Ford Ecosport 1,5D Ecoblue: Και τετρακίνητο και… diesel!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Με μια ουσιώδη αλλαγή το Ford EcoSport επανατοποθετείται στην αγορά με περισσότερα θετικά στοιχεία από τον προκάτοχό του, που δεν είχε αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, και διεκδικεί τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

Μάλιστα τώρα που το νέο μοντέλο διατίθεται και στην έκδοση ST Line γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό καθώς διαθέτει ένα σπορ τόνο στη σχεδίαση που αν μη τι άλλο συνοδεύεται από μια καλή δόση τεχνολογίας στην καμπίνα επιβατών του.

H τιμή διάθεση του Ford EcoSport ST Line με τον υπερτροφοδούμενο πετρελαιοκινητήρα των 125 ίππων και την τετρακίνηση στην έκδοση ST-Line κυμαίνεται στις 25.672 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 150 ευρώ αλλά ο υπερπλήρης εξοπλισμός «χρυσώνει» το χάπι.

Σύγχρονη σχεδίαση

Σχεδιαστικά το νέο Ford EcoSport ST Line διαθέτει πιο «άγρια» εμφάνιση, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα ενώ αρμονικά δένουν τα νέα φωτιστικά σώματα και η γρύλια που φιλοξενεί το λογότυπο της εταιρείας.

Το λογότυπο ST Line έχει τοποθετηθεί σε διάφορα μέρη του αμαξώματος ενώ τις σπορ διαθέσεις του EcoSport τονίζουν οι αεροδυναμικές προσθήκες στους προφυλακτήρες αλλά και στα πλαϊνά μαρσπιέ.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ωστόσο η πίσω πόρτα που ανοίγει στο πλάι σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζεται λειτουργική καθώς αν το όχημα είναι σταθμευμένο κοντά σε κάποιο άλλο απλά η πόρτα δεν μπορεί να ανοίξει!

Μοντέρνο εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών του νέου Ford EcoSport διακρίνεται για καλή δόση τεχνολογίας που διαθέτει ενώ κάποια στοιχεία της ST Line έκδοση δίνουν και ένα σπορ τόνο.

Στο κέντρο του ταμπλό σημείο αναφοράς αποτελεί η οθόνη αφής 8 ιντσών του SYNC 3 συστήματος infotainment και συνδεσιμότητας η οποία είναι παράλληλα και ιδιαίτερα εύκολη στο χειρισμό της.

Παράλληλα τα πεντάλ αλουμινίου, τα μαύρα καθίσματα με κόκκινες ραφές αλλά χωρίς καλή πλευρική στήριξη, ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων και το νέο τριάκτινο τιμόνι συνθέτουν τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στην καμπίνα επιβατών υπάρχει διψήφιο αριθμός θηκών για μικροαντικείμενα.

Ο χώρος αποσκευών  αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 334 λίτρα ενώ αν κατεβάσει κανείς τον πάτο χαμηλότερο αυξάνεται στα 356 λίτρα.

Σε επίπεδο εξοπλισμού το Ford EcoSport ST Line διαθέτει σχεδόν τα πάντα δικαιολογώντας εν μέρει και την τιμή απόκτησής του…

125 ίπποι

Κάτω από το καπό του EcoSport ST Line της δοκιμής μας βρίσκονταν ο τετρακύλινδρος turbo πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. με απόδοση 125 ίππων στις 3.600 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm από τις 1.750-2000 σ.α.λ.

Το μηχανικό σύνολο κινεί με άνεση το βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου και η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων στους τέσσερις τροχούς.

Το σύστημα Intelligent All Wheel Drive αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στο δρόμο και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός / πίσω σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου – είκοσι φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού. Το σύστημα κατανέμει ομαλά τη ροπή μεταξύ και των τεσσάρων τροχών και προσφέρει πιο σίγουρο «πάτημα» στο δρόμο κυρίως σε ολισθηρές συνθήκες.

Πάντως η ύπαρξη τετρακίνησης ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου πάνω από 5,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. ενώ αν ο οδηγός είναι πιο «ζωηρός» εύκολα ανεβαίνει στα 7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Καλές επιδόσεις

Το Ford EcoSport ST Line από την πρώτη στιγμή σου δείχνει ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του ο οποίος αφορά σε ένα crossover μοντέλο με καλές επιδόσεις και πολύ καλή ορατότητα στην οδήγηση.

Μάλιστα ιδιαίτερης μνείας χρίζει η πανοραμική ορατότητα λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών αλλά και της υψηλής θέσης οδήγησης.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το αυτοκίνητο απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα αλλά η οικονομική ταχύτητα του EcoSport προσδιορίζεται στα 120-130 χλμ./ώρα.

Παράλληλα η ύπαρξη 6ης σχέσης κάνει τα ταξίδια πιο οικονομικά και «ξεκούραστα» τόσο σε επίπεδο θορύβου όσο και κατανάλωσης.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Sport ST Line απέδειξε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης εξαιτίας της τετρακίνησης. Παράλληλα περιορισμένες είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος ενώ σωστή κρίνεται και η ρύθμιση της ανάρτησης.

Εντός της πόλης το Ford EcoSport ST Line έχει δύο μεγάλους συμμάχους που δεν είναι άλλοι από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας.

Μάλιστα η απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με την ανάρτηση αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις λακκούβες αλλά και τα πεζοδρόμια ενώ η κάμερα οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμου, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και η τετρακίνηση δίνουν στο Ford EcoSport ST Line ένα σαφές πλεονέκτημα και το μοναδικό πράγμα που περιορίζει κάπως τις δυνατότητες του είναι τα… ελαστικά δρόμου.

 

ΥΠΕΡ

Εμφάνιση

Εξοπλισμός

Πετρελαιοκινητήρας

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Πόρτα χώρου αποσκευών