Γιατί οι Ευρωπαίοι αλλάζουν συχνά αυτοκίνητα – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Μπαράζ δημοσιευμάτων σχετικά με την ηλικία του στόλου οχημάτων της Ελλάδας πραγματοποιούν πάρα πολλά Μέσα Ενημέρωσης με μοναδικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων.

Ωστόσο σε όλα αυτά τα δημοσιεύματα κανένας δεν εξετάζει το γεγονός πως διανύουμε την 8η χρονιά εν μέσω κρίσης, τεράστιας ανεργίας, έλλειψης ρευστότητας και βέβαια εν μέσω capital controls!

Αντίθετα όλα τα δημοσιεύματα συγκρίνουν την Ελλάδα με προηγμένες οικονομίες της ΕΕ οι οποίες δεν βιώνουν καμία απολύτως κρίση!

Παράλληλα κανένας δεν αναφέρει τις κλιματολογικές συνθήκες της Ελλάδας οι οποίες διαφέρουν ριζικά από τις χώρες τις κεντρικής και βόρειας Ευρώπης όπου τα αυτοκίνητα σαπίζουν πάρα πολύ γρήγορα σε αντίθεση με την χώρα μας όπου τα αυτοκίνητα όχι μόνο δεν σαπίζουν αλλά «λιώνουν» από τη χρήση…

Eπίσης στα άλλα κράτη-μέλη η συντήρηση ενός οχήματος κοστίζει ακριβά και ειδικότερα όταν πρόκειται για όχημα που έχει διανύσει πάνω από 150.000 χλμ. Στην Ελλάδα αντίθετα το κόστος επισκευής ενός οχήματος είναι ανάλογο του συνεργείου που επισκέπτεται ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Αν πηγαίνει για σέρβις στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο κοστίζει πολύ ακριβά, αν πηγαίνει σε μη εξουσιοδοτημένο κοστίζει χαμηλότερα και αν πηγαίνει στο παράνομο υπόγειο συνεργείο θα κοστίσει ακόμη φθηνότερα. Αλλά ότι πληρώνει παίρνεις θα πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες…

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που δείχνουν την εικόνα και τη δυναμική της αγοράς είναι ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων.

Αναλύοντας σημαντικά στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπιστώνεται ότι ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι κοντά στα 13,5 έτη, στο Λουξεμβούργο ο αντίστοιχος μέσος όρος βρίσκεται στα 6,2 έτη. Νέο στόλο αυτοκινήτων έχουν η Μ. Βρετανία και η Δανία με 8,5 έτη αντίστοιχα, το Βέλγιο με 8,8 έτη, η Αυστρία και η Γερμανία με 8,9 έτη, ενώ η ηλικία του μέσου όρου των αυτοκινήτων στην Γαλλία είναι τα 9 έτη.

Εντύπωση -ωστόσο- προκαλεί ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων της Φιλανδίας που αγγίζει τα 12,7 έτη, αλλά και της Σουηδίας, που παραδοσιακά αποτελεί χώρα που προτάσσει πάνω από όλα την ασφάλεια του οδηγού, που βρίσκεται στα 9,2 έτη. Τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει η Πολωνία με μέσο όρο τα 17,2 έτη και ακολουθείται από τη Λιθουανία με 16,7 έτη και τη Λετονία με 16,3 έτη.

Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων στη Ρουμανία είναι τα 15,3 έτη. Αναλύοντας την ηλικία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα άνω της 10ετίας είναι 3.537.525 από τα συνολικά 5.104.908 οχήματα που κυκλοφορούν, με περίπου 530.000 εξ αυτών να είναι της τελευταίας εξαετίας. Αντίστοιχα στο Λουξεμβούργο που είναι χώρα με τον πιο νεανικό στόλο αυτοκινήτων, τα επιβατικά οχήματα άνω της 10ετίας είναι μόλις 74.840 από τα 381.105 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν.

Στην Πολωνία, χώρα με τον μεγαλύτερο μέσο όρο, τα οχήματα άνω της 10ετίας είναι 16.538.945 σε σχέση από τα 20.723.423 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν. Να επισημάνουμε ότι ο μέσος όρος της ηλικίας σε όλη την ΕΕ είναι 10,7 έτη, με τα οχήματα 10ετίας να είναι 123.433.397 από τα συνολικά 252.043.348 που κυκλοφορούν.