Επικίνδυνη «φούσκα» η Jaguar – Land Rover για τον όμιλο TATA!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Σε επικίνδυνη «φούσκα» εξελίσσεται για τον όμιλο ΤΑΤΑ η Jaguar – Land Rover (JLR) καθώς η χαμηλή ζήτηση των αυτοκινήτων diesel, το Brexit αλλά και η ένταση μου επικρατεί στις σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχουν προκάλεσει σωρευτικές απώλειες GBP354 εκατομμυρίων στο διάστημα Απρ-Σεπ 2018 με αποτέλεσμα να αλλάξει ριζικά τα σχέδιά του.

Ο Γιώργος Ανδριανόπουλος,CFO στον Χρηματο-Επενδυτικό Οίκο ICONIC Project Finance Advisors και επικεφαλής του Automotive Market Report δήλωσε αποκλειστικά στο Movenews.gr: «Το δεκαετές οικονομικό θαύμα της JLR υπό την ιδιοκτησία της ΤΑΤΑ Motors ολοκληρώνει ένα μακροπρόθεσμο κύκλο που προσέφερε σημαντικές υπεραποδόσεις στο ROI της ινδικής εταιρίας. Δεδομένων των μακροοικονομικών συνθηκών λόγω Προεδρίας Trump, του Brexit και της υπερδασμολόγησης στην Κίνα οι στρατηγικές επιλογές στην ΤΑΤΑ Motors στενεύουν ως προς την επόμενη μέρα της JLR. Μαζί με το συσσωρευμένο παθητικό, τις αρνητικές ελεύθερες χρηματοροές (Free Cash Flow) ύψoυς GBP624 εκατομμυρίων και το υψηλό κόστος εξορθολογισμού της Jaguar Land Rover, οι αντοχές της TATA Motors δοκιμάζονται πλέον σε περιβάλλον ασφυξίας. Ασφαλώς, η αποεπένδυση σημαντικών περιουσιακών στοιχείων βρίσκεται ψηλά σε αυτές τις επιλογές και πρόκειται να επιταχυνθούν λόγω των μακροχρόνιων χρηματιστηριακών πιέσεων στην μετοχή της TATA Motors.»

3,2 δισ. ευρώ σε μόλις 18 μήνες!

Η Tata Motors σημείωσε απώλειες 141,9 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι είχε σημειώσει κέρδη 35 εκατ. δολάρια.

Να υπενθυμίσουμε πως η εκτιμήσεις αναλυτών έκαναν λόγο για απώλειες της τάξης των 3,5 εκατ. ευρώ…

Όσον αφορά την Jaguar – Land Rover ανακοίνωσε απώλειες 90 εκατομμυρίων λιρών κατά τη διάρκεια του τριμήνου και το περιθώριο κέρδους προ φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησε 130 μονάδες βάσης στο -0,7%.

Οι λιανικές πωλήσεις των οχημάτων Jaguar και Land Rover μειώθηκαν κατά 13,2% και περιορίστηκαν σε περίπου 130.000 μονάδες.

Στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης «Projet Charge», η Jaguar – Land Rover θα επικεντρωθεί πρώτα στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της μείωσης των επενδύσεων σε μη παραγωγικές δραστηριότητες και κατόπιν θα στρέψει την προσοχή της προς την κατεύθυνση πώλησης περιουσιακών στοιχείων της.

Ειδικότερα ο όμιλος ΤΑΤΑ στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της JLR ανακοίνωσε δραστικά μέτρα μείωσης των ζημιών τα οποία περιλαμβάνουν:

Περικοπές για την βελτίωση των ταμειακών ροών της βρετανικής εταιρείας κατά 2,5 δις λίρες (3,2 δισ. ευρώ) σε διάστημα 18 μηνών

Απολύσεις

Κλείσιμο ή πώληση εργοστασίων και περιουσιακών στοιχείων.

Τώρα όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τα μεγαλόπνοα σχέδια της Jaguar – Land Rover για νέα hi-tech μοντέλα μέχρι το 2020 είναι πολύ πιθανό να καθυστερήσουν πολύ να εμφανιστούν εξαιτίας των άσχημων οικονομικών εξελίξεων ενώ ενισχύονται οι φήμες περί πώλησης των βρετανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ωστόσο ο ινδικός όμιλος εκτιμά πως θα είναι καθοριστικός ο ρόλος της αμιγώς ηλεκτροκίνητης I-Pace, αλλά και του νέου Land Rover Defender όπως και άλλων ηλεκτρικών μοντέλων που έχει ανακοινώσει στο παρελθόν ότι θα παρουσιάσει μετά το 2020.

Τι θα γίνει με τους εισαγωγείς στον κόσμο και στην Ελλάδα

Θολό θα είναι το τοπίο αν η ΤΑΤΑ αποφασίσει να πουλήσει τις εταιρείες Jaguar και Land Rover καθώς ο νέος ιδιοκτήτης αν αφορά κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει ήδη το δικό του δίκτυο εθνικών διανομέων και βέβαια είναι πολύ πιθανό να σταματήσει αρκετές συνεργασίες που έχει με εθνικούς διανομείς ανά τον κόσμο.

Σε περίπτωση που οι εταιρείες Jaguar – Land Rover περάσουν στα χέρια κάποιου επενδυτικού Fund τότε οι σημερινοί εθνικοί εισαγωγείς και διανομείς ανά τον κόσμο θα αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς οι νέοι ιδιοκτήτες για να στηρίξουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους θα απαιτήσουν σημαντικές επενδύσεις και ανάπτυξη δικτύου εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων σε αρκετές περιοχές ώστε να αυξηθούν και οι πωλήσεις των δύο βρετανικών εταιρειών.

Στην Ελλάδα ο όμιλος Πετρόπουλος είναι ο επίσημος εισαγωγέας των βρετανικών αυτοκινήτων ωστόσο κάποιοι ανταγωνιστικοί όμιλοι έχουν καταθέσει στο εργοστάσιο εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ανάληψη της διάθεσης των πολυτελών μοντέλων στην ελληνική αγορά…

Το επόμενο βήμα της ΤΑΤΑ αναμένεται να γίνει άμεσα οπότε οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες σε ολόκληρο τον κόσμο των Jaguar – Land Rover…

Δείτε τι αναφέρει ο Χρηματο-Επενδυτικός Οίκος ICONIC Project Finance Advisors σχετικά με τα αποτελέσματα της Jaguar – Land Rover.