Εκρηκτική άνοδος των κλήσεων για οδική βοήθεια!

Το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων στην ΕΕ είναι γνωστό όπως επίσης είναι γνωστό ότι η κίνηση πλέον έχει επανέλθει στα φυσιολογικά προ-κορωνοϊού επίπεδα.

Η αύξηση της κίνησης όμως προκαλεί δυσλειτουργίες και βλάβες στα παλαιά και ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα και σύμφωνα με έρευνα της Pricefox έχει καταγραφεί εκρηκτική άνοδος των κλήσεων για οδική βοήθεια από ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων.

Επτά ημέρες χαμένες στο μποτιλιάρισμα. Περίπου 2 εκατ. οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Πάνω από 700.000 τα ανασφάλιστα και έρχονται αυστηρά ηλεκτρονικά πρόστιμα.

Τι μας έδειξαν τα δεδομένα από την έρευνα του Pricefox, είδαμε ότι το τέλος του lockdown έφερε μαζί του και τα τροχαία ατυχήματα. Βλέπουμε λοιπόν ότι σε σχέση με το 2021 ο Ιανουάριος είχε μια μικρή αύξηση 2% στα ατυχήματα, όμως τον Φεβρουάριο είδαμε μία αύξηση που προσεγγίζει το 29%. Αρά η επιθετική μας συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι φαίνεται να επέστρεψε για τα καλά, με τα ατυχήματα του Φεβρουαρίου μάλιστα να ξεπερνάνε αυτά του 2019, την τελευταία προ πανδημίας χρονιά.

Πέρα όμως από τα ατυχήματα είδαμε και μία μεγάλη αύξηση των κλήσεων για οδική βοήθεια. Αναμενόμενο εάν αναλογιστούμε ότι διαθέτουμε ένα στόλο με μέση ηλικία σχεδόν 5 χρόνια μεγαλύτερη από αυτόν της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα λοιπόν έχει ένα γερασμένο στόλο με μέση ηλικία τα 16.6 χρόνια μπροστά μόνο από την Λιθουανία με 17 χρόνια μέση ηλικία οχήματος. Άρα πέρα από τα όσα θέματα έχουμε με τις υποδομές μας, έχουμε ένα εκρηκτικό κοκτέιλ με επιθετικούς οδηγούς που οδηγούν γερασμένα οχήματα. Το αποτέλεσμα;

Η αύξηση της κίνησης πλέον έχει επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. Αυτό μας το δείχνει ο δείκτης κυκλοφοριακής συμφόρησης, το ποσοστό δηλαδή καθυστέρησης σε μία διαδρομή σε σχέση με το πόσο θα έπαιρνε  χωρίς συμφόρηση. Έτσι ενώ το  2019 ο δείκτης αυτός ήταν 43% το 2020 έπεσε στο 34% και πλέον έφτασε στο 37%. Αυτό σημαίνει ότι για το 2021, μία διαδρομή που θα έπαιρνε κανονικά 30 λεπτά θα πάρει 41 λεπτά. 11 λεπτά παραπάνω κολλημένοι στη κίνηση.

Στον παρακάτω πίνακα όλοι θα αντικρύσουμε μία γνώριμοι εικόνα.  Οι Δευτέρες και οι Τρίτες είναι οι χειρότερες μέρες για να μετακινηθεί κάποιος στους δρόμους. Το πρωί από τις 8:00 μέχρι τις δέκα και το απόγευμα από τις 15:00 – 16:00 και από τι 17:00 μέχρι τις 18:00 παρατηρούμε μία εκτόξευση του δείκτη κυκλοφοριακής συμφόρησης έως και στο 68%. Σχεδόν διπλασιάζετε ο χρόνος δηλαδή που θα πρέπει να περάσουμε στο αυτοκίνητο για μια διαδρομή.

Μία διαδρομή λοιπόν από κέντρο της Αθήνας στο Μαρούσι Τρίτη στις 8:00 θα πάρει 51 λεπτά. Κανονικά αυτή η διαδρομή με μία φυσιολογική ταχύτητα θα έπρεπε να πάρει 30 λεπτά. Όμως η κίνηση και οι καθυστερήσεις που προκαλούν τα μποτιλιαρίσματα που προκαλούνται από τα τροχαία αλλά και τις συχνές βλάβες οδηγούν τους οδηγούς να χάνουν 21 λεπτά πίσω από το τιμόνι.

Και ενώ η κατάσταση στην Αθήνα βελτιώθηκε λίγο το 2021 σε σχέση με το 2019 όταν και χάναμε σχεδόν 7 ημέρες το χρόνο κολλημένοι στη κίνηση έχουμε πλέον τη θλιβερή πρωτιά από τις χώρες της Μεσογείου καθώς όλες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδος παρουσίασαν βελτίωση σε σχέση με το 2019, παρ’ όλα αυτά η Αθήνα με 5 μέρες και 15 ώρες χαμένες στο δρόμο 2021, ξεπερνά πλέον και την Ρώμη με 5 ημέρες και 11 ώρες.

Για όλους εμάς λοιπόν που περνάμε πολύ χρόνο στους δρόμους αυτή η εικόνα είναι δυστυχώς γνώριμη και δεν μας εκπλήσσει. Ποιες είναι όμως η συνέπειες αυτής της κατάστασης; Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης πολλές και σημαντικές. Ο χρόνος παραμένει το πιο ακριβό αγαθό και σχεδόν μια βδομάδα «πεταμένη» στους δρόμους προκαλεί πολλά προβλήματα. Εκτός του χαμένου χρόνου όμως οι κύριες συνέπειες αφορούν:

  • Οδηγούς
  • Ασφάλεια
  • Περιβάλλον
  • Μεταφορικά κόστη
  • Και βέβαια όλος αυτός ο χαμένος χρόνος μεταφράζεται και σε απώλεια για την οικονομία της χώρας τόσο λόγω πιο ακριβών μεταφορικών αλλά και λόγω χαμηλότερου διαθέσιμου παραγωγικού χρόνου.

Πέντε μέρες και 15 ώρες λοιπόν κολλημένοι στη κίνηση, με νεύρα και άγχος σε δρόμους γεμάτα με αυτοκίνητα 15ετίας. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι οι πιθανότητες να εμπλακούμε σε ένα τροχαίο σε αυτές τις συνθήκες είναι αρκετές. Πέρα από όλες τις άλλες δυσκολίες που έχει αυτό δυστυχώς έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Δυστυχώς στη χώρα μας πάνω από 700 χιλιάδες οχήματα παραμένουν ανασφάλιστα. Και παρά τις προσπάθειες που έχει καταβάλει η πολιτεία με νέα εργαλεία όπως το myAuto και τα τσουχτερά πρόστιμα το πρόβλημα παραμένει.

Τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν μάστιγα και ένδειξη απουσίας κοινωνικής συνείδησης. Ειδικά πλέον που η online ασφάλιση αποτελεί σύμμαχο για τους καταναλωτές ώστε, παρόλη την γενική ακρίβεια, να βρίσκουν συγκρίνοντας φθηνή ασφάλεια αυτοκινήτου. Επιπλέον στους δρόμους της Αττικής με το μποτιλιάρισμα και τα ατυχήματα να χτυπούν κόκκινο είναι σημαντική η έξυπνη επιλογή ασφάλισης. Το Pricefox είναι δίπλα στους καταναλωτές ώστε να βρίσκουν λύσεις στα καθημερινά προβλήματα και να ζουν οικονομικά.