H Mercedes-Benz πληρώνει 2,2 δισ. δολάρια για το δικό της… dieselgate!

Η Daimler AG, η εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων Mercedes-Benz, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει κατ ‘αρχήν συμφωνίες ύψους 2,2 δισ. δολαρίων για τον διακανονισμό των αξιώσεων των ΗΠΑ για υπερβολικές εκπομπές ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Στουτγάρδη, επισήμανε ότι οι συμφωνίες με διάφορες αμερικανικές Αρχές αφορούν περίπου 250.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι αστικές υποθέσεις αφορούσαν αγωγές καταναλωτών που εκκρεμεί ενώπιον του Επαρχιακού Δικαστηρίου των ΗΠΑ για την Περιφέρεια του Νιου Τζέρσεϋ.

Η Daimler AG ανακοίνωσε ότι ο διακανονισμός με τις Αρχές θα έχει ως αποτέλεσμα δαπάνες ύψους περίπου 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο αστικός διακανονισμός θα επιφέρει εφάπαξ καταβολή περίπου 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Εκτίμησε ότι θα απαιτηθούν «περαιτέρω έξοδα που θα αφορούν σε τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων» δολαρίων για την εκπλήρωση των απαιτήσεων των διακανονισμών.

Η συμφωνία με τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ φαίνεται ότι θα διευθετήσει έρευνες με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος, την Προστασία Τελωνείων και Συνόρων, τον γενικό εισαγγελέα της Καλιφόρνια και το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων.

Η κυβερνητική συμφωνία θα αναλυθεί σε διατάγματα συναίνεσης, τα οποία θα κατατεθούν σε περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ τις επόμενες εβδομάδες, επισήμανε η Daimler.

«Με τους προτεινόμενους διακανονισμούς, η εταιρεία κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ασφάλεια δικαίου όσον αφορά διάφορες διαδικασίες diesel στις ΗΠΑ», ανακοίνωσε η Daimler.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε σχετική ανακοίνωση επισήμανε ότι το διοικητικό συμβούλιο και τα εποπτικά συμβούλια της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG ενέκριναν τους προτεινόμενους διακανονισμούς, αλλά σημείωσε ότι υπόκεινται σε τελική έγκριση από τις Αρχές και τα δικαστήρια.

Τον περασμένο μήνα, η Daimler αποκάλυψε ότι διέθεσε χρήματα για να πληρώσει για τα προβλήματα εκπομπών των οχημάτων diesel. Οι πρακτικές ρύπανσης της εταιρείας βρίσκονται υπό διερεύνηση στις ΗΠΑ και τη Γερμανία, και αστικές αγωγές ισχυρίζονται ότι τα οχήματα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους από ό, τι διαφημίζονται.

Η εταιρεία κλήθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2016 να πραγματοποιήσει έναν εσωτερικό έλεγχο της διαδικασίας πιστοποίησης εκπομπών καυσαερίων. Το αίτημα υποβλήθηκε λίγο αφότου η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακάλυψε ότι η Volkswagen εξαπατούσε στις δοκιμές εκπομπών ρύπων των diesel οχημάτων για χρόνια. Η εταιρεία είχε προγραμματίσει τα οχήματά της να ενεργοποιούν ένα παράνομο λογισμικό κατά τη διάρκεια ελέγχων ρύπανσης σε εργαστηριακό περιβάλλον και να απενεργοποιείται όταν το όχημα κινούνταν στο δρόμο.

Ο Steve Berman, δικηγόρος του Σιάτλ που μήνυσε την Daimler για το dieselgate της Mercedes, δήλωσε ότι το 2016 η εταιρεία του προσέλαβε μια εταιρεία για να δοκιμάσει τα πετρελαιοκίνητα της Mercedes σε πραγματικούς δρόμους, διαπίστωσε ότι εξέπεμπαν πάρα πολύ οξείδιο του αζώτου σχεδόν σε σχέση με τις τιμές που δηλώνει το εργοστάσιο. Ο Berman κατηγόρησε τη Mercedes ότι είχε τοποθετήσει παράνομο λογισμικό παρόμοιο με εκείνο που είχαν τα VW.

Η Volkswagen έπρεπε να πληρώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει μια ποινική υπόθεση στις ΗΠΑ λόγω της εξαπάτησης.

Βέβαια στην Ευρώπη οι καταναλωτές αποζημιώνονται μόνο σε κάποια κράτη-μέλη ενώ ειδικά στην Ελλάδα τα γερμανικά εργοστάσια παραγωγής δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ στους πελάτες τους για τα οχήματα με παράνομο λογισμικό. Μόνο οι τολμηροί που καταθέτουν μηνύσεις και αγωγές έχουν εισπράξει αποζημιώσεις αλλά οι διαδικασίες απαιτούν χρόνο και χρήμα κάτι που οι περισσότεροι Έλληνες δεν διαθέτουν αυτή τη στιγμή…