Εκπτώσεις έως 10.000 ευρώ για «απόσυρση» παλαιών diesel!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Στην αντεπίθεση περνούν σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία ώστε να ξεπεράσουν το σκάνδαλο dieselgate και παράλληλα να τονώσουν τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.

Ειδικότερα η Volkswagen με δέλεαρ την απόσυρση ή την ανταλλαγή φιλοδοξεί να αποφύγει πανάκριβες αναβαθμίσεις αλλά και απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε γερμανικές πόλεις. Όμοια τακτική ακολουθούν και οι άλλοι γερμανοί κατασκευαστές.

Ωστόσο η Volkswagen περνά στην αντεπίθεση και προσφέρει στη Γερμανία ανταλλαγή μιας παλαιότερης γενιάς πετρελαιοκινητήρα (Euro 1 μέχρι Euro 4) με ένα καινούργιο όχημα της VW, Audi, Seat ή Skoda με έκπτωση μέχρι και 10.000 ευρώ.

Επιπλέον εκπτώσεις προβλέπει ο γερμανικός κολοσσός για τους κατόχους παλαιότερων οχημάτων που διαμένουν σε μια από τις 14 γερμανικές πόλεις με ιδιαίτερα επιβαρυμένη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Σε μια πρώτη αντίδραση στις προτάσεις της VW για ένα «καθαρότερο περιβάλλον», όπως της χαρακτηρίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, ο επικεφαλής της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης DUH Γιούργκεν Ρες τόνισε στη DW πως: «Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έπρεπε να καταβάλει πρόστιμα 22 δισ. ευρώ για το σκάνδαλο diesel. Μέχρι σήμερα ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση αποφεύγει επιμελώς αυτό το καυτό ζήτημα. Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ έχει ήδη ταχθεί κατά των προστίμων και αντιπροτείνει κίνητρα για την αγορά νέας τεχνολογίας οχημάτων. Τηρεί δηλαδή ακριβώς την ίδια στάση όπως και η αυτοκινητοβιομηχανία».

Στο χορό σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Επικριτικός είναι και ο καθηγητής Οικονομικών και ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ από το Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ και αναφέρει στη DW: «Με την ενέργεια αυτή η Volkswagen προσπαθεί να αντισταθμίσει την πτώση των πωλήσεων όχι μόνο των πετρελαιοκινητήρων, αλλά και των γενικότερων πωλήσεων λόγω του νέου τρόπου μέτρησης ρύπων WTLP».

Παράλληλα ο γερμανός ειδικός δεν απέκλεισε η νέα προσφορά να συνδυάζεται με τρέχουσες εκπτώσεις και προσφορές και έτσι το τελικό κέρδος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως.

Με τις προσφορές της η VW δεν πρωτοτυπεί. Και η Daimler υπόσχεται γενναίες εκπτώσεις από 3.000 μέχρι 10.000 ευρώ για όσους ανταλλάσσουν το παλιό τους diesel με ένα μοντέλο με κινητήρα νέας γενιάς.

Στο χορό και η BMW, η οποία προσπαθεί να δελεάσει κατοίκους επιβαρυμένων περιοχών με εκπτώσεις μέχρι και 6.000 ευρώ αν αποσύρουν ένα πετρελαιοκινητήρα μέχρι και Euro 5.

H Renault προσφέρει μέχρι και 10.000, η Ford μέχρι 8.000, η Fiat μέχρι και 6.000 ευρώ. Μέχρι αυτή την ώρα μόνο η γαλλική PSA (Citroen, Peugeot, Opel) δεν έχει καταθέσει αντίστοιχες προσφορές απόσυρσης ή ανταλλαγής.