Η… «Οδύσσεια» μιας φοιτήτριας με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

της Μαρίας Μόσχου

mariam@movenews.gr

Καθημερινά χρειάζεται δύο ώρες για να φτάσει στην σχολή της. Ξεκινά από το Μενίδι όπου μένει και πηγαίνει στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.

Χρησιμοποιεί τρία λεωφορεία και το μετρό. Και όμως δεν την επηρεάζει. Το κάνει αδιαμαρτύρητα αν και οι οκτώ ώρες σχολής σημαίνουν 12 ώρες απουσίας από το σπίτι.

Όμως η ιστορία της έχει ενδιαφέρον γιατί δείχνουν ότι η τηλεματική σε λεωφορεία και τρόλεϊ  δεν λειτουργεί σωστά. Και είναι γνωστό πόσο μπορεί να επηρεάσει την καθημερινότητα και την ίδια ζωή των επιβατών μία καθυστέρηση ενός λεωφορείου, μία πορεία ή μια επίσκεψη ξένου αξιωματούχου στην χώρα μας που έχει ως αποτέλεσμα να κλείσουν κάποιους δρόμους.

Έτσι θύμα μιας τέτοιας περίστασης ήταν και η φοιτήτρια Α. Τ.  Ήταν 29 Ιανουαρίου μέσα στην εξεταστική περίοδο όταν ξεκίνησε στις 11 και μισή το πρωί από το σπίτι της. Παίρνει το τοπικό λεωφορείο που περνά στην ώρα του και φτάνει στο κέντρο του Μενιδίου. Λίγα λεπτά μετά περνά το λεωφορείο της γραμμής Α 10 και φτάνει μέσα σε 20 λεπτά  στο σταθμό Αττικής. Το μετρό όπως πάντα στην ώρα του και η φοιτήτρια είναι στην οδό Ακαδημίας στις 12 παρά 20. Η γραπτή εξέταση του μαθήματος για να περάσει το εξάμηνο  ήταν προγραμματισμένη στις 2 το μεσημέρι.

Από την Ακαδημίας περνούν τρείς γραμμές που πηγαίνουν στο Πανεπιστήμιο Ζωγράφου. Είναι οι γραμμές 220 – 221 και 235 που πηγαίνουν στην Φιλοσοφική Σχολή.

Όμως η επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Προέδρου  του Κράτους του Ισραήλ, εκείνη την ημέρα έκλεισε σταδιακά τη Βασιλίσσης Σοφίας και το Σύνταγμα. Και ενώ υπήρχε ενημέρωση από την αστυνομία για τον σταδιακό αποκλεισμό δρόμων από την προηγούμενη μέρα ωστόσο τα λεωφορεία «φόρτωσαν» τον κόσμο –από τους οποίους δεκάδες φοιτητές- και ξεκίνησαν. Όμως αν και η συνολική διαδρομή είναι 25 λεπτά κατά μέσο όρο, εκείνη την ημέρα μέσα σε 20 λεπτά δεν είχαν διασχίσει ούτε 100 μέτρα. Αν και η τηλεματική λειτουργεί κανονικά στις στάσεις της οδού Ακαδημίας, κανένα μήνυμα δεν υπήρχε πριν έστω για να γίνει παράκαμψη της διαδρομής. Και όταν ήρθε ενημέρωση έλεγε ότι ο δρόμος θα ανοίξει στις 3 το μεσημέρι. Οι περισσότεροι φοιτητές απογοητευμένοι αποφάσισαν να γυρίσουν πίσω στο σπίτι τους. Άλλοι πάλι ξεκίνησαν με τα πόδια μέχρι του Ζωγράφου διότι δεν τους έπαιρνε να χάσουν την εξέταση.

Άλλοι έμειναν μέσα στο λεωφορείο και περίμεναν. Τελικά ο δρόμος άνοιξε γύρω στις 2 και οι φοιτητές έφτασαν στο Πανεπιστήμιο 3 παρά 20. Η πρώτη αντίδραση ήταν η απαγόρευση εισόδου στην αίθουσα ωστόσο λίγο αργότερα δόθηκε το «πράσινο φως» και ξεκίνησαν να γράφουν.  Όμως με μειωμένο χρόνο διότι έπρεπε να παραδώσουν το γραπτό όπως και οι άλλοι φοιτητές μέσα σε ένα 2ωρο.

Η Α. Τ. το μάθημα το πέρασε όχι όμως και άλλα παιδιά από άλλα τμήματα που δεν τους επετράπη η είσοδος.

Και μία άλλη αναγνώστριά μας που έστειλε την ιστορία της χωρίς πολλές λεπτομέρειες μας ενημέρωσε πως τελικά έχασε το μάθημα στην εξεταστική της λόγω καθυστέρησης του λεωφορείου που οδήγησε στον αποκλεισμό της από την αίθουσα.

Και πολλά ακόμα είναι τα καθημερινά παραδείγματα από αγανακτισμένους πολίτες οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Και όσο ακριβή είναι τα δρομολόγια στο μετρό και τον ηλεκτρικό τόσο ανακριβή είναι τα δρομολόγια των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Όμως δυστυχώς είναι απαραίτητα για την μετακίνηση των πολιτών και μάλιστα σε μια εποχή που η οικονομική κρίση δεν επιτρέπει την χρήση ταξί ή άλλου μέσου.