Η αβεβαιότητα του Brexit καθυστερεί την επόμενη γενιά Mini

Η BMW έχει καθυστερήσει την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς Mini, για δύο βασικούς λόγους οι οποίοι αφορούν σε περαιτέρω μείωση του κόστους αλλά και εξαιτίας της αβεβαιότητας που μπορεί να προκαλέσει το Brexit στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναπτύξει τρεις γενιές του Mini μετά την απόκτηση της μάρκας από το Rover Group το 1994 διατηρώντας κάθε όχημα στην αγορά για περίπου 6 χρόνια. Το σημερινό μοντέλο Mini, το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά από το 2014, βασίζεται στην τεχνολογική πλατφόρμα της εταιρίας UKL1.

«Η διάρκεια ζωής αυτής της πλατφόρμας έχει επεκταθεί για λόγους κόστους και λόγω του Brexit», δήλωσε ο εκπρόσωπος της BMW Maximilian Schoeberl στο Reuters.

Παράλληλα έχει αυξηθεί η πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να επενδύσουν περισσότερα χρήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, των plug-in υβριδικών μοντέλων αλλά και γενικότερα αυτοκινήτων με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.

 

Κερδίζουν έδαφος τα SUV

Τα αυτοκίνητα πόλης με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει υποστεί μεγάλες απώλειες καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα και SUV ενώ από την άλλη μεριά τα αυστηρότερα όρια που έχει θεσπίσει η ΕΕ στις εκπομπές CO2 αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δαπανήσουν πολλά χρήματα για να τροποποιήσουν τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες με αποτέλεσμα να μειωθούν οι ρύποι τους.

Μάλιστα αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιτίας των νέων ορίων στις εκπομπές CO2 αποφάσισαν να καταργήσουν τα μικρά μοντέλα καθώς δεν αποτελούν συμφέρουσες επιλογές. Οι πωλήσεις της Mini υποχώρησαν 4,1% πέρυσι και ανήλθαν σε 346.639 αυτοκίνητα ενώ τον Δεκέμβριο σημείωσαν πτώση 18%. Οι πωλήσεις της Mini στις ΗΠΑ υποχώρησαν 17% και ανήλθαν σε 36.092 μονάδες το 2019.

Τον Μάρτιο, η BMW ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει εξοικονόμηση κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας κατά 12 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του 2022. Για να επιτύχει το στόχο της, η εταιρεία μειώνει κατά 50% τον αριθμό των διαθέσιμων συνδυασμών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων και μειώνει το κόστος ανάπτυξης οχημάτων.

Οι νέες πλατφόρμες οχημάτων κοστίζουν περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε κόστος R & D και χρησιμοποιούνται για περίπου έξι χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών. Για το λόγο αυτό, αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπάθησαν να μεταφέρουν πολλά κοινά εξαρτήματα σε οχήματα επόμενης γενιάς. Τα μοντέλα Golf 7 και 8 της Volkswagen έχουν κοινό επίσης υπόβαθρο.

Αβεβαιότητα λόγω Brexit

Το Mini κατασκευάζεται στην Οξφόρδη και στο Born της Ολλανδίας και οποιοδήποτε αυτοκίνητο επόμενης γενιάς θα απαιτούσε επενδύσεις στις γραμμές παραγωγής και των δύο εργοστασίων. Η BMW δεν θα πραγματοποιήσει επενδύσεις μεγάλης κλίμακας έως ότου υπάρξει μεγαλύτερη βεβαιότητα ως προς το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Βρετανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με μια εμπορική συμφωνία.

«Εάν οι δασμοί κυμαίνονται από το μηδέν έως και 5%, τότε η κατάσταση δεν αλλάζει δραματικά» δήλωσε ο CEO της BMW Oliver Zipse πέρσι, αναφερόμενος στη Mini. Ωστόσο, αν επιβληθούν επιπλέον δασμοί στις εξαγωγές προς και από τη Βρετανία ενδέχεται να αναγκάσουν τη BMW να εξετάσει το ενδεχόμενο αλλαγής της παραγωγής στην Ολλανδία.

Η BMW παρήγαγε 211.660 αυτοκίνητα στην Ολλανδία το 2018, καταγράφοντας μια αύξηση 39% από το 2017. Η BMW χρησιμοποιεί τον κατασκευαστή της σύμβασης VDL Nedcar για την κατασκευή των μοντέλων BMW X1, Mini, Mini convertible και Mini countryman στα ολλανδικά εργοστάσια. Το εργοστάσιο της BMW στην Οξφόρδη κατασκεύασε 234.501 Mini το 2018.