«Δώρο» 3 δισ. ευρώ από την Μέρκελ στην ηλεκτροκίνηση

Η γερμανική κυβέρνηση θα δαπανήσει επιπλέον 3  δισεκατομμύρια ευρώ έως τα τέλη του 2025 για να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να διαχειριστεί την ομαλή μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα και να αντέξει την κρίση του κορωνοϊού.

Την ανακοίνωση πραγματοποίησε η ίδια η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ αμέσως μετά την συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας με στελέχη των ομοσπονδιακών κρατών.

Οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, VW Group, BMW και Daimler χαιρέτισαν το σχέδιο της κυβέρνησης, που περιλαμβάνει επιδοτήσεις, έως το 2025, ύψους 1 δισ. ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το 1 δισ. ευρώ θα διατεθεί ως κίνητρα για την απόσυρση και αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών ενώ το άλλο 1 δισ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει καινοτόμες ιδέες.

Ο στόχος της δημιουργία του ταμείου χρηματοδότησης καινοτόμων ιδεών είναι να αναπτυχθεί ένας μακροπρόθεσμος προσανατολισμός διαρθρωτικής πολιτικής ο οποίος, πέρα ​​από την αυτοκινητοβιομηχανία, λαμβάνει επίσης υπόψη την ανάπτυξη άλλων συναφών βιομηχανικών τομέων που επηρεάζονται από διαρθρωτικές αλλαγές.

«Ο μετασχηματισμός στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένα κεντρικό έργο κοινωνικοπολιτικής και βιομηχανικής πολιτικής που μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με την ένωση δυνάμεων», δήλωσε η κυβέρνηση

Ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier δήλωσε ότι η βιομηχανία αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της, καθώς η κρίση του κορωνοϊού προστέθηκε στην αναταραχή που προκλήθηκε από τη μετάβαση σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών, την ψηφιοποίηση αλλά και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. «Πρέπει να βοηθήσουμε», δήλωσε ο Altmaier.

Το κίνητρο απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους αγοραστές κυμαίνεται έως και 9.000 ευρώ και αρχικά είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα στα τέλη του 2021.

Οι περιβαλλοντολόγοι επέκριναν ότι το bonus πρέπει να σταματήσει να δίδεται για απόκτηση υβριδικών plug-in οχημάτων καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν τα φορτίζουν ποτέ και κινούνται χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μάλιστα ζητούν από την Γερμανική κυβέρνηση να καταστούν τα αυτοκίνητα που βλάπτουν το κλίμα πολύ ακριβά.

Η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων κινείται με αργούς ρυθμούς στη Γερμανία σε σύγκριση με πολλές άλλες αγορές, αλλά χάρη στα νέα κυβερνητικά κίνητρα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο ανήλθε σε 8,4% της αγοράς το οποίο αποτελεί και ποσοστό ρεκόρ για τη Γερμανία.

Συνολικά στη Γερμανία υπάρχουν 33.107 σταθμοί φόρτισης και κυκλοφορούν περίπου 240.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.