«Γολγοθάς» οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ – Μόνο σε ΕΛΤΑ και ΚΕΠ μεταβιβάσεις και πινακίδες

Της Μαρίας Μόσχου και του Γιώργου Κ. Ανδρή

Ένα «Γολγοθά» θα αντιμετωπίζουν μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών όσοι τολμήσουν να εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή δίκυκλα ή να μεταβιβάσουν κάθε είδους όχημα, ενώ παράλληλα «απαγορεύονται» οι εκπτώσεις κομίστρων από τις εταιρείες διαμεσολάβησης ενώ παράλληλα οι έχοντες θα πληρώνουν τριπλάσια πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ τις οποίες όμως αναιρεί ο κ. Μαυραγάνης.

Ειδικότερα την Πέμπτη 22 Μαρτίου θες ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο με το οποίο ρυθμίζονται θέματα μεταφορών. Υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, κατά η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι και παρών η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων.

Το άρθρο 12, που αφορά την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Επαγγελματικής Δημοσίας Χρήσεως (τύπου TaxiBeat) ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και την ΧΑ. Καταψήφισαν ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΠΟΤΑΜΙ, ενώ η Ένωση Κεντρώων και το ΚΚΕ ψήφισαν παρών.

Κατά την ονομαστική ψηφοφορία ψηφίστηκαν (με 169 θετικές ψήφους, 51 όχι και 4 παρών) και τα άρθρα 13, 20 και 21 που αφορούν αντίστοιχα την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση για την ενοικίαση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων (τύπου Uber) καθώς και τους χρόνους μισθώσεώς τους. Την διάταξη ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ των ΑΝΕΛ της ΔΗΣΥ του ΚΚΕ, του ΠΟΤΑΜΙΟΥ και της ΧΑ. Καταψήφισε η ΝΔ, ενώ παρών ψήφισε η ΕΚ. Οι διατάξεις αυτές ψηφίσθηκαν με 169 θετικές ψήφους, 51 κατά και 4 παρών.

Στο νομοσχέδιο ενσωματώθηκε ως άρθρο η ρύθμιση που αφορά στην επιβολή προστίμων για παραβίαση του ΚΟΚ, μετά τις παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής αυτά να μην ορίζονται με υπουργική απόφαση.

Η Ν.Δ. ωστόσο επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι αντισυνταγματική καθώς επιβάλλει διαφορετικά πρόστιμα για το ίδιο αδίκημα. Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπός της, Γ. Κεφαλογιάννης, εκτίμησε ότι η διάταξη θα εκπέσει στα δικαστήρια.

Παράλληλα τόσο ο Σύνδεσμος των Εμπόρων Αυτοκινήτων όσο και ο αντίστοιχος των δικύκλων σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr αναμένεται να συνεχίσουν τον αγώνα τους εναντίον του «πραξικοπηματικού» νόμου όπως και τον αποκαλούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς αν αδρανήσουν θα οδηγηθούν όλοι σε λουκέτο!

 

Μεταβιβάσεις και Άδειες Κυκλοφορίας και Πινακίδες μόνο σε ΚΕΠ και ΕΛΤΑ

Μόνο στις ταχυδρομικές υπηρεσίες και στα ΚΕΠ θα εκδίδονται πλέον οι αιτήσεις έκδοσης για Άδειες Κυκλοφορίας και Πινακίδων χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε τι έγγραφα θα παραλαμβάνουν οι αγοραστές αυτοκινήτων ώστε να μπορούν να τα ασφαλίζουν ή να μεταβούν στο εξωτερικό.

Ειδικότερα όπως επισημαίνουν στο movenews.gr στελέχη από την αγορά αυτή τη στιγμή οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή μέσω ΚΕΠ χρειάζονται περίπου ένα μήνα και βέβαια έχει προκύψει θέμα με τις ασφαλίσεις των εν λόγω οχημάτων από τις ασφαλιστικές καθώς δεν υπάρχουν επίσημα έγγραφα που να πιστοποιούν την μεταβίβαση του οχήματος.

Παράλληλα αν κάποιος επιθυμεί μετά την απόκτηση του οχήματος να μεταβεί στο εξωτερικό είναι πολύ πιθανό να βρεθεί «φιλοξενούμενος» σε κάποιο αστυνομικό τμήμα καθώς δεν θα υπάρχει Άδεια Κυκλοφορίας στο όνομά του!

Με λίγα λόγια καλό θα ήταν οι νέοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να αποφεύγουν τα ταξίδια στο εξωτερικό καθώς δεν θα έχουν Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος στο όνομά τους.

Παράλληλα όσοι αποκτούν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θα πρέπει να γνωρίζουν πως θα πληρώσουν και νέο χαράτσι 20 ευρώ στις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων.

Ειδικότερα σύμφωνα με το άρθρο 46 του νομοσχεδίου που υπερψηφίστηκε για να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε μεταβίβαση αυτοκινήτου θα πρέπει οι υποψήφιοι αγοραστές να καταβάλουν το παράβολο των 20 ευρώ για την «Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης» πέραν του κόστους μεταβίβασης που κυμαίνεται από 105 έως και 280 ευρώ ενώ παράλληλα οι εθνικοί διανομείς θα έχουν το χρονικό περιθώριο 15 ημερών ώστε να εκδώσουν την συγκεκριμένη βεβαίωση.

Με λίγα λόγια από τη στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος καμία απολύτως μεταβίβαση αυτοκινήτων δεν θα μπορεί να πραγματοποιηθεί αν δεν υπάρχει η «Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης»!

Να υπενθυμίσουμε πως κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 350.000 μεταβιβάσεις αυτοκινήτων ενώ επιπλέον χιλιάδες μεταβιβάσεις πραγματοποιούνται για μικρά φορτηγά και δίκυκλα.

Δηλαδή το κράτος μόνο από τα νέα παράβολα για τα αυτοκίνητα θα εισπράξει πάνω από 7 εκατ. ευρώ!

Οι βελτιώσεις

Το movenews.gr δημοσιεύει τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατέθεσε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή ο κ. Σπίρτζης οι οποίες αναφέρουν χαρακτηριστικά:

«ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

 

  • Επί του άρθρου 5 του σχεδίου νόμου :

Στην περ. β. της εσωτερικής παραγράφου 2 μετά τη φράση «έμμισθη εντολή» προστίθεται η φράση «με τον αναπληρωτή του».

 

  • Επί του άρθρου 17 του σχεδίου νόμου:

Στο πέμπτο εδάφιο μετά τη λέξη «απόσταση» προστίθεται η φράση «ή και την χωροθέτηση».

 

Το έκτο εδάφιο αντικαθίσταται ως εξής : «Αν δεν καθοριστούν οι ως άνω θέσεις, επιβάλλεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για κάθε έτος που παρέρχεται άπρακτο, πρόστιμο ποσού πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ στους παραπάνω φορείς και στους Δήμους με πληθυσμό έως 20.000 άτομα, εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, στους δήμους με πληθυσμό από 20.001 έως 100.000 άτομα και διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις.»

 

3)            Επί του άρθρου 28 του σχεδίου νόμου :

Στην παρ. 4 το δεύτερο και τρίτο εδάφιο αντικαθίστανται ως εξής :

«Τα καθοριζόμενα με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%) αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από πενήντα χιλιάδες ένα (50.0001) ευρώ έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ και κατά διακόσια τοις εκατό (200%) αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, τα παραπάνω ποσά του φορολογητέου εισοδήματος καθώς και τα ποσοστά προσαύξησης να τροποποιούνται, ανάλογα και με την κατηγορία της παράβασης, κατ’ ανώτατο όριο μέχρι το τριπλάσιο του αρχικού προστίμου. Για την έκδοση της παραπάνω απόφασης μπορεί να λαμβάνονται υπόψη δεδομένα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και άλλες αρχές και επιστημονικούς ή άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς.

 

4)            Επί του άρθρου 31 του σχεδίου νόμου:

Στην εσωτερική παράγραφο 7 της παραγράφου 1 μετά τον αριθμό «7» προστίθεται στοιχείο «α.» και μετά το τέλος της εσωτερικής παραγράφου 7 της παραγράφου 1 προστίθεται περίπτωση β΄ ως εξής:

«β. Η ισχύς της διάταξης του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ αρχίζει τριάντα (30) ημέρες μετά τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

 

5)            Επί του άρθρου 46 του σχεδίου νόμου:

Στην περιπτ. α της παρ. 1  στο τέλος της υποπερίπτωσης στστ) μπαίνει τελεία (.) και προστίθεται  εδάφιο ΄ ως εξής:

«. Για τη χορήγηση της βεβαίωσης τεχνικής επικαιροποίησης της περίπτωσης α΄ της παρ. 1, ο εισαγωγέας μεταχειρισμένου οχήματος ή ελαφρού φορτηγού, τα οποία προέρχονται από άλλη χώρα, υποβάλλει αίτηση στο Ηλεκτρονικό Σύστημα, που τηρείται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με την παρ. 6, η οποία διαβιβάζεται αμελλητί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον κατά περίπτωση εγχώριο εθνικό διανομέα. Η βεβαίωση χορηγείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη διαβίβαση της αίτησης στον εγχώριο εθνικό διανομέα».

 

Στην παρ. 7, στο πρώτο εδάφιο αυτής, η φράση «της περίπτ. β΄» αντικαθίσταται με  τη φράση «της περίπτ. α’».

 

6)            Επί του άρθρου 47 του σχεδίου νόμου:

Μετά το δεύτερο εδάφιο προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Την παραπάνω υποχρέωση έχουν και τα φυσικά πρόσωπα που διακινούν νομίμως αντίστοιχα ανταλλακτικά».

 

7)            Επί της παρ. 3 του άρθρου 56 του σχεδίου νόμου :

Στο δεύτερο εδάφιο μετά το τέλος της περιπτ. γ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ 49/1968, μετά τις λέξεις «ιδιωτικής χρήσης» η φράση «μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιόγραμμων, στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εφόσον αυτοί αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα» αντικαθίσταται από τη φράση «μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.500 χιλιόγραμμα ή ωφέλιμου φορτίου μέχρι 1.300 χιλιόγραμμα σε φυσικά πρόσωπα που αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τους δικαιούχους αποτελεί η άσκηση άλλης κύριας επαγγελματικής δραστηριότητας.»

 

8)            Επί του άρθρου 79 του σχεδίου νόμου:

Στην παρ. 9, η φράση «Στο άρθρο 118 του ν.4412/2016 (Ά 147) προστίθεται παρ. 7 ως εξής:» αντικαθίσταται με την φράση «Στην παρ. 5 του άρθρου 118 του ν.4412/2016 (Ά 147) προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:»

 

Στο εδάφιο που προστίθεται ως άνω με την   παρ. 9 του σχεδίου νόμου, ο αριθμός «7» διαγράφεται και η φράση «της παραγράφου 5» διαγράφεται.

 

9)            Επί του άρθρου 82 του σχεδίου νόμου:

Η περίπτωση δ) του π.δ 51/2012, όπως προστίθεται με την παρ. 1 του σχεδίου νόμου αντικαθίσταται ως εξής:

 

«δ) Η οριστική εκτίμηση της ικανότητας για ασφαλή οδήγηση των οδηγών των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που εμφανίζουν  προβλήματα υγείας, που εμπίπτουν στο παράρτημα ΙΙΙ του ν. 4413/2016, διενεργείται από ειδική επιτροπή ιατρών που συστήνεται για το σκοπό αυτό.

Η παραπομπή του υπό κρίση εργαζόμενου οδηγού στην εν λόγω ειδική επιτροπή πραγματοποιείται ύστερα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου ιατρού εργασίας της εταιρείας στην οποία εργάζεται. Ο ιατρός εργασίας μπορεί  σε περίπτωση προσκόμισης από τον εξεταζόμενο βεβαίωσης ή γνωμάτευσης από ιδιώτη ιατρό να ζητήσει την εξέταση του από ιατρό αντίστοιχης ειδικότητας κρατικού νοσηλευτικού ιδρύματος του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ).

Η ειδική επιτροπή ιατρών συστήνεται με διετή θητεία στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και συγκροτείται από ιατρούς κρατικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) ή των δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας του ΕΣΥ των βασικών ιατρικών ειδικοτήτων του παθολόγου, καρδιολόγου, νευρολόγου, οφθαλμίατρου, ψυχιάτρου και ορθοπεδικού, με τους αντίστοιχους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Για τη συγκρότηση της επιτροπής αποστέλλονται από την αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια του ΕΣΥ, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, εντός δέκα (10) ημερών, κατάλογοι με τους ιατρούς των ειδικοτήτων, που συνιστούν προσόν επιλογής στην ειδική επιτροπή.  Η μη έγκαιρη αποστολή των παραπάνω καταλόγων δεν κωλύει την πρόοδο της διαδικασίας. Καθήκοντα πρόεδρου της ειδικής επιτροπής ασκεί ο ιεραρχικά ανώτερος ιατρός από τους ιατρούς κρατικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων, ενώ καθήκοντα γραμματέα ανατίθενται σε υπάλληλο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η ανωτέρω ειδική επιτροπή συνεδριάζει νομίμως με τουλάχιστον τρία (3) μέλη, ένα εκ των οποίων υποχρεωτικά με ειδικότητα συναφή, κατά την κρίση του Προέδρου της, με την πάθηση του εξεταζομένου, πέραν του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των οικείων υπηρεσιών και καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση στους συμμετέχοντες σε αυτή. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζεται η αποζημίωση στους συμμετέχοντες στην ειδική επιτροπή σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Η ιατρική αξιολόγηση και οριστική κρίση της σωματικής και διανοητικής ικανότητας για οδήγηση των παραπεμπόμενων οδηγών διενεργείται λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του παρόντος Παραρτήματος με αιτιολογημένη απόφαση της Επιτροπής.

Στις συνεδριάσεις της επιτροπής συμμετέχει ως εισηγητής, παρουσιάζοντας το σχετικό ιατρικό φάκελο του παραπεμπόμενου οδηγού, ο αρμόδιος ιατρός εργασίας της εταιρείας χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Η ειδική επιτροπή μπορεί να ζητήσει την εξέταση του  εξεταζόμενου από ιατρό αντίστοιχης ειδικότητας κρατικού νοσηλευτικού ιδρύματος του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ).

Η ειδική επιτροπή διαπιστώνει την καταλληλότητα οδήγησης και εκδίδει Πόρισμα Εξέτασης στο οποίο περιλαμβάνεται υποχρεωτικά ο χαρακτηρισμός για τον οδηγό ως «ΙΚΑΝΟΣ/Η» ή «ΜΗ ΙΚΑΝΟΣ/Η» της ομάδας 2 ή και της ομάδας 1 του παρόντος Παραρτήματος καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησης του από την ίδια ειδική επιτροπή εφόσον απαιτείται.

Το Πόρισμα Εξέτασης σε κάθε περίπτωση αποστέλλεται στην εταιρεία. Αν έχει κριθεί «ΜΗ ΙΚΑΝΟΣ/Η», ενημερώνεται η οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών και η άδεια οδήγησης ή κατηγορίες αυτής αφαιρούνται κατά περίπτωση.

Εφόσον ο οδηγός κριθεί «ΙΚΑΝΟΣ/Η» ύστερα από επαναξιολόγηση, ενημερώνεται η οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών και η άδεια οδήγησης επαναχορηγείται με τη διαδικασία της αντικατάστασης έντυπου σε περίπτωση που δεν έχει λήξει η διοικητική ισχύς των κατηγοριών που αφαιρέθηκαν ή της ανανέωσης.

Η ειδική επιτροπή εποπτεύεται από την αρμόδια Υγειονομική Επιθεώρηση Εργασίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

Απαγορεύεται σε κάθε ιατρική γνωμάτευση ή βεβαίωση να συστήνεται ή να προτείνεται ή να ορίζεται η θέση ή η μονάδα στην οποία θα τοποθετηθεί ο εξεταζόμενος.

Κάθε αντίθετη διάταξη καταργείται.»

 

10)          Επί του άρθρου 84 του σχεδίου νόμου:

Στο πρώτο εδάφιο της περ. ζ) της παρ. 11 του άρθρου 6 του ν. 3891/2010, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 84 του σχεδίου νόμου, η ημερομηνία «31.12.2019» αντικαθίσταται με την ημερομηνία «31.12.2020».