Γιατί τα ηλεκτρικά ΙΧ έχουν μεγαλύτερη αυτονομία στην Αθήνα

Η Αθήνα είναι μία από τις τρεις πόλεις στον κόσμο όπου η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος αποδίδει τα μέγιστα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι επηρεάζονται από περιβαλλοντικούς παράγοντες καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες μειώνουν την απόδοσή τους αλλά και την χωρητικότητά τους, κάτι το οποίο βέβαια δεν συμβαίνει στην Πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν και να δημιουργήσουν μεγάλες αποκλίσεις που μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και το 25% στις μπαταρίες των υβριδικών plug-in αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εθνικό Εργαστήριο του Αϊντάχο που είναι ένα από τα εθνικά εργαστήρια του Υπουργείου Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών διαπιστώθηκε πως η Αθήνα ανήκει στον χάρτη των πόλεων όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αυτονομία. Η έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο σε αρκετές πόλεις του κόσμου, έγινε με ένα Tesla Model 3, το οποίο οδηγήθηκε με τις ίδιες συνθήκες, με τον ίδιο συγκεκριμένο τρόπο και το ίδιο ποσοστό ενέργειας σε διάφορες πόλεις του πλανήτη.

Στην Αθήνα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μοντέλο διένυσε 351 χιλιόμετρα, αποκαλύπτοντας ότι οφείλεται καθαρά σε περιβαλλοντολογικούς παραμέτρους, αλλά και στη μέση θερμοκρασία της πόλης που είναι 17,5 °C. Τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα διανύθηκαν και στο Λος Άντζελες, μια πολιτεία των ΗΠΑ που είχε 425.300 εγγεγραμμένους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων το προηγούμενο έτος, ενώ ακριβώς την ίδια χιλιομετρική απόσταση (351 χλμ.) κάλυψε το Tesla Model 3 και στο Σίδνεϋ, την μεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας όπου ο μέσος όρος της θερμοκρασίας βρίσκεται στους 18 °C.

Tην πεντάδα με τις πόλεις που αξιοποιούν στο έπακρο έναν ηλεκτρικό κινητήρα συμπληρώνουν η πόλη του Μεξικού όπου το μοντέλο είχε αυτονομία 346 χιλιόμετρα και μέση θερμοκρασία στο έτος 16 °C, καθώς και η Λισαβόνα, όπου η αυτονομία ήταν 349 χιλιόμετρα.

Σήμερα στην ΕΕ υπάρχουν έντονες ανησυχίες σχετικά με τις εκπομπές των ρύπων από την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και την χρήση τους. Έρευνα δείχνει ότι κατά τη διάρκεια της ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει μείωση ρύπων σε σχέση με ένα κινητήρα diesel.

Πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως την ευκαιρία να μειώσουν τους ρύπους και να πετύχουν τον στόχο καθαρού μηδενικού άνθρακα. Από τις ΗΠΑ μέχρι τη Μ. Βρετανία οι χώρες αρχίζουν να απαγορεύουν την κίνηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που πληρούν πολύ παλαιές οδηγίες ρύπων, υπέρ μιας ηλεκτρικής επανάστασης. Οι παγκόσμιοι ηγέτες ελπίζουν ότι αυτή η σημαντική αλλαγή στις μεταφορές θα βοηθήσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Στην Ευρώπη οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 1/5 των εκπομπών άνθρακα, με τα αυτοκίνητα να αποτελούν το σημαντικό μέρος του προβλήματος. Από την άλλη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 43% σε ολόκληρο τον κόσμο το 2020, παρά την πανδημία, ενώ από φέτος περισσότερα 200 plug-in μοντέλα θα είναι διαθέσιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.