Έλληνας ιδιοκτήτης VW απαιτεί 7.500 ευρώ λόγω… dieselgate

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Μπαράζ αγωγών ξεκινούν να καταθέτουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του ομίλου VW στην Ελλάδα εναντίον του εργοστασίου, της εισαγωγικής αλλά και των εξουσιοδοτημένων εμπόρων για το σκάνδαλο Dieselgate που αφορά πολλές χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του γερμανικού ομίλου στην Ελλάδα.

Οι μάρκες των αυτοκινήτων στα οποία έχει χρησιμοποιηθεί το παράνομο λογισμικό είναι η VW, Audi, Seat, Skoda και Porsche και οι ιδιοκτήτες τους έχουν ήδη κληθει από τις εισαγωγικές εταιρείες ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες που ορίζει το εργοστάσιο.

Ωστόσο κάποιοι ιδιοκτήτες θεωρούν ότι το εργοστάσιο τους εξαπάτησε και προβαίνουν σε μηνύσεις και αγωγές διεκδικώντας αποζημιώσεις καθώς το αυτοκίνητο που έχουν αγοράσει δεν είναι αυτό που δεσμεύθηκε να τους παραδώσει ο πωλητής.

H αγωγή που έχει το movenews.gr στη διάθεσή του έχει κατατεθεί από το δικηγορικό γραφείο του Σωκράτη Παπαχατζή και συνεργατών, για λογαριασμό εντολέα του, κατά της γερμανικής εταιρείας Volkswagen AG, της εταιρείας εισαγωγής και διανομής αυτοκινήτων Volkswagen στην Ελλάδα Kosmocar Α.Ε και της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Volkswagen Auto Marin Α.Ε. σχετικά με το γνωστό σκάνδαλο της τοποθέτησης παράνομου λογισμικού στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen, το οποίο προκάλεσε ζημία σε εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους αυτοκίνητων παγκοσμίως.

Μάλιστα σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Παπαχατζής στο movenews.gr: «Η αδικοπρακτική ευθύνη των εμπλεκόμενων εταιρειών είναι αυτονόητη και επαρκώς θεμελιωμένη, ενώ τις επόμενες ημέρες ακολουθεί η κατάθεση αγωγών δεκάδων ιδιοκτητών αυτοκινήτων Skoda και Seat, οι οποίοι, ομοίως με τους κατόχους αυτοκινήτων Volkswagen, φέρουν τον επίμαχο τύπο πετρελαιοκινητήρα EA 189 και έχουν υποστεί μεγάλη ζημία από την υπόθεση του παράνομου λογισμικού».

Η αγωγή

Η αγωγή που έχει το movenews.gr στη διάθεσή του αφορά σε ιδιοκτήτη VW, ο οποίος ζητά από την Volkswagen AG, την Kosmocar αλλά και την Α. Μαρινάτος ΑΕ αποζημίωση ύψους 5.500 ευρώ ως θετική ζημία και επιπλέον 2.000 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης, ήτοι συνολικό ποσό των 7.500 ευρώ με το νόμιμο τόκο υπερημερίας αυτού από την επόμενη της επίδοσης της αγωγής και μέχρι την πλήρη και ολοσχερή εξόφλησή του.

Σύμφωνα με την αγωγή του ιδιοκτήτη του οχήματος VW επισημαίνεται ότι:

Το όχημα είχε εφοδιαστεί με κακόβουλο λογισμικό προκειμένου να παραπλανώνται οι εποπτικές αρχές κατά τον έλεγχο των συγκεκριμένων οχημάτων.

Δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις Euro5.

Είχε εκπομπές διοξειδίου του αζώτου  πολλαπλάσιες από τις κατά νόμο προβλεπόμενες και δη από 10 έως 40 φορές περισσότερες από ελάχιστες.

Η απόκλιση αυτή θέτει το αυτοκίνητο εκτός ορίων εκπομπών Euro5 και εξαιτίας αυτής της απόκλισης το όχημα δεν θα έπρεπε να λάβει έγκριση τύπου ήτοι να ταξινομηθεί και να πωληθεί στην Ελλάδα ως καινούριο.

Από την συμπεριφορά τους αυτή οι εναγόμενοι αποκόμισαν πολλαπλά οικονομικά οφέλη στον κέρδος τους από τη πώληση του οχήματος με τον κινητήρα ΕΑ 189, είτε αυτό ήταν κέρδος κατασκευαστή, είτε κέρδος διανομέα/πωλητή.

Επίσης, ο ιδιοκτήτης του VW αναφέρει στην αγωγή του ότι το παράνομο λογισμικό προφανώς δεν τοποθετήθηκε από μόνο του στο όχημα αλλά εγκαταστάθηκε με πρόθεση από το εργοστάσιο προκειμένου να αποφύγει την εφαρμογή των διατάξεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Η διαδικασία κατάθεσης των προτάσεων για τους διαδίκους είναι 100 ημέρες από την κατάθεση της αγωγής.