«Έμφραγμα» προκαλεί το κόστος εκτελωνισμού ασθενοφόρου!

Τα οχήματα ειδικής χρήσης εξαιρούνται από την φορολογία σε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη της ΕΕ εκτός από την… Ελλάδα! Στη χώρα μας τα ασθενοφόρα αντιμετωπίζονται σαν λιμουζίνες και οι κλινικές που τα χρησιμοποιούν αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ υψηλό Τέλος Ταξινόμησης αλλά και υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της φοροεπιδρομής του ελληνικού κράτους αποτελούν τα ασθενοφόρα! Στην Ελλάδα το κόστος εκτελωνισμού ενός τέτοιου οχήματος ειδικού σκοπού είναι αντίστοιχο μιας λιμουζίνας που κοστίζει πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ καθώς το Τέλος Ταξινόμησης είναι ανάλογο τόσο της Αξίας Λιανικής προ Φόρων όσο και των εκπομπών CO2 που ισχύει στα επιβατικά ΙΧ.

Το θέμα έχει προκύψει από τις αρχές του 2021 όποτε και τέθηκε σε ισχύ το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP το οποίο εκτόξευσε κυριολεκτικά τις μέσες εκπομπές CO2 όλων των οχημάτων συμπεριλαμβανομένων και των ασθενοφόρων.

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ασθενοφόρα είναι οι επαγγελματικά μοντέλα ειδικά διαμορφωμένα από τους κατασκευαστές ώστε να μεταφέρουν ασθενείς και να διαθέτουν όλο εκείνον τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να μπορούν να σώσουν ζωές.

Το ασθενοφόρο σαν όχημα ειδικής χρήσης έχει από μόνο του υψηλή Αξία Λιανικής προ Φόρων η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις ξεπερνά τις 60.000 ευρώ.

Στις 60.000 ευρώ θα πρέπει να προστεθεί ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 14.400 ευρώ και το Τέλος Ταξινόμησης που ξεπερνά τις 19.500 ευρώ! Δηλαδή αν κάποια ιδιωτική κλινική επιθυμεί να αποκτήσει ένα ασθενοφόρο τότε ο ιδιοκτήτης της θα πρέπει να καταβάλλει σχεδόν 94.000 ευρώ εκ των οποίων οι 19.500 ευρώ αφορούν στο Τέλος Ταξινόμησης καθώς υπολογίζεται όπως ακριβώς στα ΙΧ επιβατηγά!

Τώρα αν το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι τα ασθενοφόρα πρέπει να εκτελωνίζονται ως ΙΧ καθώς με αυτά κόβουν «βόλτες» οι ιδιοκτήτες τους μάλλον έχουν πέσει θύματα παραπληροφόρησης

Επίσης ακόμη κατηγορία οχημάτων που υπερφορολογείται είναι και οι νεκροφόρες οι οποίες επίσης εκτελωνίζονταν σαν ΙΧ επιβατηγά.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα ασθενοφόρα οχήματα και οι νεκροφόρες κατατάσσονται στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων (δασμολογική κλάση 87.03) και ως συνέπεια της κατάταξης αυτής είναι κατά τον τελωνισμό τους να εκδίδονται πιστοποιητικά ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων.

Για τα επιβατικά οχήματα, τα οποία εκ του πιστοποιητικού ταξινόμησης έχουν χαρακτηριστεί ασθενοφόρα ή νεκροφόρες, προκειμένου να ταξινομηθούν και να λάβουν άδεια κυκλοφορίας, επί της χορηγούμενης άδειας κυκλοφορίας στη στήλη είδος οχήματος θα αναγράφεται η λέξη “επιβατικόν” αντί φορτηγού, σύμφωνα με το πιστοποιητικό ταξινόμησης, στον δε τύπο του οχήματος, νεκροφόρα ή ασθενοφόρο, αντίστοιχα.

Κατόπιν των ανωτέρω, για τα επιβατικά οχήματα τα οποία από το πιστοποιητικό ταξινόμησής τους έχουν χαρακτηριστεί ασθενοφόρα ή νεκροφόρες, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους, σύμφωνα και με τις νεότερες νομοθετικές ρυθμίσεις του άρθρου 17 του Ν. 3888/2010 και του άρθρου 35 του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α΄), οι οποίες εφαρμόζονται για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και του 2012 και επόμενων ετών αντίστοιχα.

Ωστόσο μετά από την αντίδραση των ιδιοκτητών γραφείων Τελετών τα Τέλη Κυκλοφορίας στις νεκροφόρες και στα ασθενοφόρα άλλαξαν και ανέρχονται σε 300 ευρώ