Γιατί εξακολουθεί να είναι «αδύναμη» η ελληνική αγορά αυτοκινήτου;

Παρά την προσπάθεια που καταβάλλουν οι Ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες μέσω ενός μπαράζ προσφορών οι καταναλωτές φαίνεται ότι δεν μπορούν να ωφεληθούν από αυτές όχι επειδή δεν θέλουν αλλά επειδή δεν μπορούν!

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο οι Έλληνες εισαγωγείς εξακολουθούν να διατηρούν κάθε μήνα άκρως δελεαστικές προσφορές σε καινούρια αυτοκίνητα ενώ κάποιοι άλλοι ήδη έχουν «ανοίξει» και το κανάλι των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπό την ομπρέλα της εισαγωγικής τα οποία αποτελούν μια πιο φθηνή πρόταση για τους εγχώριους καταναλωτές. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα διατίθενται σε πελάτες λιανικής μέσω του επίσημου δικτύου αλλά και από τα καταστήματα που διατηρούν οι ίδιες οι εισαγωγικές εταιρείες.

Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον 10ο μήνα του 2025 κατάφεραν να σημειώσουν άνοδο άνω του 10% καθώς ταξινομήθηκαν περισσότερα από 10.500 καινούρια αυτοκίνητα δηλαδή 1.000 οχήματα περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Σε επίπεδο έτους το ποσοστό ανόδου της αγοράς, λίγο πάνω από το 4,5%, επιβεβαιώνει και την χαμηλή αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών με περίπου 120.000 νέες ταξινομήσεις έναντι 117.000 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Οι  εταιρικές πωλήσεις καταλαμβάνουν πάνω από το 55% του συνόλου των καινούριων αυτοκινήτων.

Πρωταθλήτρια η Toyota

Η Toyota για ακόμη ένα μήνα βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με περισσότερες από 1.850 πωλήσεις και πλέον μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί από τώρα «Πρωταθλήτρια πωλήσεων» και για το 2025.

Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Peugeot με περισσότερα από 800 αυτοκίνητα και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Suzuki με πάνω από 700 μονάδες.

Στη συνέχεια ακολουθούν με πάνω από 600 πωλήσεις η Hyundai και η Opel ενώ πάνω από 500 ταξινομήσεις ακολουθούν η Citroen και η Dacia. Στην όγδοη θέση βρέθηκε η BMW με πάνω από 440 πωλήσεις και στην ένατη θέση ακολουθεί η Renault με λίγο πάνω από 400 ταξινομήσεις. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η VW με κάτω από 400 πωλήσεις ΙΧ.

Σε επίπεδο έτους η Toyota όπως προαναφέραμε έχει ουσιαστικά στεφθεί Πρωταθλήτρια πωλήσεων 2025 με περισσότερες από 19.100 αυτοκίνητα και ακολουθεί η Peugeot με πάνω από 10.000 οχήματα ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Hyundai με πάνω από 8.500 αυτοκίνητα.