Έμποροι δικύκλων: Για τον κ. Σπίρτζη υπάρχουν μόνο οι Εισαγωγείς!

Την «έκρηξη» των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Σύνδεσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων Δικύκλων προκάλεσε το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που αλλάζει ριζικά τα δεδομένα και στις εισαγωγές μεταχειρισμένων δικύκλων αλλά και στους όρους χρήσης των περίφημων «γουρούνων».

Μάλιστα τόσο στο διάβημα όσο και στο δελτίο τύπου ο ΣΕΕΜΔ δεν διστάζει να επιρρίψει ευθύνες στον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη ενώ παράλληλα διαπιστώνει πως ο Υπουργός αγνοεί τις Ιδρυτικές συνθήκες της Ε.Ε. περί ελεύθερης αγοράς και ελεύθερης διακίνησης των αγαθών.

Στο διάβημα διαμαρτυρία ο ΣΕΕΜΔ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι:

«ΔΙΑΒΗΜΑ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Το προσχέδιο ανέφερε ΄΄ Επιβατικά Οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης ΄΄ , τα οποία είναι τα αυτοκίνητα Ε.Ι.Χ. , στην συνέχεια έβγαλαν τον όρο ΄΄ Επιβατικά ΄΄, και άρα σημαίνει ότι περιλαμβάνει όλα τα οχήματα συμπεριλαμβανομένων και τα δίκυκλα, χωρίς να μας ενημερώσει κάποιος υπεύθυνος, παρόλο που στο Υπουργείο Μεταφορών  αντιπροσωπεία του Συλλόγου μας είναι δυο φορές την εβδομάδα.

Έκριναν όμως σωστό να ενημερώσουν τον ΣΕΕΑ , (Σύνδεσμος των αντιπροσωπειών) και όχι τον ΣΕΕΔΑ ( Σύλλογος των εισαγωγέων μεταχειρισμένων Δικύκλων).

Στο Άρθρο 46 σελ.12 ΄΄ Βεβαιώσεις Οχημάτων ΄΄ αναγράφονται αναλυτικά οι προτάσεις του Υπουργού Μεταφορών που επικεντρώνονται επιγραμματικά

Α)ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗΣ  που να πιστοποιεί :

α) Μοντέλο- έκδοση-παραλλαγή

β)το έτος πώλησης και το γνήσιο του αριθμού πλαισίου και κινητήρα, ο κυβισμός, ο χρωματισμός και η κατηγορία του οχήματος

γ) ο έξτρα εξοπλισμός

δ) η αντιρρυπαντική τεχνολογία εκ κατασκευής

ε) Ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα και ποιες εκκρεμούν

στ) οι πλέον σύγχρονες καταχωρημένες πληροφορίες οδομέτρου από τη μηχανογραφική βάση του εργοστασίου

Β) Β) ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης που να αναφέρει :

α) πότε έπρεπε να γίνουν οι έλεγχοι, πότε έγιναν και ποιοι εκκρεμούν

β) ποιοι ήταν επιτυχείς, ποιοι όχι και γιατί

γ) πόσα χλμ είχε το όχημα σε κάθε έλεγχο

Γ)  Βεβαίωση της αρχής που εξέδωσε την ξένη άδεια κυκλοφορίας, η οποία περιλαμβάνει :

α) Την έγκριση τύπου που ταξινομήθηκε το όχημα

β) τα στοιχεία κυβισμού, εκπομπών CO2 και οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που καλύπτει το όχημα

γ) Την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης του οχήματος

δ) Τον προηγούμενο ιδιοκτήτη

Όσα αναγράφονται στην άδεια δεν χρειάζονται να αναγράφονται στην βεβαίωση

Οι παραπάνω βεβαιώσεις πρέπει να είναι γνήσια μεταφρασμένες

Εάν δεν προβλέπεται κάποια βεβαίωση από τις παραπάνω ( από το Κράτος που εισάγεται το όχημα) σχετική βεβαίωση από την Αρμόδια Αρχή

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2

ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΛΩΝΙΣΜΟ

Εκτός από τα άλλα δικαιολογητικά , η βεβαίωση της παρ.1 ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ α)

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 3

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΤΧ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ

Α)Εκτός από τα άλλα δικαιολογητικά η Υποβολή όλων των ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ της παρ. 1

Β)Και ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ του ΑΓΟΡΑΣΤΗ ότι έχει λάβει γνώση όλων των στοιχείων των παραπάνω βεβαιώσεων

Γ) δελτίο ΚΤΕΟ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Για τα οποία δεν έχουν εφαρμοστεί οι διατάξεις από τις παραγράφους 2 και 3, πρέπει να προσκομιστεί εκτός των άλλων δικαιολογητικών η Υποβολή

των ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ της παραγρ. 1 των περιπτώσεων α) και β)

 

Α παράγραφο, καθιστά τις αντιπροσωπείες ΄΄ αστυνομικό΄΄ και φερέγγυο μέσο , ώστε να πιστοποιήσει την γνησιότητα ενός Ευρωπαϊκού αγαθού ή μιας συναλλαγής που έχει περάσει από όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Ε.Ε. και τον εισαγωγέα – έμπορο , σαν τον ΄΄ φθηνό συγγενή ΄΄ που πρέπει να ζει, να εργάζεται υπό την ομπρέλα των αντιπροσωπειών , των ανταγωνιστών του ( αυτών που με πλαστές εγκρίσεις τύπου, κατά καιρούς έχουν έρθει αντιμέτωπες με υπέρογκα πρόστιμα ), καθαρά αντίθετο προς τις ιδρυτικές συνθήκες της Ε.Ε. και παραβίαση των όρων περί ελεύθερου ανταγωνισμού και ελεύθερης διακίνησης των αγαθών μεταξύ της Ε.Ε.

Β παράγραφο, βάζει τον έμπορο –εισαγωγέα σε μια αναζήτηση χαρτιών , σε ένα κυκεώνα γραφειοκρατίας , που ακόμα και να είναι δυνατόν να μαζέψει όλα αυτά τα χαρτιά( τις πιο πολλές φορές δεν είναι , γιατί τα ΚΤΕΟ δεν συνδέονται μεταξύ τους, και προσκομίζει απλώς μια βεβαίωση ότι δεν προβλέπεται από την Αρμόδια Αρχή ), θα αναλώνεται και θα σπαταλά χρόνο στην γραφειοκρατία και όχι στην ουσία , που είναι η επιλογή ενός δικύκλου σε άριστη κατάσταση.

Γ παράγραφο βεβαίωση γραφειοκρατικού τύπου . Υπάρχει σχετική οδηγία της Ε.Ε όπου όλες οι άδειες κυκλοφορίας έχουν εναρμονιστεί και είναι ίδιες,

Οπότε οποιοδήποτε άλλο χαρτί ή Βεβαίωση είναι πλεονασμός και αποσκοπεί στην εδραίωση της γραφειοκρατίας ή σε αδιαφανείς διαδικασίες.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2 και 3  για τον Τελωνισμό και την Ταξινόμηση των οχημάτων ισχύουν ακριβώς τα ίδια σχετικά με  τις Βεβαιώσεις που θέλουν να είναι απαραίτητο δικαιολογητικό.

Και ειδικά για την Υπεύθυνη Δήλωση από τον αγοραστή ( παράγρ.3 για την Ταξινόμηση όλων των οχημάτων ) ότι έχει λάβει γνώση όλων των στοιχείων που αναφέρονται στις Βεβαιώσεις , είναι σαν το Κράτος να αποποιείται την περαιτέρω ευθύνη και να την μεταφέρει εξολοκλήρου στον αγοραστή που αφού υπέγραψε την Υπεύθυνη Δήλωση  έχει την ευθύνη της αγοροπωλησίας, των όρων αυτής και την εκμετάλλευση του αν κάποιος επιτήδειος έχει μεσολαβήσει στην αγοραπωλησία .

( π.χ. εάν κάποιος δεν έχει την ικανότητα να καταλάβει ή να κατανοήσει την Υπεύθυνη Δήλωση , δεδομένου ότι δεν αγοράζουν όλοι Mercedes 2016 μοντέλο, αλλά υπάρχουν πολλοί που θα αγοράσουν Φ.Ι.Χ. αγροτικό 2000 μοντέλο, με το που θα υπογράψει την Υπεύθυνη δήλωση , θα είναι έρμαιο προς εκμετάλλευση στα χέρια κάποιου επιτήδειου )

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Για την επιπλέον Βεβαίωση της αντιπροσωπείας.

Ζητάει το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ την νομιμοποίηση των πράξεων του , που τα στελέχη του στα Τμήματα Συγκοινωνιών υπέγραφαν και έκαναν έλεγχο.

Αντί να διδαχτούμε και να απολαύσουμε  από την Ε.Ε. την απλούστευση των διαδικασιών και το ελεύθερο εμπόριο , καταφεύγουμε σε γραφειοκρατικά ΄΄τερτίπια ΄΄, που έχουν σαν αποτέλεσμα ή το κλείσιμο των καταστημάτων ( λόγω αδυναμίας συγκέντρωσης των χαρτιών ) ή το γραφειοκρατικό παρανάλωμα.

Προφανώς και υπάρχουν έμποροι που δρουν με αθέμιτα μέσα κατά του καταναλωτή και για δικό τους συμφέρον ( γύρισμα χλμ, αξιοπιστία οχήματος κλπ), όπως άλλωστε έχει καταγγείλει ο Σύλλογος μας σε συνάντηση με τις Τεχνικές Υπηρεσίες και σε σχετικό μας έγγραφο αναφέρουμε <<Αφουγκραζόμαστε τις απαιτήσεις και τα προβλήματα της αγοράς γιατί είμαστε μέρος αυτής και ο Σύλλογος είναι αρωγός και στηρίζει όποιον έλεγχο το Υπουργείο Μεταφορών κρίνει απαραίτητο, καθώς έχει και συγκεκριμένες λύσεις σε πάγια προβλήματα των καταναλωτών( π.χ. γύρισμα χλμ , αξιοπιστία οχήματος. κλπ). Σκοπός μας είναι μια υγιή αγορά με σχέση εμπιστοσύνης καταναλωτή – εμπόρου. Οι λύσεις μπορούν να δοθούν μόνο από ανθρώπους που είναι μέσα στην αγορά και είναι μέρος αυτής. αρ.πρ. 18613 >>

Βέβαια οι προσυπογράφοντες , όχι μόνο δεν μας ρώτησαν, αλλά ούτε καν μας κάλεσαν κατά την συζήτηση στη Βουλή σαν εξωκοινοβουλευτικός φορέας,  άμεσα ενδιαφερόμενος  και αρκέστηκαν να πάρουν τις αποφάσεις τους από το γραφείο τους ή συμβουλευόμενοι μονομερώς τους ανταγωνιστές μας. Έτσι όμως προφανώς δεν θα έχουμε δίκαιη λύση , αφενός γιατί δεν λαμβάνουν υπόψη τους όλες τις απόψεις και προτάσεις  από όλους τους φορείς, και αφετέρου γεννώνται εύλογα αμφιβολίες περί αδιαφανών διαδικασιών και απροκάλυπτης μεροληψίας εναντίον εμάς.

Αν ο Υπουργός Μεταφορών θεωρεί ότι όλοι ή η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων – εισαγωγέων είναι απατεώνες ή ότι λειτουργούν με αθέμιτα μέσα, τότε να προχωρήσει σε άμεσο κλείσιμο των καταστημάτων μας , αν θεωρεί ότι υπάρχουν κάποια μεμονωμένα περιστατικά που λειτουργούν με αθέμιτα μέσα, τότε είναι υποχρεωμένος να προστατεύσει τους υπόλοιπους υγιείς επαγγελματίες ( και να αφήσει την λογική πονάει χέρι – κόψει χέρι ) και προφανώς τους καταναλωτές.

Υπάρχουν μηχανισμοί που έχει προβλέψει η Ε.Ε. για την προστασία του καταναλωτή και κατ’επέκταση των κατά πλειοψηφία υγιών επαγγελματιών,

όπως ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 524/2013 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ της 21ης Μαΐου 2013  για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2006/2004 και της οδηγίας 2009/22/ΕΚ (κανονισμός για την ΗΕΚΔ) που αναφέρει ενδεικτικά  << Σύμφωνα με το άρθρο 26 παράγραφος 2 ΣΛΕΕ, η εσωτερική αγορά περιλαμβάνει έναν χώρο χωρίς εσωτερικά σύνορα, στον οποίο εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών. Για να έχουν οι καταναλωτές εμπιστοσύνη στην εσωτερική αγορά και να επωφελούνται από την ψηφιακή της διάσταση, πρέπει να έχουν πρόσβαση σε απλούς, αποτελεσματικούς, γρήγορους και χαμηλού κόστους τρόπους επίλυσης των διαφορών που ανακύπτουν από την ηλεκτρονική πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία όταν οι καταναλωτές προβαίνουν σε διασυνοριακές αγορές.>> και συνεχίζει

<<Ο κατακερματισμός της εσωτερικής αγοράς παρεμποδίζει τις προσπάθειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης. Εξάλλου, οι διαφορές όσον αφορά την ύπαρξη, την ποιότητα και τη διάδοση απλών, αποτελεσματικών, γρήγορων και χαμηλού κόστους τρόπων επίλυσης διαφορών από την πώληση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών σε ολόκληρη την Ένωση αποτελούν εμπόδιο εντός της εσωτερικής αγοράς που υπονομεύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των εμπόρων στις διασυνοριακές αγοραπωλησίες.>>

Και η ΟΔΗΓΊΑ 2013/11/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ  ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΊΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ της 21ης Μαΐου 2013 για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2006/2004 και της οδηγίας 2009/22/ΕΚ η οποία αναφέρει συγκεκριμένα :

<<Το άρθρο 169 παράγραφος 1 και το άρθρο 169 παράγραφος 2 στοιχείο α) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) προβλέπουν ότι η Ένωση πρέπει να συμβάλλει στην επίτευξη υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών με μέτρα που θεσπίζει σύμφωνα με το άρθρο 114 ΣΛΕΕ. Το άρθρο 38 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβλέπει ότι οι πολιτικές της Ένωσης πρέπει να διασφαλίζουν υψηλό επίπεδο προστασίας του καταναλωτή.>> και συνεχίζει στην 2η , 3η ,4η και 5η παράγραφο σελ. 1

<<Σύμφωνα με το άρθρο 26 παράγραφος 2 ΣΛΕΕ, η εσωτερική αγορά περιλαμβάνει χώρο χωρίς εσωτερικά σύνορα μέσα στον οποίο εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών. Η εσωτερική αγορά θα πρέπει να παρέχει στους καταναλωτές προστιθέμενη αξία υπό μορφή καλύτερης ποιότητας, μεγαλύτερης ποικιλίας, λογικών τιμών και υψηλών προτύπων ασφάλειας για τα αγαθά και τις υπηρεσίες, στοιχεία που θα προωθήσουν ένα υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών. Ο κατακερματισμός της εσωτερικής αγοράς βλάπτει την ανταγωνιστικότητα, την ανάπτυξη και την απασχόληση στην Ένωση. Η εξάλειψη των άμεσων και έμμεσων εμποδίων στην εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωσή της Η εξασφάλιση της πρόσβασης σε απλούς, αποτελεσματικούς, γρήγορους και χαμηλού κόστους τρόπους επίλυσης των εγχώριων και διασυνοριακών διαφορών που ανακύπτουν από την πώληση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών θα ωφελήσει τους καταναλωτές και συνεπώς θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη τους στην αγορά. Η πρόσβαση θα πρέπει να ισχύει τόσο για τις ηλεκτρονικές όσο και για τις μη ηλεκτρονικές συναλλαγές, ιδίως όταν οι καταναλωτές πραγματοποιούν διασυνοριακές αγορές.. Η εναλλακτική επίλυση διαφορών (ΕΕΔ) προσφέρει εύκολη, γρήγορη εξωδικαστική επίλυση των διαφορών που αναφύονται μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων.>>

Δεν μπορεί ένας ΄΄ κακός ΄΄ έμπορος στην Γερμανία να τρέμει την Αστυνομία και τις Ευρωπαϊκές Επιτροπές ενώ στην Ελλάδα δεν μας δίνουν την ευκαιρία να τα γνωρίζουμε .

Δεν μπορεί το επίσημο Κράτος να βάζει τον έμπορο-εισαγωγέα να κάνει τους ελέγχους που το Κράτος είναι υποχρεωμένο να κάνει για να προστατεύσει τους καταναλωτές και τους υγιής επιχειρηματίες κατ΄επέκταση, από περιθωριακούς μετρημένους στα δάχτυλα απατεώνες.

Δεν μπορεί ολόκληρη η αγορά να παίρνει στροφή και να εναρμονίζεται στους κακούς επιχειρηματίες .

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή οδηγία 168/2013 << η εσωτερική αγορά θα πρέπει να βασίζεται σε διαφανείς, απλούς και συνεπείς κανόνες που παρέχουν νομική βεβαιότητα και σαφήνεια, από τους οποίους μπορούν να επωφελούνται εξίσου οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές>>.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ :

To Υπουργείο με το συγκεκριμένο Άρθρο, και με τους παραπάνω ισχυρισμούς μας ,

Α) Παραβιάζει τις Ιδρυτικές συνθήκες της Ε.Ε. περί ελεύθερης αγοράς και ελεύθερης διακίνησης των αγαθών βάζοντας δυσμενείς όρους προς την πλευρά των εισαγωγέων μτχ οχημάτων

Β) Αν ισχύσει όπως έχει το συγκεκριμένο Άρθρο, τα καταστήματα θα κλείσουν και το εμπόριο των μτχ οχημάτων θα περάσει μονομερώς στα χέρια των εταιρειών Leasing, όπου θα υπάρχει έλεγχος των τιμών και χαλιναγώγηση της αγοράς, ΑΡΑ και παραβίαση της αρχής του Ν.3959/2011  Προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού

Γ) έρχεται σε αντίθεση με τις βασικές αρχές  και την γενική πολιτική της Ε.Ε. :

α) απέναντι στην παγκοσμιοποίηση , στον έλεγχο και στην ‘τιθάσευση ‘ της , μέσω του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), έτσι ώστε να την χρησιμοποιήσουμε για το καλό των καταναλωτών( ανταγωνισμός , φθηνά και ποιοτικά προϊόντα ), των επιχειρήσεων ( άνοιγμα των ανεπτυγμένων αγορών) και συνεπώς του Κράτους ( ανάπτυξη μέσω των μεμονωμένων κλάδων του εμπορίου )

β) Στην εφαρμογή κοινής πολιτικής

Δ)  Η όλη λογική μας γυρίζει χρόνια πίσω , όταν δεν υπήρχαν ελεγκτικοί μηχανισμοί , δεν υπήρχε internet, δεν υπήρχε διασταύρωση στοιχείων,

Και είναι όλη ένας μοιρολατρισμός και μια οπισθοδρόμηση στις πρακτικές του παρελθόντος, στις αδιαφανείς συμφωνίες ( όταν ο κ. Υπουργός σε ομιλίες του αναλώνει το 80% σε ΄΄ κακώς κείμενα ΄΄ του παρελθόντος , και στην αποτελεσματική του πολιτική με την οποία καταπολεμεί την αδιαφάνεια και τις μίζες του παρελθόντος)

Ε) Ο Κρατικός Μηχανισμός το 2018, οφείλει να είναι φιλικός και αποτελεσματικός στις επιχειρήσεις ,  στην σωστή, απλή και δημιουργική λειτουργία της αγοράς ενώ πρέπει να είναι αμείλικτος προς τις επιχειρήσεις που λειτουργούν παράνομα ή χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα ( έτσι θα προστατεύσει τις υγιείς επιχειρήσεις και φυσικά τους καταναλωτές) , με την ενεργοποίηση των ένδικων μέσων , μηχανισμών και λειτουργιών της Ε.Ε. και σε συνδυασμό με την αμεσότητα της δικαιοσύνης , την αποτελεσματικότητα και βεβαιότητα των ποινών , σίγουρα θα εξαλειφθούν φαινόμενα εξαπάτησης του καταναλωτή , γιατί απλά θα δουν ότι το Κράτος λειτουργεί με ορθή και ίσια νοοτροπία .

ΣΤ) Οι βεβαιώσεις , ο χρόνος και το κόστος είναι μόνο στα χαρτιά και στις υποθέσεις του Υπουργείου( έχει καταθέσει μέλος του Συλλόγου μας στην BMW motorad στην Ελλάδα, σχετική αίτηση που ζητά τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε μοτοσικλέτα στις 6/2 , και ακόμα  δεν έχει καμιά απάντηση, και το κόστος είναι 100euro, ενώ στην Γερμανία είναι δωρεάν) . Αν το Υπουργείο είναι σίγουρο για το κόστος των 20 euro, και το χρονικό διάστημα των 15 ημερών, ας ιδρύσει ανάλογο τμήμα από αρμόδιο προσωπικό , να ζητά αυτό τις βεβαιώσεις όπου αυτό νομίζει , να χρεώνει τον υπόχρεο 100 euro και να κρατά το υπόλοιπο του τιμήματος ώστε να επενδύσει όπου αυτό νομίζει σωστό.

Ζ) Τα μέλη του Συλλόγου μας εισάγουν μεταχειρισμένα μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες, απευθύνονται σε χαμηλής οικονομικής επιφάνειας άτομα ( που δεν έχουν την οικονομική άνεση να αγοράσουν καινούργιο δίκυκλο), ουδέποτε έχουμε απασχολήσει Τελωνειακές Αρχές για παραπτώματα, πίσω από εμάς βρίσκονται εκατοντάδες επαγγελματίες που προσπάθεια τους είναι να συντηρήσουν τις επιχειρήσεις τους και τις οικογένειες τους , πάντα νόμιμα.

Η) Στην Ε.Ε. οι διαδικασίες είναι απλές και δεν χρειάζονται τόσα έγγραφα για να πωληθεί ένα δίκυκλο.

     Αυτά που απαιτούνται είναι: α) Άδεια κυκλοφορίας

     β) Τελευταίο ΚΤΕΟ

     γ)  Παραστατικό Πώλησης ( Τιμολόγιο Αγοράς )

Το ίδιο ισχύει εάν η αγοροπωλησία γίνεται εντός ενός Κράτους μέλους ή αν πρόκειται να εξαχθεί το δίκυκλο σε άλλο Κράτος.

Θ) Εάν οι προϋποθέσεις που ισχυρίζεται το επίμαχο Άρθρο ισχύσουν στην εγχώρια αγορά ( λόγω της κοινής πολιτικής της Ε.Ε.

το αποτέλεσμα θα είναι να μην μπορούν να μεταβιβαστούν τα ήδη ταξινομημένα οχήματα.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ :

1) Η εσωτερική αγορά θα πρέπει να βασίζεται σε διαφανείς, απλούς και συνεπείς κανόνες που παρέχουν νομική βεβαιότητα και σαφήνεια, από τους οποίους μπορούν να επωφελούνται εξίσου οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές

2) Το Υπουργείο από εδώ και στο εξής , να καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς, καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων , να συζητάνε όλοι μαζί και έξω από προσωπικά συμφέροντα να γίνεται εποικοδομητικός διάλογος , με μοναδικό σκοπό την αρμονική και δίκαιη σχέση Κράτους-Φορέων-Καταναλωτών. Εμείς απευθυνόμαστε στους οικονομικά ασθενέστερους που δεν μπορούν να αγοράσουν καινούργιο δίκυκλο και εισάγουμε μεταχειρισμένα μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες, πάντα με εναρμονισμένα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

3) Οι  Βεβαιώσεις από τα ΚΤΕΟ, να αντικατασταθούν με το τελευταίο ΚΤΕΟ , το οποίο είναι και εφικτό

4) Δεν χρειάζεται καμιά βεβαίωση από τις αντιπροσωπείες , αλλά ακόμα και αν χρειαστεί , η Υπηρεσία Τμήματος του Υπουργείου Μεταφορών θα αναλαμβάνει να την παίρνει με κόστος 100 euro

5) Το υπουργείο θα κάνει διεξοδικούς και δειγματοληπτικούς ελέγχους και σε περίπτωση που αποδειχθεί άνομη πράξη από μέρους του εισαγωγέα να προχωρεί σε άμεση και βαριά ποινή( όπως κατάσχεση του οχήματος και ένα υπέρογκο  βέβαιο πρόστιμο, π.χ 20,000 euro)

6) To Υπουργείο θα αναλάβει να ενημερώσει τους καταναλωτές για τα δικαιώματα τους στις Ευρωπαϊκές Αρχές και την αμεσότητα αυτών.

7) Ο εισαγωγέας θα πρέπει να αναγράφει πάνω στην Α.Λ.Π τα χιλιόμετρα του οχήματος, έτσι ώστε να είναι άμεσα υπόλογος σε ενδεχόμενο δόλο

8) Έλεγχος των εισαγόμενων οχημάτων ανά ΑΦΜ. Ο κάθε αλλοδαπός που βρίσκεται στην Ελλάδα εισάγει οχήματα και τα πουλάει αφορολόγητα.

Ενεργοποίηση των Τελωνιακών μηχανισμών και παραπάνω από μια εισαγωγή οχήματος να αντιμετωπίζεται σαν εμπορία.

9) Ενεργοποίηση των 120 σημείων ελέγχου για τα αυτοκίνητα και 74 σημεία για τις μοτοσικλέτες από τα ΚΤΕΟ όπως προβλέπεται από το ΦΕΚ 87Β/12 , όπως αυτό εναρμονίστηκε με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες.

10) Τα δικαιολογητικά που αφορούν την ταξινόμηση των δικύκλων που εισάγονται στην χώρα μας να είναι τα εξής :

      α) Άδεια κυκλοφορίας

      β) Τελευταίο ΚΤΕΟ

      γ)  Παραστατικό Πώλησης ( Τιμολόγιο )

Όπως ισχύει και στην υπόλοιπη Ε.Ε.

 

Με τιμή

 

Σύνδεσμος- Εμπόρων –Εισαγωγέων- Μεταχειρισμένων – Δικύκλων

(Σ.Ε.Ε.Δ.Α)

 

ΣΕΕΜΔ: Επιτάφιος για τον κλάδο

Παράλληλα ο ΣΕΕΜΔ εξέδωσε και δελτίο τύπου στο οποίο αναφέρει χαρακτηριστικά ότι:

«Προτείνουμε η οδός Αναστάσεως να μετονομαστεί σε οδό Επιταφίου ενόψει των ημερών του Πάσχα και επιτέλους να είναι σύννομη με τα αποτελέσματα που θα φέρει το Νομοσχέδιο , που έχει πάει προς ψήφιση στην Βουλή, και για τον κλάδο των δικύκλων.

Έτσι θα μπορέσει ο Υπουργός και οι συνεργάτες του να είναι υπερήφανοι ότι η υπονόμευση του κλάδου μας επιτέλους έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα προς αυτούς , προς τους στενούς τους συνεργάτες , τον ΣΕΕΑ, και ότι εμείς κλείσαμε όλοι τα καταστήματα μας.

Επίσης θα μπορούσε το Μέγαρο του Υπουργείου Μεταφορών να μετονομαστεί σε Μέγαρο ‘’Happy hour’’, όπου πάλι θα είναι σύμφωνο με τις ενέργειες που κάνουν και ότι οι πολιτικοί υπάλληλοι ή δεν ξέρουν τι τους γίνεται, ή έντεχνα κρύβουν την αλήθεια.

Το γοητευτικό είναι ότι τους πληρώνουμε εμείς για να τα κάνουν αυτά!!!!!!!!!!

Όταν μέλος του Συλλόγου μας, ρώτησε αν τελικά το προς κατάθεση Νομοσχέδιο, αφορά τα δίκυκλα, του απάντησε αρμόδιος υπάλληλος ότι δεν γνωρίζει , αλλά έχουν γίνει πολλές αλλαγές και δεν ξέρει, αλλά μάλλον όχι…..

Υπενθυμίζουμε ότι το αρχικό σχέδιο ανέφερε Επιβατικά οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης που παραπέμπει εύλογα στα ΕΙΧ αυτοκίνητα, ενώ στην πορεία η λέξη ΄΄ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΄΄ εξαφανίστηκε….!!!! Αλλά κανείς δεν ήξερε…. Ακόμα και αν μέλη του Συλλόγου είναι 2 φορές την εβδομάδα στο Υπουργείο για άλλο θέμα που αφορά το Σύλλογο κανείς δεν ήξερε για να τους ενημερώσει.

Αντίθετα όμως, κάλεσαν τον ΣΕΕΑ ( τμήμα δικύκλων) σαν εξωκοινοβουλευτικό φορέα στη Βουλή για να υπερασπίσει τα συμφέροντα του ΣΕΕΔΑ.

Αυτοί ξέρουν καλύτερα……

Επίσης κατά αποκλειστικές πληροφορίες , μετά την ψήφιση του Νομοσχεδίου , ο κύριος Υπουργός ( με τον οποίο προσπαθούμε να συναντηθούμε 2 χρόνια και δεν μας έχει δεχτεί), θα προβεί σε εξονυχιστικές εξετάσεις στο Τεχνικό προσωπικό και αν αποδειχθεί ότι κάποιος δουλεύει παραπάνω από 10 λεπτά ημερησίως , ή αν υπάρχουν σοβαρές υπόνοιες γι αυτό , θα απομονωθεί στο Υπόγειο για να μην κολλήσει και τους υπόλοιπους και θα γράψει 100 φορές δεν θα το ξανακάνω προς παραδειγματισμό.

Επίσης θα ψηφιστεί δια νόμου με τον χαρακτήρα του ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ να εορτάζεται μια φορά κάθε έτος , η ψήφιση του Νομοσχεδίου, και κατ’ επέκταση το κλείσιμο των καταστημάτων μας, όπου θα είναι επίσημη Αργία, και θα έρχονται όλοι στις δουλειές τους ντυμένοι super ήρωες ( batman, Pullman, Spiderman και αντίστοιχα οι γυναίκες badmines ή ότι άλλο θέλουν αρκεί να το δηλώσουν.

Με τις υγείες μας

Υγ. αν βρεθεί κάποιος να πει ότι το Δελτίο Τύπου δεν είναι σοβαρό, θα τον παρακαλέσουμε να διαβάσει το Νομοσχέδιο πρώτα και το Διάβημα- Διαμαρτυρία του Συλλόγου μας . Εάν έχει παρόλα αυτά την ίδια άποψη, είμαστε στην διάθεση του να του λύσουμε όποια απορία ή να μας λιθοβολήσει ( εμάς που μπορεί τουλάχιστον)

Με τιμή

Σύνδεσμος- Εμπόρων –Εισαγωγέων- Μεταχειρισμένων – Δικύκλων

(Σ.Ε.Ε.Δ.Α)

 

Ο Πρόεδρος                                                        Ο Αντιπρόεδρος

 

 

Κωνσταντίνος Σάββας                                   Επαμεινώνδας Τσώλος