Honda Forza 125: Γρήγορο, άνετο και οικονομικό

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Πριν λίγο καιρό βρεθήκαμε έξω από την αντιπροσωπεία της HONDA στη Λεωφόρο Αθηνών 71, για να παρακάβοιυμε για test ride το νέο Honda Forza 125.

Το Honda Forza 125 ήταν τρίτο σε πωλήσεις μηχανάκι, 125 κυβικών, για το 2017. Συνδυάζει αποδόσεις και άνεση με αγωνιστική και τουριστική ικανότητα.

Αυτό το ιταλικό σούπερ έκανε αισθητικές και πρακτικές αναβαθμίσεις για το 2018 και έγινε συμβατό με το Euro 4, ενώ έβαλε σε νέες θέσεις τους καθρέφτες και απέκτησε σύστημα Smart Key, (χωρίς κλειδί). Το νέο του styling περιλαμβάνει έναν νέο πίνακα οργάνων με ενδείξεις LED, με περισσότερες πληροφορίες και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη οθόνη, με περισσότερο χώρο κάτω από το κάθισμα και στην πλαϊνή θήκη. Η οθόνη είναι εξαιρετικά γρήγορη και ομαλή. Κάτω από το κάθισμα προστέθηκαν 2 επιπλέον λίτρα χώρου, επιτρέποντας να αποθηκευτούν δύο full-face κράνη και υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές της διάταξης του χώρου με τη βοήθεια ενός πλαστικού χωρίσματος. Επίσης, η αριστερή θήκη μπροστά από το γόνατό σας είναι αρκετά μεγάλη ώστε να αποθηκεύει ένα μπουκάλι νερό 1 λίτρου και διαθέτε πρίζα 12V. Εντωμεταξύ, ο νέος πίνακας οργάνων παρέχει έναν αναλογικό μετρητή ταχύτητας και μετρητή στροφών που ευθυγραμμίζεται με μια κεντρική ψηφιακή οθόνη, η οποία είναι πολύ εύκολο να τη δεις και να τη διαβάσεις. Για ένα τέτοιο μοντέλο όμως είναι παλαιομοδίτικο σε εμφάνιση, λειτουργικότητα και λειτουργίες.

Ισχύς και ροπή

Ο τετραβάλβιδος, τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας παράγει 11Kw στις 8.500 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή είναι 12.5 Nm στις 8.250 σ.α.λ. Και για να μην ξεχνιόμαστε “Forza” σημαίνει “δύναμη” στα ιταλικά, οπότε δώστε μια πλήρη περιστροφή στο γκάζι και θα αφήσετε πίσω σας όλα τα υπόλοιπα μηχανάκια των 125cc. Η Honda ισχυρίζεται ακόμη ότι κάνει τα 0-200m σε 13,4 δευτερόλεπτα.

Κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων και εξάτμιση

Οι 4 βαλβίδες που χρησιμοποιούνται στον κινητήρα του είναι μοναδικές στη σειρά Honda 125cc και η μικρότερη από τις δύο Forza έχει δημιουργηθεί για να ταιριάξει τον σπορ χαρακτήρα με ένα πρακτικό πλεονέκτημα. Ο μοντέρνος σχεδιασμός και η ευελιξία συναντούν την άνεση, όλα σε ένα ελαφρύ πακέτο 162 κιλών.

Χειρισμός, ανάρτηση, φρένα, σασί και βάρος

Κομψή σχεδίαση, γραμμές αιχμής και άνεση είναι η προτεραιότητα του Forza. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα σκούτερ δεν μπορούν ποτέ να φαίνονται γοητευτικά ή λαμπερά, αθόρυβα ή σέξι, αλλά η ομορφιά, όπως λένε, είναι στο μάτι του θεατή. Ένα σωληνωτό χαλύβδινο πλαίσιο, τηλεσκοπικά πιρούνια 33 mm και προφορτισμένα διπλά αμορτισέρ δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για μια άνετη βόλτα στους ομαλούς αστικούς δρόμους. Τα ελαστικά Michelin City Grip κοσμούν τους εμπρόσθιους 15ιντσους και 14ιντσους πίσω τροχούς. Ο μπροστινός δίσκος φρένων των 256 χιλ. είναι αρκετά ισχυρός για να ακινητοποιήσει τον κινητήρα των 162 κιλών (μαζί με τον οδηγό), χωρίς να ορμά προς τα εμπρός. Παρεμπιπτόντως, ο μοχλός του πίσω φρένου πρέπει να κρατηθεί για να ξεκινήσει η μηχανή.

Άνεση

Αν καθίσεις στην άνετη και ψηλή σέλα (780 mm) συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για να τεντωθείς, και αυτό ισχύει ακόμη και για τους ψηλότερους αναβάτες. Τα πόδια μπορεί να είναι σε ορθή γωνία ή τεντωμένα μπροστά ενώ το τιμόνι είναι άψογα τοποθετημένο. Η ποιότητα είναι εμφανής στον πίνακα οργάνων, στους διακόπτες, στον έλεγχο ανάφλεξης χωρίς κλειδί, στον χώρο αποθήκευσης και στο ανεμοθωράκιο. Η Forza παραμένει σταθερή είτε κάθεστε πίσω από το ανεμοθωράκιο για μια σπορ οδήγηση είτε σε ένα πιο χαλαρό ταξιδιάρικο στυλ. Το ενιαίο κάθισμα είναι όμορφα σχεδιασμένο, μαλακό και προσφέρει στήριξη στην πλάτη. Όταν το σηκώνεις αποκαλύπτεται ο τεράστιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κάθισμα.

Εξοπλισμός

Οι καθρέφτες έχουν ενσωματωμένα φλας που κάνουν πολύ καλή δουλειά. Ωραία και σταθερά ενώ είναι εύκολο να ρυθμιστούν. Δίπλα στον διακόπτη εκκίνησης της μοτοσικλέτας, ανάμεσα στα πόδια σας, ο διπλός διακόπτης επιτρέπει το άνοιγμα της τάπας των καυσίμων ή  της σέλας. Το μονό σταντ και το κεντρικό σταντ δίνουν άνετες επιλογές στάθμευσης ενώ οι πλαϊνές χειρολαβές και τα μεγάλα μαρσπιέ θα εκτιμηθούν από κάθε πιθανό συνεπιβάτη. Χωρίς ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης ή ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση το Forza 125 είναι απλά έτοιμο να το οδηγήσεις με το που θα ανέβεις επάνω. Άλλες προαιρετικές επιλογές είναι τα θερμαινόμενα γκριπ και ο συναγερμός.

Συμπέρασμα, πρόκειται για ένα απίστευτο οικονομικό εργαλείο πόλης, με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, που διαθέτει ροπή και ομορφιά.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Ιπποδύναμη/στροφές:           14.96 / 8750 rpm [11.16 kw]

Μέγιστη ροπή:                       12.5 / 8250 rpm

Εκκίνηση:                                Μίζα

Μετάδοση:                             Αυτόματο

Μήκος:                                   2135 mm

Πλάτος:                                 750 mm

Ύψος:                                   1455 mm

Ύψος σέλας:                         780 mm

Απόσταση από έδαφος:       150 mm

Χωρητικότητα:                       11.5  lit

Βάρος:                                   159  kg

Ελαστικά Μπροστά:              120/70/15  inches

Ελαστικά πίσω:                      140/70/14  inches

Φρένα:                                    disk front 256 3 pistons / disk rear abs

Κατανάλωση:                          3 L / 100 km

 

Τιμή: 4.890 €