«Γαλλία» πρέπει να γίνουμε για Τέλη Κυκλοφορίας, τεκμήρια, καύσιμα, κ.ά.

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Στην Γαλλία τελικά πέτυχαν το στόχο τους οι χιλιάδες διαδηλωτές καθώς ανάγκασαν τον Εμανουέλ Μακρόν να υποχωρήσει ζητώντας από τον Πρωθυπουργό της χώρας να ανακοινώσει την αναστολή των αυξήσεων στα καύσιμα για έξι μήνες.

Αυτό ήταν το βασικό αίτημα των «κίτρινων γιλέκων» στην αρχή των κινητοποιήσεων.

Πέρασαν όμως κοντά τρεις εβδομάδες και η αρχική ήπια διαμαρτυρία μετατράπηκε σε κίτρινη οργή που έφερε το χάος στην πρωτεύουσα αλλά και το χάος στην οικονομία με τα μπλόκα στην επαρχία, στους αυτοκινητοδρόμους και ιδίως στις αποθήκες καύσιμων.

Κλεισμένος στο παλάτι των Ηλύσιων ο πρόεδρος έμεινε σιωπηλός έως τελευταία στιγμή, αφήνοντας στην πρώτη γραμμή τον πρωθυπουργό, που ήταν ιδιαίτερα ανένδοτος για την όποια υποχώρηση.

Τα τραγικά επεισόδια όμως, υποχρέωσαν τους πολιτικούς να προσγειωθούν στη σκληρή πραγματικότητα ενός διχασμένου λαού που πιστεύει ότι μόνιμα αδικείται φορολογικά, πληρώνοντας τα σπασμένα των ισχυρών. «Κανένας φόρος δεν δικαιολογεί το να διακυβεύεται η ενότητα του έθνους» δήλωσε χαρατηριστικά ο Εντουάρ Φιλίπ, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει την κίτρινη οργή.

Ο αγώνας συνεχίζεται

Σε πρώτη αντίδραση τα «κίτρινα γιλέκα» χαρακτηρίζουν την αναστολή ως ένα «θετικό βήμα» και προϋπόθεση για την έναρξη των συζητήσεων για «την αύξηση της αγοραστικής δύναμης».

Με άλλα λόγια ο αγώνας συνεχίζεται και η νέα διαμαρτυρία του Σαββάτου δεν έχει ακόμα ακυρωθεί. Παράλληλα ο υπουργός Εσωτερικών ζήτησε την ακύρωση της πορείας που έχει προγραμματισθεί για το Σάββατο…

Στην Ελλάδα όλοι είναι… χαλαροί!

Στην Ελλάδα παρά το γεγονός πως διανύουμε ήδη το 8 έτος της οικονομικής κρίσης όπου οι φόροι έρχονται με την μορφή καταιγίδας κανείς δεν κάνει τίποτα αλλά ούτε υπάρχουν και διαμαρτυρίες.

Ακόμη και σήμερα λίγες ημέρες πριν την έλευση της νέας χρονιάς όπου οι φορολογούμενοι πρέπει να πληρώσουν τα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας, τον ΕΝΦΙΑ, τις ρυθμίσεις στην εφορία όλοι κάθονται αναπαυτικά στους καναπέδες τους παρακολουθώντας εκπομπές «σκουπίδια» που πραγματικά δεν έχουν να μεταδώσουν κανένα θετικό μήνυμα στους τηλεθεατές αλλά αντίθετα τους μαθαίνουν πως η ζωή είναι άτιμη και χρειάζονται υποχθόνια σχέδια για να πετύχουν το στόχο τους.

Επειδή λοιπόν οι περισσότεροι Έλληνες θα κάνουν καριέρα ως… Ταλέντα ή ως… Μοντέλα καλό θα είναι να μην διαμαρτύρονται ούτε από τους καναπέδες κανείς καθώς στο τέλος θα τα πληρώσουν όλα.

Αλλά όπως και να έχει το θέμα το Αυτοκίνητο για τους Έλληνες είναι συνδεδεμένο με την καρδιά τους και την ψυχή τους ενώ για κάποιους άλλους είναι συνδεδεμένο με άλλο μέλος του σώματος με αποτέλεσμα όσο και αν αυξηθούν τα καύσιμα, όσο και αν αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας, όσο και αν ακριβύνουν τα αυτοκίνητα οι Έλληνες θα βρουν τρόπο να τα αγοράζουν!

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι πως οι Mercedes-Benz, η BMW, η Toyota, η Volvo, FCA και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν θυγατρικές στην Ελλάδα η οποία πραγματικά είναι αμελητέα ποσότητα για όλους τους παραπάνω.

Αλλά όπως αποδείχθηκε, στην περίπτωση της Mercedes-Benz αλλά και της BMW, είχαν ιδιαίτερους λόγους που διατηρούν τις θυγατρικές σε μια τόσο μικρή αγορά. Ωστόσο τις έπιασαν και τώρα αναζητούν τρόπους να πάρουν πίσω τα χρήματά τους!

Ειδικά η Mercedes-Benz δεν έχει αφήσει διαγωνισμό για διαγωνισμό στο Δημόσιο. Συμμετέχει σε κάθε διαγωνισμό ώστε να μειώσει τα σπασμένα των προστίμων. Η BMW ακόμη αναζητά τρόπους αλλά δεν έχει επιτευχθεί κάτι μέχρι σήμερα.

Από την άλλη μεριά οι Έλληνες επιβραβεύουν την Mercedes στην Ελλάδα αγοράζοντας όσο περισσότερα αυτοκίνητα μπορούν και μάλιστα οι πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ξεπέρασαν ακόμη και εκείνες άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών με πολύ φθηνά μοντέλα.

Δηλαδή ο Έλληνας όχι μόνο μυαλό δεν βάζει αλλά επιβραβεύει και την… παρανομία που μας οδήγησε στα Capital controls και την υπερφορολόγηση!

Από την άλλη μεριά η κυβέρνηση με την γνωστή σε όλους κωλοτούμπα το όχι το κάνει ναι ή ότι άλλο θέλουν οι «πελάτες» της.

Και αν κάποιος σκεφτεί τις εκλογές καλό θα ήταν πριν μιλήσει για οποιονδήποτε ή οτιδήποτε να γράψει σε ένα τετράδιο τις προεκλογικές δεσμεύσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων και θα καταλήξει άμεσα σε συμπεράσματα που επιβεβαιώνονται χαλαρά…

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εν τω μεταξύ θα βρίσκονται στο δίλημα να αγοράσουν βενζινοκίνητο, πετρελαιοκίνητο, αεριοκίνητο, πυραυλοκίνητο ή ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο;

Το θέμα όμως είναι που θα βρουν τα χρήματα γιατί η ανάπτυξη ήρθε για λίγους…