαίνεται πως εξελίχθηκε σε μονομαχία μεταξύ Fiat, Peugeot και Toyota καθώς η τρίτη εταιρεία είχε μόλις 208 αυτοκίνητα διαφορά από την πρώτη ενώ η δεύτερη μόλις 62 οχήματα από την πρώτη.
Ωστόσο η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε αύξηση 63,2%, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επίσης κατέγραψε άνοδο 18,4% ενώ αντίθετα o ιαπωνικός κολοσσός σημείωσε πτώση 13,9%.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η VW και ακολουθεί η Οpel.

Σε επίπεδο έτους η Toyota διατήρησε την πρωτιά στο 6μηνο με 6.631 οχήματα καταγράφοντας οριακή άνοδο 2,1% και ακολουθεί η Peugeot με 6.289 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 15,4%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Fiat με 5.438 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 14,7% και ακολουθεί η VW με 5.279 μονάδες καταγράφοντας αύξηση 0,3%. Στην πέμπτη θέση αναρριχήθηκε η Opel με 4.810 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 17,5%.

Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημειώνουν αύξηση 5,3% καθώς διατέθηκαν 65.640 οχήματα έναντι 62.312 ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Πρωτιά για την Fiat

H Fiat κέρδισε την πρώτη θέση επάξια τον Ιούνιο καταγράφοντας αύξηση 63,2% διαθέτοντας 1.263 μονάδες έναντι 774 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 1.175 οχήματα έναντι 992 μονάδων σημειώνοντας άνοδο 18,4%.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Toyota με 1.055 μονάδες σημειώνοντας μείωση 13,9% σε σχέση με πέρυσι.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η VW με 959 αυτοκίνητα καταγράφοντας μείωση 21,5%.

Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η Opel με 924 αυτοκίνητα καταγράφοντας άνοδο 40,4%.

Στην έκτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 908 μονάδες σημειώνοντας οριακή αύξηση 1,2%.

Πάντως τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου σημείωσαν η Lexus με ποσοστό 150% και η Porsche με ποσοστό 120% και η Mazda. Επίσης οι εταιρείες Renault και Mitsubishi κατέγραψαν ποσοστά ανόδου υψηλότερα του 80%.

Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Μάιος 2019-2018
Εταιρεία Ιούνιος 2019 Ιούνιος 2018 Διαφ.%
Fiat 1263 774 63,2
Peugeot 1175 992 18,4
Toyota 1055 1225 -13,9
VW 959 1221 -21,5
Opel 924 658 40,4
Hyundai 908 897 1,2
Nissan 877 1101 -20,3
Suzuki 837 1013 -17,4
Citroen 826 581 42,2
Renault 757 402 88,3
Seat 587 477 23,1
Skoda 532 412 29,1
Audi 388 296 31,1
Mercedes 328 342 -4,1
BMW 323 307 5,2
Ford 317 322 -1,6
Kia 295 486 -39,3
Mini 207 200 3,5
Dacia 199 245 -18,8
Volvo 178 233 -23,6
Honda 51 55 -7,3
Smart 44 68 -35,3
Mitsubishi 41 22 86,4
Jeep 35 128 -72,7
Land Rover 34 28 21,4
Alfa Romeo 17 51 -66,7
Jaguar 17 14 21,4
Porsche 11 5 120
Lexus 10 4 150
Mazda 8 100
Σύνολο 13216 12571 5,1