Η αλήθεια για την ηλεκτροκίνηση! Πόσο κοστίζει – Ποια μοντέλα επιδοτούνται

Η ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι εισέρχεται και στη ζωή των Ελλήνων με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να έχει πραγματοποιήσει ένα φαντασμαγορικό σώου για την προώθησή του.

Μάλιστα τα κίνητρα που έχουν ήδη ανακοινωθεί για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, scooter ή δικύκλου είναι πραγματικά υψηλά και ίσως να δελεάσουν περισσότερους καταναλωτές. Από την άλλη μεριά όμως το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού οχήματος παραμένει αρκετά υψηλό για την πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών οι οποίοι θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ακόμη έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα με ηλικίες άνω των 20 ετών!

Το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης σίγουρα θα «παιχτεί» τα επόμενα χρόνια όταν θα βρεθεί αντιμέτωπη με τα οχήματα κυψελών καυσίμου (fuel cells) τα οποία επίσης ετοιμάζονται ώστε να αποτελέσουν μία επιπλέον καθαρή επιλογή στην αυτοκίνηση.

Μέχρι τότε βέβαια θα πρέπει οι Έλληνες να αποσύρουν τα παλαιά τους οχήματα τα οποία να υπενθυμίσουμε ότι ξεπερνούν τα 3,5 εκατ. μονάδες και βέβαια κανένας πολιτικός δεν τολμά να βάλει πολύ υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας ή άλλα χαράτσια καθώς το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας κίνησης θα είναι πάρα πολύ υψηλό!

Ας μην ξεχνάμε ότι οι Έλληνες είναι συναισθηματικά δεμένοι με την κατοικία τους και το αυτοκίνητό τους και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι πολιτικοί της χώρας μας.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να έχουμε μια Ελλάδα δύο ταχυτήτων με την πρώτη να αφορά στην συντριπτική πλειοψηφία οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο ακριβό ηλεκτρικό όχημα και από την άλλη μεριά εκείνους που έχουν και την περιβαλλοντική συνείδηση αλλά και τα χρήματα για να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο.

Μέχρι να αλλάξουν τα δεδομένα και να αυξηθεί ο αριθμός των καταναλωτών που θα μπορούν να απολαύσουν την ηλεκτροκίνηση το σχέδιο ανάπτυξης της θα κινείται με ρυθμούς χελώνας…

Όμως πιο είναι το πραγματικό κόστος της ηλεκτροκίνησης και ποια μοντέλα επιδοτούνται από το ελληνικό κράτος; Το Carpress.gr πραγματοποίησε μια μεγάλη έρευνα και θα λύσει τις απορίες σε όλους τους ενδιαφερόμενους και αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση κοστίζει και σε καμία περίπτωση δεν είναι δωρεάν…

Αυτό είναι το κόστος φόρτισης

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα πρέπει να βάζουν στην πρίζα καθημερινά το όχημά τους ώστε να έχει φορτιστεί πλήρως η μπαταρία τους και να έχουν την μεγαλύτερη αυτονομία.

Στο σπίτι με τη χρήση οικιακού φορτιστή (wallbox) η φόρτιση κυμαίνεται ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Για παράδειγμα μια μπαταρία 50kWh θα επιβαρύνει τον λογαριασμό του χρήση για μια πλήρη φόρτιση με 8,5 ευρώ αν η φόρτιση γίνει στο ημερήσιο και ακριβότερο τιμολόγιο ενώ αν φορτιστεί το βράδυ με τη χρήση του φθηνότερου νυχτερινού ρεύματος το κόστος θα μειωθεί στα 5,5 ευρώ.

Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του ηλεκτιρκού οχήματος θέλει να πάει ταξίδι θα πρέπει να γνωρίζει ότι αναγκαστικά να πρέπει να φορτίσει το όχημά του σε κάποιους φορτιστές που έχουν τοποθετηθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Οι χρεώσεις σε αυτή την περίπτωση είναι 0,25 ευρώ/λεπτό, συν 2,5 ευρώ (πάγια χρέωση) με αποτέλεσμα για μια φόρτιση 30 λεπτών ο κάτοχος του ηλεκτρικού οχήματος θα πρέπει να πληρώσει 8,8 ευρώ ενώ αν η φόρτιση διαρκέσει 60 λεπτά τότε το κόστος ανεβαίνει στα 17,5 ευρώ.

Τώρα βέβαια μπορεί ο πάροχος του σταθμού φόρτισης να χρεώνει χαμηλότερα ή υψηλότερα το κάθε λεπτό φόρτισης οπότε το συνολικό κόστος της χρέωσης να μεταβάλλεται. Πάντως με την τοποθέτηση πάνω από 2.000 σταθμών φόρτισης μέχρι το τέλος του 2020 οι τιμές στους σταθμούς φόρτισης θα είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους και σίγουρα θα κινούνται προς τα κάτω…

Αυτά τα μοντέλα επιδοτούνται

Το όριο των 50.000 ευρώ για την επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιρεί από το πρόγραμμα τα ακριβά ηλεκτρικά μοντέλα που αφορούν στη Mercedes-Benz EQC, στην Jaguar i-Pace και την Porsche Taycan.

Ωστόσο υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία επιδοτούνται ανάλογα με τη χρήση τους και μπορούν άμεσα να παραλάβουν όσοι τα επιλέξουν.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και επιδοτούνται είναι:

Skoda Citigoe iV

Πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης. Μικρό και οικονομικό, αποδίδει 83 ίππους και διαθέτει μπαταρία 36,8 kWh. Προσφέρει αυτονομία 260 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, ενώ για την επαναφόρτιση του 80% της μπαταρίας του με ταχυφορτιστή χρειάζεται 1 ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 130 χλμ/ώρα. Τιμή καταλόγου από 22.300 ευρώ με επιδότηση από 18.951 ευρώ.

Peugeot e-208

Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και μπαταρία 50 kWh. Εχει αυτονομία 340 χιλιομέτρων και η φόρτιση με ταχυφορτιστή 100 kW στο 80% έρχεται σε μισή ώρα. Τιμή καταλόγου από 31.980 ευρώ, με επιδότηση από 27.182 ευρώ.

ForTwo

Είναι τα γνωστά ιδιαίτερα οχήματα πόλης. Ιδιαίτερα μικρά και λειτουργικά προσφέρουν αυτονομία μεταξύ 140 και 159 χιλιομέτρων ανά φόρτιση. Ενώ έχουν και ενσωματωμένο φορτιστή 22 kW για γρήγορη φόρτιση, έτσι ώστε οι μπαταρίες να φορτίζουν από το 10% έως το 80% μέσα σε λιγότερο από 40 λεπτά. Τιμή καταλόγου από 23.740 ευρώ (fortwo coupe), 24.450 ευρώ (forfour), 26.970 ευρώ (fortwo cabrio). Με επιδότηση από 21.141 ευρώ (fortwo coupe), 21.824 ευρώ (forfour), 24.213 ευρώ (fortwo cabrio).

Volkswagen eUP!

Αυτοκίνητο που μπορείς να κάνεις άνετα και διαδρομή εκτός πόλης. Διαθέτει 83 ίππους και αυτονομία έως 260 χιλιόμετρα. Η μπαταρία φορτίζεται στο 80% της με ταχυφορτιστή μόνο μέσα σε 1 ώρα. Τιμή καταλόγου από 23.300 ευρώ, με επιδότηση από 18.951 ευρώ.

Opel Corsa-e

Ένα best seller της Opel έχει γίνει ηλεκτρικό, με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων που σε συνδυασμό με την μπαταρία των 50 kWh προσφέρει αυτονομία έως και 330 χιλιομέτρων. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας στο 80% από ταχυφορτιστή έρχεται μέσα σε 30 λεπτά. Τιμή καταλόγου από 31.980 ευρώ, με επιδότηση από 27.182 ευρώ.

Mini Cooper SE

Μικρό αυτοκίνητο πόλης που με ευκολία μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του εκτός αυτής. Το πρώτο μοντέλο της premium supermini οικογένειας που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 184 ίππους και έχει αυτονομία που αγγίζει τα 270 χιλιόμετρα. Τιμή καταλόγου από 33.900 ευρώ, με επιδότηση από 28.814 ευρώ.

Nissan Leaf

Εδώ αλλάζει η κατηγορία και το όχημα γίνεται μεγαλύτερο για να μπορεί να εξυπηρετεί και τις ανάγκες μιας οικογένειας. Έχει ένα ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων και η μπαταρία των 40 kWh το κάνουν να έχει αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Η φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο με σούκο πρίζα απαιτεί 21 ώρες, ενώ με προαιρετικό wallbox φορτιστή 6,6 kW πέφτει στις 7,5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε μόλις 40 λεπτά. Τιμή καταλόγου από 33.990 ευρώ, με επιδότηση από 28.881 ευρώ.

VW e-Golf

Άλλο ένα best seller που έχει γράψει ιστορία. Το ηλεκτρικό μοντέλο έχει αυτονομία 300 χιλιομέτρων και με ταχυφορτιστή η μπαταρία του φορτίζει στο 80% σε μόλις 1 ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 115 ίππους. Τιμή καταλόγου από 34.200 ευρώ, με επιδότηση από 29.070 ευρώ.

BMW i3

To BMW i3 συνεχίζει την πορεία του στην αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ηλεκτρικά μοντέλα του σήμερα. Η μπαταρία του με μια πλήρη φόρτιση παρέχει αυτονομία 359 χλμ. και η τιμή του με επιδότηση μειώνεται στα 35.104 ευρώ.

Nissan e-NV200 Evalia

Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan είναι το E-NV 200 Evalia το οποίο διαθέτει 7 θέσεις! Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 200 km σε πόλη/εθνική ή έως 301 km μόνο στην πόλη. Η τιμή του με την επιδότηση μειώνεται στα 32.291 ευρώ.