Eξουσιοδοτημένοι έμποροι Vs Εταιρείες ενοικίασης: Σημειώσατε «2»!

man in suit holding a signboard with the word leasing written in it, with a black car in the background

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Η ραγδαία αύξηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων σε εταιρείες ενοικιάσεων αλλά και χρονομισθωτικές στάθηκε η αφορμή για να «επαναστατήσουν» οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι σχεδόν όλων των δικτύων καθώς από τη μία μεριά δεν τους «επιτρέπεται» η πώληση εταιρικών οχημάτων ενώ από την άλλη μεριά αντιλήφθηκαν πως οι εκπτώσεις που κάνουν κάποιες εισαγωγικές στις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης κυμαίνονται έως και 7.000% υψηλότερες από τις προμήθειες που λαμβάνουν.

Ειδικότερα το movenews.gr έχει στη διάθεσή του τιμοκαταλόγους που έχουν αποστείλει οι εισαγωγικές εταιρείες προς εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης αυτοκινήτων οι οποίες είναι χαμηλότερες έως και 7.800 ευρώ από τις αντίστοιχες τιμές λιανικής που αναγράφουν στους επίσημους τιμοκαταλόγους τους!

Ωστόσο στα ίδια ακριβώς αυτοκίνητα που πουλάνε οι εξουσιοδοτημένοι έμποροί τους οι προμήθειες ξεκινούν από μόλις 120 ευρώ ανά όχημα και βέβαια δεν τους «επιτρέπουν» να πωλούν αυτοκίνητα σε εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης καθώς οι τιμές πώλησης που δίνουν είναι «απαγορευτικά» υψηλές.

Από την άλλη μεριά βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε πως υπάρχουν και κάποιες εισαγωγικές που δίνουν έως και 7% προμήθεια στο επίσημο δίκτυό τους επί της εργοστασιακής αξίας που όμως είναι πολύ χαμηλή αλλά σίγουρα υψηλότερη από την αντίστοιχη των 120 ευρώ που δίνουν κάποιες άλλες εταιρείες…

Επίσης οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι για να πετύχουν μια πώληση καινούριου ΙΧ δεν διστάζουν να δώσουν και δώρα στον υποψήφιο πελάτη για να τον δελεάσουν με αποτέλεσμα να μειώνουν περαιτέρω το ελάχιστο κέρδος τους.

Βέβαια τελευταία στην αγορά υπάρχει και κάποιος επίσημο έμπορος που διαθέτει μεγάλο μερίδιο αγοράς στη λιανική από πολλές μάρκες αυτοκινήτων ο οποίος πουλά τα καινούρια αυτοκίνητα πολύ φθηνότερα από τους υπόλοιπους εξουσιοδοτημένους εμπόρους και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς δύο είναι οι πιθανές εξηγήσεις. Η πρώτη εστιάζεται στο γεγονός πως με αυτό τον τρόπο ο εξουσιοδοτημένος έμπορος «γυρίζει» τα μετρητά από εταιρεία σε εταιρεία και γράφει μεγάλους τζίρους ώστε να διαπραγματεύεται με καλύτερους όρους τον υψηλό δανεισμό που έχει στις τράπεζες. Και η δεύτερη κάνει λόγο για παροχή υψηλότερων προμηθειών από τις εισαγωγικές προς τον συγκεκριμένο εξουσιοδοτημένο έμπορο εξαιτίας των υψηλών πωλήσεων.

Αν συνεχιστεί πάντως η συγκεκριμένη κατάσταση οι υπόλοιποι εξουσιοδοτημένοι έμποροι που ανήκουν στα δίκτυα που βρίσκεται και εκείνος θα κλείσουν πολύ σύντομα καθώς δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις μειωμένες τιμές που δίνει εκείνος στην αγορά λιανικής.

Οταν όμως μείνει μόνο εκείνος οι εισαγωγικές θα αντιληφθούν πως μια τέτοια κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους από όλες τις πλευρές καθώς δεν θα έχουν άλλους εξουσιοδοτημένους εμπόρους και θα είναι δύσκολο να αρνηθούν στις διευκολύνσεις εξόφλησης που θα τους ζητά.

Αν βέβαια «σκάσει» στο τέλος ο συγκεκριμένος εξουσιοδοτημένος έμπορος τότε θα τρέχουν και δεν θα φθάνουν ούτε οι εισαγωγικές που συνεργάζονται μαζί του αλλά ούτε και οι τράπεζες που του έχουν δανείσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ελπίζουμε η «φούσκα» να μη σκάσει γιατί θα δημιουργηθεί ένα απίστευτο ντόμινο στην αγορά…

Η αποκάλυψη

Το θέμα των μεγάλων εκπτώσεων που δίνουν οι εισαγωγικές εταιρείες προς τις εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομισθωτικές αποκαλύφθηκε όταν ένας εξουσιοδοτημένος έμπορος θέλησε να προμηθεύσει ένα φίλο του επιχειρηματία με 40 εταιρικά αυτοκίνητα. Ο αντιπρόσωπος έκοψε όλη την προμήθειά του από τα αυτοκίνητα και του έδωσε την καλύτερη προσφορά που μπορούσε να του κάνει. Ωστόσο η απόκτηση των οχημάτων έπρεπε να γίνει μέσω κάποιας εταιρείας χρονομίσθωσης με αποτέλεσμα ο εξουσιοδοτημένος έμπορος να στείλει εκεί την προσφορά του. Προς μεγάλη του έκπληξη αντιλήφθηκε πως η εισαγωγική εταιρεία που ανήκει ο συγκεκριμένος εξουσιοδοτημένος έμπορος είχε δώσει τιμοκατάλογο στην εταιρεία χρονομίσθωσης με εκπτώσεις από 1.200 ευρώ έως και 7.800 ευρώ με αποτέλεσμα η εισαγωγική να έχει αποκλείσει από τις εταιρικές πωλήσεις ολόκληρο το επίσημο δίκτυό της!

Αυτός άλλωστε είναι και ο πραγματικός λόγος που κανένας εξουσιοδοτημένος έμπορος δεν πουλά απευθείας σε εταιρείες ενοικίασης και χρονομισθωτικές αυτοκίνητα καθώς οι εισαγωγικές που ανήκουν τους έχουν «αποκλείσει» από την συγκεκριμένη αγορά.

Εκπτώσεις έως 8.000 ευρώ

Οι εκπτώσεις που δίνουν οι εισαγωγικές εταιρείες στις εταιρείες ενοικίασης ΙΧ και τις χρονομισθωτικές ξεκινούν από τα 1.200 ευρώ επί των τιμοκαταλόγων λιανικής και να φανταστεί κανείς πως αφορούν σε οχήματα που διατίθενται με τιμές κάτω των 8.000 ευρώ.

Στη συνέχεια όσο αυξάνεται η τιμή λιανικής τόσο υψηλότερη είναι και η έκπτωση που δίνουν οι εισαγωγικές.

Ειδικότερα μοντέλο με κινητήρα 1.000 κ.εκ. με τιμή εκκίνησης πλησίον των 8.000 ευρώ οι εκπτώσεις προς τις εταιρείες ξεκινά από τα 1.200 ευρώ ενώ για τις εταιρείες Rent A Car ανέρχονται σε πάνω από 1.800 ευρώ!

Για το συγκεκριμένο μοντέλο οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι ως προμήθεια εισπράττουν 120 ευρώ…

Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων που αφορούν οχήματα με κινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρων οι εκπτώσεις ξεκινούν από τις 3.500 ευρώ και φθάνουν έως και τις 4.400 ευρώ.

Η προμήθεια των εξουσιοδοτημένων εμπόρων για τα συγκεκριμένα μοντέλα κυμαίνεται στα 200 ευρώ!

Στην κατηγορία των μεσαίων και μεγαλύτερων μοντέλων οι εκπτώσεις προς τις εταιρείες αλλά και Rent A Car ξεκινούν από τις 4.200 ευρώ και ξεπερνούν τις 8.000 ευρώ.

Οι προμήθειες πώλησης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων από εξουσιοδοτημένους εμπόρους ξεκινούν από τα 450 ευρώ και φθάνουν έως και τα 1.600 ευρώ!

Φόβος και τρόμος…

Οταν κάποιες εισαγωγικές έχουν δημιουργήσει έναν τέτοιο μηχανισμό που δεν επιτρέπουν στους εξουσιοδοτημένους εμπόρους τους να πωλούν αυτοκίνητα σε εταιρείες ενοικίασης και χρονομισθωτικές εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί δεν αντιδρούν; Η απάντηση είναι απλή. Φοβούνται μη τυχόν τους πετάξουν έξω από το επίσημο δίκτυο και χαθούν οι επενδύσεις εκατομμυρίων που έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια!

Ωστόσο οι περισσότεροι από τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους έχουν αντιληφθεί πως οι προμήθειες που εισπράττουν από τις εισαγωγικές είναι ψίχουλα και σε συνδυασμό με την κατάρρευση των πωλήσεων αλλά και την δραματική μείωση των διελεύσεων στα συνεργεία και φανοποιεία είναι θέμα χρόνου να οδηγηθούν μόνοι τους εκτός δικτύου εξαιτίας των χρεών!

Οσοι πάλι χαίρονται που κλείνουν κάθετες μονάδες που βρίσκονται πλησίον τους και βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της ίδιας εισαγωγικής καλό θα ήταν να σκεφτούν περισσότερο ώριμα καθώς το επόμενο λουκέτο μπορεί να μπει στην δική τους επιχείρηση…

Αλλωστε όταν κάποιες εισαγωγικές έχουν δημιουργήσει ένα τέτοιο περιβάλλον αθέμιτου ανταγωνισμού στους εξουσιοδοτημένους εμπόρους τους είναι προφανές ότι δεν τους ενδιαφέρει με πόσους επίσημους dealers θα μείνουν στην Ελλάδα!