Harley-Davidson Sportster Iron 883: Η γοητεία του μαύρου!

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Δευτέρα 8/10/2018  09:00 το πρωί, έχω φτάσει έξω από τα γραφεία της αντιπροσωπείας Harley-Davidson Athena, Πειραιώς 187, περιμένοντας να πάρω στα χέρια μου για test ride την Harley-Davidson Sportster Iron 883.

Στην πρώτη επαφή μαζί της, φαίνεται γνώριμη η φυσιογνωμία μιας κλασικής sportster. Όπως πολύ σωστά χρησιμοποιεί για σλόγκαν η εταιρεία για αυτό το μοντέλο της «Η επιθετική εμφάνιση σε νέα ακόμη πιο συγκλονιστική μορφή. Δεν χρειάζεται να γυαλίσετε αυτήν τη μοτοσυκλέτα. Απλά καθίστε στη σέλα και απολαύστε την οδήγηση». Χωρίς κλειδί η εκκίνηση της μοτοσυκλέτας, με τον αναβάτη να κουβαλάει το γνωστό μπρελόκ-πομπό που κάνει τη ζωή του πιο εύκολη σε καθημερινή βάση.

Η θέση οδήγησης στην μοτοσυκλέτα της δοκιμής είναι περίεργη, ο αναβάτης κάθεται «πάνω» στη μοτοσυκλέτα και όχι μέσα της. Τα πόδια του που είναι ψηλά τοποθετημένα, στην περιοχή των γονάτων έχουν γωνία πάνω από τις 90 μοίρες, δίνοντας μια σχετική άνεση, αλλά αυτό προέρχεται από τη σέλα που είναι τραβηγμένη προς τα πίσω. Η σέλα, αν και μικρή σε μέγεθος και σχεδόν μονόσελη, είναι καλοφτιαγμένη με αρκετό αφρώδες υλικό και προσφέρει μια σχετικά άνετη θέση για custom μοτοσυκλέτα.

Όταν κοιτάζεις την Iron αυτό που ξεχωρίζεις είναι η θέση του κινητήρα, που είναι αρκετά ψηλά και στην κορυφή του το μικρό οπτικά αλλά και από άποψη χωρητικότητας ντεπόζιτο των 12,5 λίτρων, που οι άνθρωποι του χώρου το ονομάζουν «δάκρυ», λόγω του σχήματός του.

Μπροστά από το ντεπόζιτο βρίσκεται το λιτό στρογγυλό πολυόργανο, που κρύβει πολλές πληροφορίες. Συγκεκριμένα έχει αναλογικό ταχύμετρο και μέσα μια μικρή οθόνη με ψηφιακές ενδείξεις: στροφόμετρο, ταχύτητα κιβωτίου, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ολικό χιλιομετρητή και ρολόι.

Ο V-2 κινητήρας, έχει κυβισμό 883 cc, δύο βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο και υποτετράγωνες διαστάσεις δηλαδή χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ροπή του στις χαμηλές στροφές και τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Η ιπποδύναμή του είναι γύρω στους 45 ίππους στον τροχό, που είναι λίγοι στα χαρτιά, αλλά στον δρόμο δεν φαίνονται τόσο γιατί υπάρχει μπόλικη ροπή. Αυτή η ιπποδύναμη καταφέρνει να σπρώξει το βαρύ σύνολο μέχρι την τελική των 165 χ.α.ω, με τον αναβάτη βέβαια να παλεύει με τον αέρα.

Η ευχάριστη έκπληξη από την Iron 883 έρχεται από τις αναρτήσεις. Μπορεί το πιρούνι να είναι συμβατικό με καλάμια 39 mm, και πίσω να συναντάμε δύο «απλά» αμορτισέρ, αλλά το πέρασμα πάνω από ανωμαλίες του δρόμου έχει γίνει πιο άνετο από ποτέ.

Η Harley διατηρεί το Iron 883 χαμηλό με το πίσω ελαστικό στις 16 ίντσες και το μπροστινό στεφάνι στις 19 ίντσες. Οι Sportsters έχουν παραδοσιακά ψηλά καθίσματα, αλλά αυτή έχει ένα ύψος σέλας, μόνο μια τρίχα κάτω από τα 74 εκατοστά, χωρίς φορτίο, σε μια προσπάθεια που σίγουρα θα προσελκύσει αρκετούς. Η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά χαμηλή στα 11 εκατοστά, αλλά δεν κάνετε διαδρομές off-road με αυτή τη μηχανή και το χαμηλό κέντρο βάρους είναι ένα ωραίο δώρο.

Το Iron 883 ζυγίζει 255 κιλά, με γεμάτο ντεπόζιτο, οπότε η έλλειψη διπλών φρένων μπροστά, δεν είναι τόσο μεγάλη υπόθεση. Και τα δύο άκρα της μοτοσυκλέτας έχουν ισχυρό φρενάρισμα με τις δικύλινδρες δαγκάνες και έχετε την επιλογή να οδηγείτε «παλιομοδίτικα» με μη ενισχυμένα φρένα ή να το πάτε «εκ του ασφαλούς» με το προαιρετικό πακέτο ABS.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                           2 Αερόψυκτος Evolution™  ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ                                          76,2 mm  ΔΙΑΔΡΟΜΗ                                            96,8 mm  ΚΥΒΙΣΜΟΣ                                            883 κ.εκ.  ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ                               9:1  ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ                            Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου (ESPFI) ΕΞΑΤΜΙΣΗ                                             Μάυρες εξατμίσεις και μαύρα τελικά  

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚΟΣ                                                 2,185 χιλ.

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΦΟΡΤΙΟ 760 χιλ.  ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ 140 χιλ.

ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ (ΒΑΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ) (ΜΟΙΡΕΣ) 30 ΙΧΝΟΣ 117 χιλ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 1,515 χιλ.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ 100/90B19 57H

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΙΣΩ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ 150/80B16 77

H ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 12.5 λίτρα

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΛΑΔΙΟΥ (ΜΕ ΦΙΛΤΡΟ) 2.6 λίτρα

ΒΑΡΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 247 κιλά ΒΑΡΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ 256 κιλά  

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΡΟΠΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ EC 134/2014

ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 3 68 Nm  ΡΟΠΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (Σ.Α.Λ.) 4,750 ΓΩΝΙΑ ΚΛΙΣΗΣ  ΔΕΞΙΑ (ΜΟΙΡΕΣ) 27  ΓΩΝΙΑ ΚΛΙΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (ΜΟΙΡΕΣ) 28

ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ EU 134/2014

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΟΛΗΣ/ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ 4,8 λτ./100 χλμ

ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΡΥΠΩΝ CO2 EU 134/2014 ΡΥΠΟΙ CO2 111 g/χλμ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αλυσίδα, 38/57

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 1Η 9.315  ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 2Α 6.653  ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 3Η 4.948  ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 4Η 4.102  ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΟΛΙΚΗ) 5Η 3.517  

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΣ ΤΡΟΧΟΣ 7 Μαύρος 9 ακτίνων με μηχανικά επεξεργασμένες λεπτομέρειες

ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΣ Μαύρος 9 ακτίνων με μηχανικά επεξεργασμένες λεπτομέρειες

ΦΡΕΝΑ, ΤΥΠΟΣ ΔΑΓΚΑΝΑΣ Μπροστινή δαγκάνα δύο εμβόλων, πίσω δαγκάνα δύο εμβόλων

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 

ΦΩΤΑ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ), ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΧΝΙΕΣ 6 Μεγάλη σκάλα, νεκρά, χαμηλή πίεση λαδιού, φλας, διαγνωστικά κινητήρα, προειδοποίηση χαμηλής στάθμης καυσίμου, χαμηλή μπαταρία, σύστημα συναγερμού, ABS (προαιρετικό) ΟΡΓΑΝΑ Ηλεκτρονικό ταχύμετρο τοποθετημένο στο τιμόνι με οδόμετρο, ρολόι, διπλό μετρητή ταξιδιού, προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης καυσίμου, λυχνία χαμηλής πίεσης λαδιού, ένδειξη διαγνωστικών κινητήρα, ενδεικτικές λυχνίες LED

Τιμή: 10.490