Γερμανία: Χρηματοδότηση 1 δισ. ευρώ για καθαρότερες πόλεις

SAN FRANCISCO - MAY 18: Thomas Zielin inserts a probe into the tailpipe of a car while performing an emissions test at Smog Queen May 18, 2009 in San Francisco, California. The Obama administration is expected to announce a plan that calls for raising automobile fuel economy to 35 miles per gallon by 2016 and reducing greenhouse-gas pollution. (Photo by Justin Sullivan/Getty Images) *** Local Caption *** Thomas Zielin

Η κυβέρνηση της Γερμανίας απελευθέρωσε σήμερα κονδύλια ύψους 1 δισ. ευρώ τα οποία θα διανεμηθούν σε πόλεις εντός της επικράτειας της χώρας προκειμένου οι τοπικές αρχές να πάρουν μέτρα που θα περιορίσουν την περιβαλλοντική ρύπανση.

Οι πιέσεις προς την Kαγκελαρία ολοένα και αυξάνονται προκειμένου η τελευταία να πάρει άμεσα μέτρα για τον περιορισμό της περιβαλλοντικής ρύπανσης σε περισσότερες από 90 μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας, οι οποίες κινδυνεύουν με υψηλά πρόστιμα από την ΕΕ εξαιτίας της υπέρβασης των εκπομπών NΟx πάνω από τα επιτρεπτά όρια. Ως απάντηση απέναντι στη διαφαινόμενη αυτή απειλή, η κυβέρνηση της Γερμανίας ανακοίνωσε σύμφωνα με τους 4Τροχούς, όπως η ίδια είχε δεσμευτεί πριν τις ομοσπονδιακές εκλογές του Σεπτεμβρίου, πως θα διαθέσει άμεσα 1 δισ. ευρώ σε πόλεις οι οποίες θα επενδύσουν το συντομότερο δυνατό σε «εργαλεία» που θα βελτιώσουν τον τρόπο διαχείρισης της κυκλοφορίας των οχημάτων. Την ίδια στιγμή, ένα μεγάλο τμήμα των παραπάνω κονδυλίων θα πρέπει να διατεθεί τόσο για τη δημιουργία βασικών υποδομών που θα υποστηρίζουν τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όσο και για την αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων που εξυπηρετούν τις καθημερινές μεταφορικές απαιτήσεις των πολίτων των εν λόγω πόλεων.

Ωστόσο, σύμφωνα επίσημες ανακοινώσεις της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης DUH, τα παραπάνω ποσά κρίνονται ως ανεπαρκή.

«Τα παραπάνω μέτρα είναι απίθανο ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των ρύπων μέσα στο 2108. Ομοίως και το 2019», δηλώνει ο επικεφαλής της DUH, Jurgen Resch.

Και προσέθεσε:

Σκεπτικισμός όμως απέναντι στο μέτρο υπάρχει και από τη μεριά των αρχών των τοπικών κοινοτήτων, με τον επικεφαλής της Ένωσης Δήμων της Γερμανίας (DStGB), Gerd Landsberg, να δηλώνει σήμερα:

«Σε τελική ανάλυση χρειαζόμαστε ευρύτερες αλλαγές στον τομέα των μεταφορών και της πολιτικής που ασκείται στον τομέα. Και βέβαια δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτό με 1 δισ. Ωστόσο, είναι ένα καλό σημάδι πως κάτι πάει να γίνει σε σχέση με τη μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου».